Skotare

Fälgar utbytbara mellan olika fabrikat?

5 inlägg 4323 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fälgar utbytbara mellan olika fabrikat?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193005 Hur är det t.ex med gallringsmopederna Rottne F9 , John Deere 810, Gremo 950 m.fl småskotare med 700 X 22,5 hjul. Går det att växla hjulen mellan några av dem eller måste man ha ett reservhjul av rätt fabrikat?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Fälgar utbytbara mellan olika fabrikat?

jonathanA  
#195612 dom har väl euro 10bult allihop och offset runt 0, men lite skillnad i offset kanske inte gör nått!?

Avatar Fallback

Re: Fälgar utbytbara mellan olika fabrikat?

Hema  
#195615 Ska du endast ha det som reservhjul är det nog inte så jättenoga, men då endast till reservhjul, inte att köra aktivt med.

Avatar Fallback

Re: Fälgar utbytbara mellan olika fabrikat?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195627
Hema skrev:Ska du endast ha det som reservhjul är det nog inte så jättenoga, men då endast till reservhjul, inte att köra aktivt med.


Meningen med att ha ett reservhjul är ju att kunna köra aktivt även sedan man haft en punktering.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fälgar utbytbara mellan olika fabrikat?

Hema  
#195694 Det håller nog inte SAAB med om, fast vi vet ju hur det gick för dem.. Dock anser jag ju att GM var riktigt fula fiskar, men det är en helt annan sak.

Men ska man kunna köra aktivt är min uppfattning att man ska ha rätt offset.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).