Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 222785 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47146
joppe skrev:Åtta sidor med olika arbeten, men inte en kotte som jobbar inom vården.
Så man är kanske något unik på nått ställe. Sjuksköterska inom akutsjukvård. Numera chef för en akutmottagning.
Sågar lite i den egna skogen på helgerna och dagar då jag "jobbar hemifrån".
Ett helt stall med hästar 7 som är frugans förståss.
Tre hundar
Och ett hus som behöver helrenoveras.
Tänk om det fanns nån eller ett par daga till i veckan! :mrgreen:


jah! ganska ironiskt när man tänker efter , min tös jobbar som "uska" ... så jag har egen akut i hemmet :lol:
men du har nog ett rätt tufft jobb som chef på en akutmottagning ... det är inte att förakta alls i dessa tider med tanke på hur det ska sparas in på även akuter runt om i landet :sad: men som sagt välkommen till forumet joppe :smile:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Scoutman  
#47246 Jepp!!
Jag är svarte petter i detta sällskap,,,,

jobbar med personer med utvecklingsstörning.

Men för att visa att jag hör hemma i forumet=bondpojk+bor på landet....

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Thunborg  
#47281
Scoutman skrev:Jepp!!
Jag är svarte petter i detta sällskap,,,,

jobbar med personer med utvecklingsstörning.

Men för att visa att jag hör hemma i forumet=bondpojk+bor på landet....



Ha Då kan det bli svårt att skilja FORUMET från JOBBET
=)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

söderlund  
#49215 studerar skogsinriktning andra året på ösby naturbruksgymnasie i västmanland, intressen är att köra skotare och hugga brinner för skogen i stora drag. pappa har 670 hektar som jag brukar springa runt med drillingen i på fritiden.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

skotarlasse  
#52390 Entreprenör sen 97 innan dess 10år som anställd skogsmaskinsförare. Har en Valmet 840.2, kör mest med klippagg och skördar flisved på åkerkanter o dyl.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Torpan  
#52450 Började -75 som huggare, klev upp i maskin -78 och har blivit kvar där.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

tikkto  
#53568 Kör tankbil och varit chaufför sen jag klev ut från skolan 02.
På 'fritiden' leker jag i gymmet eller med flickvännen.

Farsan körde skogsmaskin i 12 år (På tiden det krävde sin karl! :lol: ) så jag har intresset därifrån. Vill ut i skogen nåndag.. men det kommer, inget jag planerar nu. För tillfället nöjjer jag mig med att bärgas av 1710 när det är tjällosning.

Gillar: Bra vägbeskrivningar ut till avverkning.
Ogillar: Gamla, senila entrepnörer som inte vet vart fan dom är å avverkar. Ta pension för fan.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53607
tikkto skrev:Kör tankbil och varit chaufför sen jag klev ut från skolan 02.
På 'fritiden' leker jag i gymmet eller med flickvännen.

Farsan körde skogsmaskin i 12 år (På tiden det krävde sin karl! :lol: ) så jag har intresset därifrån. Vill ut i skogen nåndag.. men det kommer, inget jag planerar nu. För tillfället nöjjer jag mig med att bärgas av 1710 när det är tjällosning.

Gillar: Bra vägbeskrivningar ut till avverkning.
Ogillar: Gamla, senila entrepnörer som inte vet vart fan dom är å avverkar. Ta pension för fan.


=)) =)) ..så sant som det sagt B-)

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54151 Går som "Arbetssökande" som det heter så fint i dagens läge...

Har jobbat åt min hyresvärd som all jobbare var med nere i småland städningen efter stormen Gudrun som manuell huggare

annars så är jag familjens lilla data nörd så man får rycka ut lite då o då o hjälpa till

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

skogsrået  
#54213 Är inte längre arbetslös utan gör ännu en säsong på en handelsträdgård-den här gången får jag pröva på att jobba med norrbottens odlade växter.Men har inte gett upp hoppet om att få ett riktigt jobb i skogen . :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56531 Upptäckte precis mig själv med att inte ha skrivit här!

Hur som helst så kör jag skotare sedan i september -08 och dessförinnan körde jag timmerbil i 2.5 år.

// Johan

Användarvisningsbild

Re:

Valmet860  
#56536
kjugekarlsson skrev:Kör skotare sedan en månad tillbaka, en Gremo 950F, innan dess körde jag timmerbil i 2.5 år.


Tyckte väll att jag hade sett dig förut på den här tråden :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Re:

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56538
Valmet860 skrev:
kjugekarlsson skrev:Kör skotare sedan en månad tillbaka, en Gremo 950F, innan dess körde jag timmerbil i 2.5 år.


Tyckte väll att jag hade sett dig förut på den här tråden :grin: :grin:


HAHA! Jag letade ändå igenom alla sidor och lyckades inte hitta mig! Det var som tusan :D
Får skylla på att jag inte är vaken :P

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Valmet860  
#56543 Jag har gått industri på gymmasiet så svetsa och svarva, fräsa m.m det kan jag hyfsat, annars så kör jag skogsmaskin och grävare för det mesta, men sedan så har vi ju lite andra mackapärer som jag ska hålla igång. :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Skogstomte  
#57478 Jobbar med underhåll, el & mek på en industri på dagarna. Sköter gården tillsammans med min bror på fritiden. Kör även mindre uppdrag åt andra, skotar med Terri, skotar med traktor, gräver/rensar diken samt hugger lite vindfällen. Sköter allt i den egna skogen (än så länge...).

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).