Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607758 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

BM Buster  
#693381
Minus 14 grader här och en halvmeter snö ungefär. Fint före för Tegsnäsarna, råkade peta ner en tjäder när gjorde en runda!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#693558 Bara minus 6-7 och tio cm snö i föremiddags, så det passade bra
att min kompis Erik fick provköra sin MS170 med ny skärutrustning.
Jag satt på 1,3mm kedja och svärd och tog bort 1,1mm som sågen kom med.

Blev en liten hög med "Smålänningsved" på han idag :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#693616 Nämen. 2 minus solsken o klarblå himmel. 😀

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

MrOlsson  
#693620 Ca 25-30cm nysnö till morgon här.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#693647 20cm snö under dygnet som var. Idag kanonväder,soligt o fint. Imorgon ska det bli 10cm snö till.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

mooos73  
#693663
En bild säger mer än 1000 ord

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#693668 Tur att man igår bytte bort slungan mot en fräs. Har just varit ute och provkört lite det blev en Nordtec ATF246 men för tidigt för att ge något omdöme.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#693802 Oj vilka mängder snö som har kommit idag och det håller fortfarande på. Jag var just ute med hjullastaren och styrde undan det värsta och snön var otroligt tung och välpackad. Det vår bli en sväng till imorgon bitti innan jag åker till jobbet.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#693871
mooos73 skrev:
1610454937_received_190200586120437.jpeg
En bild säger mer än 1000 ord


Tänkte på snöstormen 1998 här i Gävletrakten när jag såg din bild. 50cm snö varje dygn i tre dygn. Snödrivan hos grannens lada nådde nästan upp till takfoten. Synd att jag inte tog kort på det men jag tror att grannen gjorde det.
Ett minne för livet men vill absolut inte vara med om det igen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

mooos73  
#693981
halvproffs skrev:
mooos73 skrev:
1610454937_received_190200586120437.jpeg
En bild säger mer än 1000 ord


Tänkte på snöstormen 1998 här i Gävletrakten när jag såg din bild. 50cm snö varje dygn i tre dygn. Snödrivan hos grannens lada nådde nästan upp till takfoten. Synd att jag inte tog kort på det men jag tror att grannen gjorde det.
Ett minne för livet men vill absolut inte vara med om det igen.

Då jobbade jag i söderhamn och där fick vi inte många cm snö, man hade som svårt att fatta vilket kaos det var i Gävle...

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Torbjörn Johnsen  
#694025 Nu kom det t o m snö i Jönköping till slut. Bara 1,5 dm här i stan men troligtvis mer uppe på höjderna runtom. Fick ta fram min gamla Toro tvåtaktsslunga. Effektiv i sin enkelhet😀

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#694034 Snöslunga här 10 mil längre västerut är meningslöst. Det regnade så mycket i förrgår kväll så att all snö frös till is i går morse :twisted: och blev grymt svårskottad.

Fördelen med att bo närmare kusten är tydligen att slippa investera i en onödig maskin (= snöslunga) 😎 😎

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#694055 Snø her og, ca 5 cm. Grådig kaldt og. 8-9 minus i dag tidlig.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#694067 Här i Gävletrakten verkar smhi ha svårt att tolka satellitbilderna. Står noll i nederbörd med det snöar hela tiden ändå. Men det blir vitt och fint motför det enormt tråkiga, gråa nov-dec väder vi hade.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#694068
halvproffs skrev:Här i Gävletrakten verkar smhi ha svårt att tolka satellitbilderna. Står noll i nederbörd med det snöar hela tiden ändå. Men det blir vitt och fint motför det enormt tråkiga, gråa nov-dec väder vi hade.


Tycker nog att de träffat prognosen rätt bra. Mestadels mulet och endel snö.🤔

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).