Skotare

Kockum 836 Sprängskiss växellåda

8 inlägg 4470 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kockum 836 Sprängskiss växellåda

Gripen_bodal  
#253642 Hej,

Finns det någon vänlig själ här som kan tänkas ha en sprängskiss över växellådan till Kockum 836?

MvH
Michael



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kockum 836 Sprängskiss växellåda

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#253668 Är det någon speciell del i vxl du tänker på? Själva grundkonstruktionen är ford 5000

Avatar Fallback

Re: Kockum 836 Sprängskiss växellåda

Gripen_bodal  
#253670 Tänkte hela innanmätet, har ett problem med att jag inte får ur backen på den hur jag än försöker, tyvärr så står den också lit. Otympligt till ute i skogen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kockum 836 Sprängskiss växellåda

Blivande snickare  
#253675 Men den går bakåt, va?
Då kan du ju försöka backa ut den till en bättre plats. Suger ju att hamna skruva i skogen...
Eller kanske man bara kör sönder ännu mera då :???:

Avatar Fallback

Re: Kockum 836 Sprängskiss växellåda

Gripen_bodal  
#253694 Det är ju det man inte vet om man törs göra eller om det blir större förstörelse av lådan eller vad det nu kan vara.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kockum 836 Sprängskiss växellåda

Palakangas  
#253715 Öppna locket på växellådan och kolla om växelspaken hoppat ur växelföraren. Ett vanligt problem med bla äldre Ferguson. Om locket sitter löst eller växelföraren är sliten så kan det bli så. Även glapp i växelspaken är av ondo. Därmed inte sagt att det kan bli så på Fords växellåda. Jag kan kopiera sprängbilder på växellådan och mejla dem.

Avatar Fallback

Re: Kockum 836 Sprängskiss växellåda

Tosca  
#253717 Det brukar bli så även på Ford 5000-lådorna, tvåan och backen brukar vara mest utsatta.

Avatar Fallback

Re: Kockum 836 Sprängskiss växellåda

Gripen_bodal  
#253720 Tackar för era snabba svar och hjälp med sprängskiss.

Önskar er alla ett Gott Nytt År

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).