Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607293 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#504098 En bild i alla fall.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Delsbo  
#505147 Jag trodde väl att vi kunde stänga "Vinterrapporten" för denna gång..
Idag har det smält snö med strida strömmar av vatten längs byvägen...
Kl 15 hade vi 9°C och 16.30 -2°C Och då började det snöa lite försiktigt för att sedan toköka.. Nu 20.30 har vi fått 6cm och det snöar fortfarande riktigt ordentligt.. Ja, det är väl som man brukar säga att det är denna snön som ska ta den "gamla" med sig... Men just nu så ser det verkligen ut som Vinter igen !

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

axwell  
#505166
Delsbo skrev: Ja, det är väl som man brukar säga att det är denna snön som ska ta den "gamla" med sig... Men just nu så ser det verkligen ut som Vinter igen !


Nej inte alls, mätte igår 24:e mars och nu har det verkligen vänt.

Där det tidigare var 143 cm har det nu rasat ihop till ynka 133 cm........................................... :((

Snacka om antiklimax, ändå kommer jag i oktober muttra om hur eländigt det är med regn när det borde ha kommit som snö. :oops: :oops:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#505178


Fortfarande snö, och kallt ska det bli i natt och i
morron, men rinnande vatten hörs överallt
där det var is i veckan som var :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Erre  
#505179 Vi hoppas att det börjar lossna på allvar nu Jens.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Hema  
#505193
Palakangas skrev:En bild i alla fall.

Nästan så man kunde missta bilden för Venedig. Tack för bilden.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#505220

Det är ingen ände på skottandet.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Delsbo  
#505226
Delsbo skrev:Jag trodde väl att vi kunde stänga "Vinterrapporten" för denna gång..
Idag har det smält snö med strida strömmar av vatten längs byvägen...
Kl 15 hade vi 9°C och 16.30 -2°C Och då började det snöa lite försiktigt för att sedan toköka.. Nu 20.30 har vi fått 6cm och det snöar fortfarande riktigt ordentligt.. Ja, det är väl som man brukar säga att det är denna snön som ska ta den "gamla" med sig... Men just nu så ser det verkligen ut som Vinter igen !

Snöandet slutade med 7-8cm snö.. I morse vid 6 var det -15°C och nu -2°C med strålande sol.. Var nyss upp till svärmor och laddade hennes vedpanna och tänkte när jag åkte hem att det känns som att åka i en rodel bana med bilen.. Upplogade snökanterna är lika höga som bilen.. Trots allt så är det på väg åt Rätt håll..

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

ÅsaNisse  
#505268 Tjällossning ett par dagar och nu spås kallt igen en vecka. Har burit ut grus i spår på vägen med traktorn, för att det ska vara framkomligt och inte behöva anlita SJ över påsk. Våren tycks dröja om vi ska behöva börja om igen med ny tjällossning om en vecka.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

mrvimek  
#505416
lite mycket me snö i Sundsvall

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#505419 Inte riktigt lika mycket, men klart mer än det borde vara så här års på den här bredgraden. D v s mer än noll.


Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505421 Barmark igår. Dryga decimetern med snö idag. ~x(

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Amatörhuggare 62  
#505424 Tänk när all snö i Norrland smälter, vilken Vårflod det kommer bli.
Hoppas för eran skull, att det smälter på dagarna, och fryser bort på nätterna.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#505441
svampbob skrev:
DSC_0088.JPG

Det är ingen ände på skottandet.

Jag hugger ett skotarlass och kör ut åt gången och bestämmer mig för att det var det sista men så en dag senare så börjar jag om och skottar.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#505450
svampbob skrev:
svampbob skrev:
DSC_0088.JPG

Det är ingen ände på skottandet.

Jag hugger ett skotarlass och kör ut åt gången och bestämmer mig för att det var det sista men så en dag senare så börjar jag om och skottar.


Skottarlass :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).