Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

442 inlägg 168704 visningar 110 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

MilanJo  
MilanJo skrev:I augusti börjar jag min nya anställning, på ett litet lokalt företag som gör fönster av trä, svenskt trä. 😍 Ser så himla mycket fram emot detta!

Då har jag arbetat min första vecka som löneanställd(som barn till skog/sågverksägare saknade man inte mer eller mindre frivilligt arbete under lov o helger...) inom träindustrin. Älskart!
Proffsiga kollegor med vilja att lära ut, alla kommer och stöttar, berättar, förtydligar. Direkt återkoppling. Ett litet företag där man ser hela, och får vara med i hela kedjan, inklusive hur man löser arbetstoppar osv. Bra chefer och mellanchefer. Och så själva arbetet då, tillverka ursnygga kulturfönster i trä, rätt igenom trä, bara de självklara andra delarna är annat än just trä. Redan andra dagen fick man en oerhörd respekt och stolthet i att göra arbetet så bra som man bara kan!

Och, för er som är i producentledet: det går bra för branschen, åtminstone om man satsar på kvalitet, och det gör det här företaget.
Tidiga morgnar för att hinna ut med hunden och fixa och dona, men nu råkar jag vara morgonmänniska....men i november kanske det inte är lika kul....

Swedish Forestry Expo 2021 på Solvalla
Användarvisningsbild

Erre  
#660324 Elitfönster?
@MilianJo

Användarvisningsbild

MilanJo  
Erre skrev:Elitfönster?
@MilianJo

Nädu, dessa spelar i en annan liga:Kulturfönster i Lenhovda. Gör mycket replika av äldre fönster etc. 😊

Användarvisningsbild

machonisti  
Henrik- skrev:Rörmokare men vad ska man annars göra. Kan ju inte detta heller. 👍

Samma jobb, samma tänk.

husqvarna_med_sthil  
#668242 Tiden går och nya utmaningar kommer. Har jobbat inom medicinindustrin nu under fyra år men börjar bli less. Ny ägare och saker och ting har som gått in bakom lykta dörrar, man är inte alls med i resonemanget längre och dessutom har jag utbildat mig inom webbutveckling och jobbar med det så mycket jag hinner under fritiden. Missat en del intressanta jobb pga av att jag inte vill lämna orten och veckopendla men nu ser det allt ut att bli så ändå då min arbetsplats verkar ha ställt om siktet mot andra mål där jag inte har samma att bidra med. Så kan det vara och kanske det som behövs för att jag fullt ut ska våga kliva över i kod och utveckling.

Hittar jag ingen lämplig arbetsgivare blir det att köra på som f-skattare istället. Har man en gång varit där är det lätt att känna sig som en fånge hos en arbetsgivare när det bara är besluten av diskussionerna man får höra utan att få ta del av själva resonerandet.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#668303 Då får jag bara önska dig lycke till med
det, @husqvarna_med_sthil :-bd

Användarvisningsbild

svampbob  
#668305 Det är väl bara att prova på som F-skattare och ta de uppdrag som dyker upp och även de uppdrag som egentligen ligger utanför det man hade tänkt sig. Det är perfekt om man kan få betalt för att göra något som man inte riktigt kan.
Jag har nog bytt inriktning var femte år inte av tvång utan för att jag har tackat ja till erbjudanden om uppdrag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).