Villkorlig dom för skotarförare

Svara  32 inlägg  9235 visn.  1 följer

Re: Villkorlig dom för skotarförare

Valmet860 skrev:Om man närmar sig en skogsmaskin och föraren inte har sett personen tycker jag att man kan slänga en snöboll eller en pinne eller nått som inte gör så stor skada på fönstret då kan man ha en chans att upptäcka den. Man kan ju bli lite rädd inne i hytten just då men de är väll bättre än att man upptäcker personen för sent!

Det jag inte förstår är varför man ens ska springa runtomkring en maskin som är i arbete? Det är väl lättast för den som är ute och går eller står allmänt ivägen att flytta på sig isätllet för att tvinga en maskin av vägen som har allt annat att hålla reda på.

Re: Villkorlig dom för skotarförare

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
kjugekarlsson skrev:
Valmet860 skrev:Om man närmar sig en skogsmaskin och föraren inte har sett personen tycker jag att man kan slänga en snöboll eller en pinne eller nått som inte gör så stor skada på fönstret då kan man ha en chans att upptäcka den. Man kan ju bli lite rädd inne i hytten just då men de är väll bättre än att man upptäcker personen för sent!

Det jag inte förstår är varför man ens ska springa runtomkring en maskin som är i arbete? Det är väl lättast för den som är ute och går eller står allmänt ivägen att flytta på sig isätllet för att tvinga en maskin av vägen som har allt annat att hålla reda på.

Kan väl vara bra för markägare som vill prata med maskinförarn. Att kasta en pinne eller snöboll som VALMET 860 nämner ovan så att de kansäga vad de vill ha sagt :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
köp klippo innan dom försvinner!!! av viktor meck - ons 28 sep 2011, 21:05
i Inomgårdsmaskiner
4 svar
4725 läst
av totte     
tor 29 sep 2011, 00:52
Betyg hur viktiga är dom för er? av NomagS - sön 15 apr 2012, 09:37
i Före och efter jobbet
7 svar
2813 läst