Skotare

Köpa skotare

5 inlägg 4517 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa skotare

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11757 Det har blivit dax att handla skotare. Förnärvarande är det Gremo 950 och Ponsse s/sh 15 som är mest intresanta. Har blivit rekomenderad modellerna av olika kompisar, men had varit bra med lite andra synpunkter oxå. Polarna har en tendens att vara LITE färgade. Det ska köras i egen skog och som extra maskin åt en annan entrepenör, hans enda krav är max 12ton. Tips och funderingar på maskiner 9-12ton och årsmodell 96 - 99 motages tacksamt.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#11768 Hej Mummelman,
Det är kanske svårt att inte vara färgad beroende på vad man kört tidigare.
Något som jag dock skulle väga in vore om jag hade historiska data på maskinen, typ "- Den har Olle kört sedan den var ny, och vi vet ju hur noga han är med vältorna". Tja eller nåt i den stilen, kanske en vision, jag vet inte.
Sedan skulle jag kolla på tillgång till service och reservdelar, typ nära till märkes-verkstad eller tillverkare med god telefonsupport och leverans av delar.

Men sedan är det mycker mer som ska klaffa, hursom, skriv gärna i denna tråd under resans gång, så får vi också tal del av "projektet"! :wink:

Hoppas du får många bra ideér!

MvH Fredrik

Avatar Fallback
Andreas_93  
#11798 Tjena om du ska köpa en gremo skulle jag inte köpa en
950 jag skulle köpa en 950r den är dyrare men den är mycke mordernare och köp inte utan bogggilyft för att man kommer
över hinder bättre och om men flyttar en mindre sträcka på väg
och har kedjor på kan man lyfta upp dem så blir de inga märken i vägen

lycka till med letandet :)

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12016 Skulle säga en vamet 840 eller en timberjack 840! Riktigt fina maskiner, och är dom stryktåligase maskinerna enligt mig:)
Lycka till

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12021 Timberjack 1110,bara går och går. Skulle det bli trasigt så finns de gott om delar. :D Nackdelen är väl att dom står rätt högt i pris...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).