Sida 2 av 2

Postat: sön 24 feb 2008, 19:33
av Ösa
Ska också följa sugslangen så får jag se om jag hittar magnetventilen.
Hur fungerar magnetventilen? Något speciellt man behöver tänka på om den ska rivas isär?

Postat: sön 24 feb 2008, 20:29
av Thunborg
lejon.e skrev:Ska också följa sugslangen så får jag se om jag hittar magnetventilen.
Hur fungerar magnetventilen? Något speciellt man behöver tänka på om den ska rivas isär?

Har du deiselvärmare har du någ 2 st .
Dom sitter som säkerhet om maskin böjar brinna, ventilen stänger när du bryter strömmen , är allt ok hörs ett knäpp ljud när du knäpper på huvudströmmbrytarn.
Som står skrivet ovan kan du skruva bort ventilen och skarva slangen.

Postat: sön 24 feb 2008, 21:31
av Ösa
Har ingen värmare så då blir det ju bara hälften så svårt :D
Jag får ta och kolla upp denna, ska ut och kika i morgon men något klickande ljud har jag inte hört när jag sätter på huvudströmmen så då kanske det är något probelm med den. Den kan ju även vara urkopplad sen tidigare.

Postat: tis 26 feb 2008, 21:30
av Simba
Hejsan,vi hade ett liknande fel på våran en gång,det visade sig efter många om och men att en backventil i bränslematarpumpen var loss.
Prova att lossa locket på pumpen under silen sitter 2 backventiler kolla att dom är ok