Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3271 inlĂ€gg 609449 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#700282
th skrev:-17,4 i natt, -4 och molnfri himmel just nu 👍 👍
HÀr Àr en meteorolog som har en lite mer realistisk syn pÄ det hÀr med kyla pÄ vÀstkusten:
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg ... 1.41389928


"En annan sak som pÄverkar hur kallt det kÀnns, Àr den fuktiga luften i Göteborg."

Det var ju det vi sa i den hÀr trÄden nÀr nÄn annan meteorolog pÄstod att fukten inte hade nÄn betydelse: totte - Vinterrapporten

Dött lopp för natt-tempen: -17,4 hÀr ocksÄ. Bara -2 just nu och nÄgra smÄ ulliga moln men en isande nordan gör att det inte Àr sÀrdeles behagligt.

Elmia
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#700283 Tur att du Àr hÀrdad efter alla Är i norrland totte!

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#700291 En numera död man frÄn PiteÄ flyttade till Hedesunda 1965 för han var sÄ trött pÄ allt snöande dÀruppe.
Den vintern 65/66 blev ju en av det seklets kallaste och snörikaste vintrarna i Sverige. Hedesunda inget undantag.
TÀnk, jag flyttade frÄn det ena hela snöhel...et till det andra sa han en gÄng till mig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

lfq  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#700295 Ja ibland kan det bli för mycket av det goda. 😎

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#700297 Kommer vÀl i hÄg den vintern. Fick gÄ över isen ett par kilometer
frÄn ön för att komma in till stan och skolan, och nÄgra dar var det
nere i minus 28. VÀgen över isen blev plogat med hÀst, och nÀr
det blev varmare i vÀdret fick man passa pÄ för dÀr det lÄg hÀstskit
pÄ isen blev det öppna hÄl.
Postmannen pÄ ön var rÀdd för is, sÄ han gav mig fem kronor
om dan för att bÀra posten till och frÄn ön - bra pengar den
gÄngen svarande till nÄgra doser snus :-bd

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

HannuRöj  
#700345 😀 Även hĂ€r har varit lika hĂ„rd vinter -65 - 66.

Kylan och snön ocksÄ höll lÀnge pÄ vÄren och till sist kom plötslig sydvind och flöd. Alla trÀbron och strandnÀra byggnader gick sönder. VÀdret var pÄ nÄgon sÀtt obalans Àven -66 - 67. HÄrda stormar fÀllde mycket skogar hÀr.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#700352 Har för att det stod i tidningen att den 10 April var det fortfarande 80cm snö kvar.
Det blev ett oerhört fort omslag i vÀdret, frÄn full vinter till sommarvÀrme och vÄr lilla bÀck som normalt Àr ca 2m blev ca 80m bred. VÄr vÀg över bÀcken spolades allt grus bort, bara sten blrv kver.
Jag deltog i en skidtÀvling i Högbo vid det sista enorma snöfallet och vi tog oss knappt hem.

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#700390
halvproffs skrev:Tur att du Àr hÀrdad efter alla Är i norrland totte!


Det Ă€r en smula kĂ€rvt, men nĂ€r jag hör och lĂ€ser om -29 och -35 och sĂ„nt sĂ„ inser jag att jag klarat mig rĂ€tt lindrigt undan. Och vi har i vilket fall bara nĂ„gra centimeter snö. Infödingarna hĂ€r har det nog svĂ„rt i sina lerhyddor. 😇

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

th  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#700395 Infödingen 20 - 25 mil i nordvÀst har det i alla fall bra. Med fullt blÄs i kakelugnar och köksspis och 11 minus ute Àr det 23 grader inomhus :D :D

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#700415 JodĂ„, i stora rummet med kaminen hĂ„lls det minst 22 och helst lite till. 😍 Lite kĂ€rvt i andra Ă€nden av kĂ„ken innan jag fĂ„tt ordning pĂ„ den trilskande vĂ€rmepumpen. đŸ˜„

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#700421 Kommer att bli en fantastisk dag idag! -10 men det blir varmare, solen Ă€r pĂ„ vĂ€g upp och inte ett enda snömoln i sikte. 👍 Hoppas att det blir lika fint hos er alla. Ska försöka ta lite bilder vid framkörningen av virke över sjön idag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

80-90  
#700424 -22 hÀr i v VÀrmland

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Stampep  
#700426 Samma hĂ€r, norra Örebro lĂ€n.
Inomhusaktivitet nĂ„gra timmar till 😉

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#700427 Bara -16, behöver inte stressa ut nu...

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Josephine  
#700435 *mumlar*** bara minus 4 i Bryssel... men soligt och fint. :-)

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).