Skotare

kockums 83-35

3 inlägg 6080 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kockums 83-35

martin  
#22769 funderar på att köpa en Kockums 83-35 årsm.-86 ,är det det någon som känner till lite om maskinen brister odyl.event.vad man kan kontrollera.
jobbar själv som truckmek. har själv god kunskap om hydraul och el.
ska åka och kolla på den,hur är den i storlek,fungera den i gallring som jag har tänkt köra.har nu en sm462 som fungerar bra,men börjar bli lite till åren.
Tacksam för seriösa svar.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Pjatte  
#23102 polarn har precis köpt föregångaren, aktiv skotte

Avatar Fallback

Re: kockums 83-35

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23122
martin skrev:funderar på att köpa en Kockums 83-35 årsm.-86 ,är det det någon som känner till lite om maskinen brister odyl.event.vad man kan kontrollera.
jobbar själv som truckmek. har själv god kunskap om hydraul och el.
ska åka och kolla på den,hur är den i storlek,fungera den i gallring som jag har tänkt köra.har nu en sm462 som fungerar bra,men börjar bli lite till åren.
Tacksam för seriösa svar.

1 kolla boggi lådorna att dom är raka det du skall titta där är om alla konkava brickor sitter där och gör dom inte det så kan lådorna ha blivit skeva.
man skall även kolla bulten som sitter under kranen men det kan man se om maskinen hänger lite på mitten.
kolla om växlarna går i lätt det börjar att bli svårt att få tag i delar till växelmekanismen som du har i hytten.
maskinen den funkar bra i gallring fast den har converter låda.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).