Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 222692 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Panne79  
#224500 Jag sitter som eftermarknadsansvarig på ett företag som jobbar med alla typer av miljömätningar. Framför allt sitter jag och övervakar vindmätningssystem åt vindkraftsbolag. Varvat med en hel del fältjobb för att serva vindmätningsmaster, främst dieselgeneratorerna som förser vindmätarna med ström.
Har ett litet jord/skogsbruk med får och höns samt 12 ha skog.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mooos73  
#224535 Platschef på ett återvinningsföretag.
Har en 87 ha stor pensionsförsäkring!

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mrvimek  
#224625 jobbar som maskinförare nu körde lastbil förut .Fick överta skogen efter pappa på 40 ha har en minigrävare och en vimek

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

JensSkoog  
#229988 Pensionær om två månader. Jobbat under 42 år som lærare, de sista 25 med barn från 5 till 12. Det har varit mycket givande, især siden jag har fått egnat tid til uteskola och byggt upp mycket omkring det. Fritid har blitt egnat åt skog och praktisk arbete, lagning av såger, gresklippare och allt annat som brummar. Garasjen er full av verktyg och maskiner før skog, snickring, svitsning och lagning, byggt upp genom många år till ett pris gumman inte anar! Nu skal jag egna mig åt 17,8 ha varierat skog som tillhør en organisasjon som jobbar mot barn och vuxna før å gi kunnskap om skogen. En dag utan en skogstur, er en tråkig dag! :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Palakangas  
#230015 Jag jobbar på en fabrik som tillverkar det så kallade spärrskiktet i parkettgolv. Det är undersidan som består av svarvat, torkat, konditionerat och färdigsågat granfaner i tjocklek 1,5-3,0 mm. Bästa spärrskicket mot fuktsvängningar som kan göra att de färdiga skivorna slår sig, det görs av gran från mellansverige och motsvarande breddgrad i Finland. Finns två fabriker i Sverige och en i Finland. Jag är operatör på svarvlinjen. Ett annorlunda jobb.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

husqvarna_med_sthil  
#230068 Fotograf, porträtt och reklam. Jagar,fiskar och hugger på fritiden.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

kummander  
#254021 Hugger och röjer på heltid

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

rikard_e  
#254043
kummander skrev:Hugger och röjer på heltid

Lyxigt!

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Kris  
#254056 Landbruksmekaniker og gård ved siden av.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

niccon  
#254182 jobbar på sjön. och när jag är ledig hjälper jag till hemma på gården och skogen. önskar man kunde vara i skogen på heltid :D

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

bodaedet  
#254209 Hm... Verkar inte som jag skrivit här, Började som manuellhuggare -89 lumpen 90-91. -91-94 egenföretagare manuell huggning röjning och på slutet maskiner. Därefter industri smide, gjuteri, pappersbruk,sågverk, repratör, fram till -01 sedan skogen igen röjning plantering mannuellhuggning, maskiner sedan 2007 gallringsskördare och skotare.
Tog över föräldrahemmet -91 drygt 100ha skog och åker.
Älskar mitt jobb trots dålig lönsamhet, men kärleken börjar falna. Kärleken till mina tre tjejer och skog och natur är bestående.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#254214
Bild

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

rikard_e  
#254216
bodaedet skrev:Hm... Verkar inte som jag skrivit här, Började som manuellhuggare -89 lumpen 90-91. -91-94 egenföretagare manuell huggning röjning och på slutet maskiner. Därefter industri smide, gjuteri, pappersbruk,sågverk, repratör, fram till -01 sedan skogen igen röjning plantering mannuellhuggning, maskiner sedan 2007 gallringsskördare och skotare.
Tog över föräldrahemmet -91 drygt 100ha skog och åker.
Älskar mitt jobb trots dålig lönsamhet, men kärleken börjar falna. Kärleken till mina tre tjejer och skog och natur är bestående.


Låter som du har en stor erfarenhet.

Kör du enbart gallring?

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Blivande snickare  
#254217 Bilden funkar inte :cry:

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

bodaedet  
#254234
rikard_e skrev:
bodaedet skrev:Hm... Verkar inte som jag skrivit här, Började som manuellhuggare -89 lumpen 90-91. -91-94 egenföretagare manuell huggning röjning och på slutet maskiner. Därefter industri smide, gjuteri, pappersbruk,sågverk, repratör, fram till -01 sedan skogen igen röjning plantering mannuellhuggning, maskiner sedan 2007 gallringsskördare och skotare.
Tog över föräldrahemmet -91 drygt 100ha skog och åker.
Älskar mitt jobb trots dålig lönsamhet, men kärleken börjar falna. Kärleken till mina tre tjejer och skog och natur är bestående.


Låter som du har en stor erfarenhet.

Kör du enbart gallring?

Jo, enbart gallring H8an vill inte ha slutavv. Blir någon klick slutavv i anslutning ibland.
Jag har jobbat med det mesta, men det är skogen som är bäst och det jag kan(inbillar jag mig iaf) ett fritt och inspirerande arbete.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).