Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 221412 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
m_guld  
#20001 Tjena
Jag kör timmer bil en r 500 vi har 3 st och kör 2 skift, på fritiden kör jag min 84 35 och hugger åt samma bolag :D vad ska man annars göra?

Elmia
Avatar Fallback
M_M  
#21717 Jobbar sedan nio år tillbaka som svetsare. Vi tillverkar lastbilskranar.
Har några ha skog också... :D

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21867 jah! vad ska man säga? , "har nog mekat mer med tunga fordon än moppe" är utbildad "verktygsfräsare /svarvare /svetsare" som jag pysslat med i 10 år . på ett företag som b.l.a tilverkade svetsjiggar för hiab , jonsereds skogskranar, frontlastare . ålö, quicke, o.s.v .. mycket sk. "verktygpalletter" till cnc -maskiner .... men till slut blev att välja sida , och då blev det åkeriet i familjen , (att ha ett jobb dagtid , och lastbil / maskin mek. ) blev för mycket :roll: så nu kör jag skördare . men har fortfarande fullt ansvar för all "mekanik" som sker i egen verkstad :lol: .. men jag är nog inte villig att lämna skördarhytten i första taget :wink: visserligen förstår jag ungdomarna som väljer att lämna skogen, men jag kör mera säsongsbetonat , och ibland verkligen längtar jag tillbaka till skördarhytten :lol: men just idag var det inte rolig start på veckan med all denna snörök :wink: 😈

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21892 är utbildad cnc operatör, (datastyrda maskiner innom industri) men är egen företagare med allt som inriktning :lol:
Skämt å sido, kör gallringsskördare (tigercat H09) på vintrarna, på somrarna gräver ja, å hyr ut mej som snickare, när det är stilltje på dessa saker så finns det ju alltid röjjning å sen har vi ju det roligaste å de e att va inne på gårdar å fälla problem träd.... sen fritid? va ä d? :?

Användarvisningsbild
Robin  
#22056 Studerar på universitet till energiingejör, klar om 1.5 år.
Vi har en liten gård med 10ha som man pysslar med, annars blir det mycket motorcykelåka på sommaren.

Användarvisningsbild
The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22146 Jobbar på Volvo CE i Arvika, bygger lastmaskiner (L150-180-220) sen drygt 5 år tillbaka+egen skog

Avatar Fallback
jokin  
#22528 Jobbar också på Volvo CE i Arvika

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22529 Går Skogsbruk;s utbildning på Plönninge 8) är klar om ca 2 år :)

Avatar Fallback
Lantisen  
#22630 Tjena! Är ny här men jag är en glad pojk på 24 som bor på landet och gillar diverse maskiner
Jobbar som ordermottagare

Avatar Fallback
Mr Jonsered  
#22920 Jag är 37 år gammal och jobbar på en industri som tillverkar silverbestik.
Där pysslar jag med lite av varje och skulle nog kunna legitimera mig som hustomte.. :wink:
Intresset för motorsågar och skog kom som ett slag i ansiktet när jag köpte eget hus på landet och det blev dax för vedeldning.
Att jag sedan känner den lokala Jonsereds handlaren i Eskilstuna gjorde att det blev som det blev med valet av "mitt" märke på maskinerna.

Avatar Fallback
Maltesson  
#23163 Jag går på Naturbruksgymnasiet i Osby med inriktning skog, har gått ungefär halva utbildningen nu. På helger o lov hjälper jag till med skogsarbetet på ett gods, främst röjning, gallring och upparbetning vindfällen

Användarvisningsbild
halvproffs  
#23194 Hej!! Jag är 53år har jobbat som byggnadssnickare hela tiden och har en stark lidelse för skogen. Äger 40ha produktiv skogsmark. Valmet och Husqarna används för skogen.

Avatar Fallback
Anton  
#23258 Kör maskiner av olika slag, traktorgrävare/grävmaskin och hjullastare, tar det som vi har jobb på för tillfället..
Om somrarna sitter jag mest i en Ew180B -06, annan tid, som nu på vintrarna är det en L70D -00 som gäller..

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#23443 Frilansar....
Klev av karriärsstegen 1988. Sålde taxiåkeri å började diversearbeta.
Bränsletekniker
Möbelsnickare
Målare
Hyresvärd
Fastighetsskötare
Ställningsbyggare
Bilmek
Billackerare
Ställningsuthyrare
Husbyggare
Husrenoverare
Virkessågare
Vedhuggare
Skogsarbetare
Medmera....

Rent spontant, jag är den arbetskraft som behövs.....

Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23765 jag kör skotare för det mesta men även skördare har gjort så i 3 år

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).