Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 222305 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45397 fin bil ! ..ordning och reda är ett måste ;) och välkommen till forumet "mickev" ..

M.v.h "spindeln"

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Mickev  
#45408
"spindeln" skrev:fin bil ! ..ordning och reda är ett måste ;) och välkommen till forumet "mickev" ..

M.v.h "spindeln"


Tackar! Självklart är det ordning å reda som gäller. Ska man tillbringa hela dagarna där så vill man ju ha ordning och de går ju bra sålänge ingen annan lånar bilen :wink: Det är inte alla på åkeriet som håller samma ordning om man säger så :wink: Jag har äldsta bilen på åkeriet men de är nog nästan frågan om den inte är finast numer :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

totte  
#45429 Märkte när jag jobbade i anläggningsbranschen för länge sen att ofta var det dom som som körde gamla fina klenoder som tog bäst vara på grejorna. Körde själv en gammal dumper som jag höll i toppskick, spikade lådor med fack för verktyg och smörjpruta och sånt som många hade på golvet eller i en kasse. T o m en tidningshållare på väggen, blev rätt mycket väntetid i en dumper.

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

skogsrået  
#45610 då kanske timmerbilsförarn har nåt bra råd att ge nu när jag snart sätter igång med lastbilskortet...ska jag eller läraren utrusta oss med valium :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Mickev  
#45630
skogsrået skrev:då kanske timmerbilsförarn har nåt bra råd att ge nu när jag snart sätter igång med lastbilskortet...ska jag eller läraren utrusta oss med valium :lol:


Hahaha =))
Jadu råd, ha tålamod. Kör lugnt och strunta i ev bilister som blir arga för att du är större än dom och därmed blir ivägen ibland ;)
Idiotiska grejer från bilister kommer du att få se men om det är under din utbildningstid eller när du börjar kuska runt på vägarna, ja de får du se, men en sak är säker, du kommer att få se konstiga/idiotiska grejer.

Min lärare ansåg att det är viktigare att köra riskmedvetet än att alltid följa lagen till 110% (men igentligen fick han ju såklart inte säga det).

Lycka till med utbildningen!

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

totte  
#45667
skogsrået skrev:då kanske timmerbilsförarn har nåt bra råd att ge nu när jag snart sätter igång med lastbilskortet...ska jag eller läraren utrusta oss med valium :lol:


Säkrast är väl att ni båda tar varsin dos :lol:

Håller med spindeln helt här ovan, när man kör stora tunga grejor (och långsamma, körde själv dumper) i trafiken så får man se väldigt mycket konstiga grejor. Att inte fler tar ihjäl sig får oftast tillskrivas vad min far brukade säga: "Stollar har tur!" Som spindeln också säger: Ta det lugnt, strunt i vad andra trafikanter tycker, tror, tutar och pekar, mm, det är din egen framfart som du skall sköta.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45722
totte skrev:
skogsrået skrev:då kanske timmerbilsförarn har nåt bra råd att ge nu när jag snart sätter igång med lastbilskortet...ska jag eller läraren utrusta oss med valium :lol:


Säkrast är väl att ni båda tar varsin dos :lol:

Håller med spindeln helt här ovan, när man kör stora tunga grejor (och långsamma, körde själv dumper) i trafiken så får man se väldigt mycket konstiga grejor. Att inte fler tar ihjäl sig får oftast tillskrivas vad min far brukade säga: "Stollar har tur!" Som spindeln också säger: Ta det lugnt, strunt i vad andra trafikanter tycker, tror, tutar och pekar, mm, det är din egen framfart som du skall sköta.


stopp! måste rätta lite här åt "totte" ;) det är "Mickev" som säger alla dessa kloka ord till "skogrået" i ovanstående

men jag instämmer helt med allt :-bd :))

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

totte  
#45807
"spindeln" skrev:stopp! måste rätta lite här åt "totte" ;) det är "Mickev" som säger alla dessa kloka ord till "skogrået" i ovanstående

men jag instämmer helt med allt :-bd :))


:oops: :oops: Där hade jag visst lite för brått :shock: Men då håller jag med Mickev då och eftersom du också håller med så slipper vi slåss om saken :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45889 puuh! vilken tur att nyårs friden är här ^:)^ :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

Mickev  
#45903 Å vilken tur att jag skrev nått som ni båda kunde hålla med om ;) =))

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45911
Mickev skrev:Å vilken tur att jag skrev nått som ni båda kunde hålla med om ;) =))


ja herre j-vlar! .. detta har fått en trevlig lösning .. =)) =)) =)) B-)

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

mrlynx  
#45959 Jobbar som projektledare för utbyggnad och underhåll av optofiber och kabeltvnät.
Är egentligen utbildad högskoleingenjör i elektronik med inriktning mot datateknik.
Jag blev i sommras ägare till familjens gård på 57 ha varav 45 ha är produktiv skogsmark.
Min fritid tillbringar jag antingen i skogen eller i garaget där jag har diverse projekt.

Avatar Fallback

Re: Vad arbetar ni med?

joppe  
#47117 Åtta sidor med olika arbeten, men inte en kotte som jobbar inom vården.
Så man är kanske något unik på nått ställe. Sjuksköterska inom akutsjukvård. Numera chef för en akutmottagning.
Sågar lite i den egna skogen på helgerna och dagar då jag "jobbar hemifrån".
Ett helt stall med hästar 7 som är frugans förståss.
Tre hundar
Och ett hus som behöver helrenoveras.
Tänk om det fanns nån eller ett par daga till i veckan! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47141
joppe skrev:Åtta sidor med olika arbeten, men inte en kotte som jobbar inom vården.
Så man är kanske något unik på nått ställe. Sjuksköterska inom akutsjukvård. Numera chef för en akutmottagning.
Sågar lite i den egna skogen på helgerna och dagar då jag "jobbar hemifrån".
Ett helt stall med hästar 7 som är frugans förståss.
Tre hundar
Och ett hus som behöver helrenoveras.
Tänk om det fanns nån eller ett par daga till i veckan! :mrgreen:



Här är vi inte småsinta du är hjärtligt välkommen i alla fall :)) :))
vi behöver nån som tar hand om oss när vi slagit oss på tummen :ymsick:

Användarvisningsbild

Re: Vad arbetar ni med?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47142
joppe skrev:Åtta sidor med olika arbeten, men inte en kotte som jobbar inom vården.
Så man är kanske något unik på nått ställe. Sjuksköterska inom akutsjukvård. Numera chef för en akutmottagning.
Sågar lite i den egna skogen på helgerna och dagar då jag "jobbar hemifrån".
Ett helt stall med hästar 7 som är frugans förståss.
Tre hundar
Och ett hus som behöver helrenoveras.
Tänk om det fanns nån eller ett par daga till i veckan! :mrgreen:


7 hästar, jag skulle va konstant sugen på McDonalds med så mycket mat omkring mig. =))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).