Skotare

ungefär hur många kubik kör man med en 890

8 inlägg 5689 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ungefär hur många kubik kör man med en 890

Ellingsson  
#1164 hur många lass snittar en bra förare med en 890 låt säga att det är 1,5 kilometer skotväg totalt.slutavverkning



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Fredrik  
#1179 Tjena Acke,
Har du lust att utveckla din fråga lite mer?
Är det Valmet 890, menar du lass/h?

Jag kan nog inte svara vilket som, men kanske nån annan!

Vi hörs!

MvH Fredrik

Avatar Fallback
Ellingsson  
#1186 ja allstå en valmet 890 skotare,ja hur många lass i timmen,hur många kubik rymms det på den om man lastar till pinnarna? och lite högre

   TS
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1194 ca 18-22 fub beroende om det är timmer el massa, längden på virket spelar en viktig roll hur mycket man får på den!!

Avatar Fallback

Re: ungefär hur många kubik kör man med en 890

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1208
acke skrev:hur många lass snittar en bra förare med en 890 låt säga att det är 1,5 kilometer skotväg totalt.slutavverkning

max ett lass i timmen

Avatar Fallback
Ellingsson  
#1216 okej,vet en som kört ca 12 lass på 8 timmar iaf,

   TS
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1479
acke skrev:okej,vet en som kört ca 12 lass på 8 timmar iaf,


då hade han väl 10 m till upplägget om han skulle hina med det

Avatar Fallback
Ellingsson  
#8796 kan konstatera att på 300 meters medelväg, dvs cirka 700 meter längst bak på skiftet körde jag 270 kubik på 8 timmar,21 lass alltså,och det var med en 1410 utan als....det tog cirka 5-6 minuter att få på lasset på det ställe om man tog ett rent timmer lass,det va verkligen fin körning bara tall nästan..men har varit på andra körningar där de va lite närmare och gran och tall blandat då man hade 200 meters medelväl ungefär och då hann man med ca 220-230

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).