Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607291 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#371554 Slå inte vad om för mycket, Mangan :wink:
Det är bara den 7:e februari än!
Hos mig är det +5 och lite regn i luften, snorhalt efter vägarna dessutom :shock:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371558 Förlorar med glädje vadet! :D

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

machonisti  
#371560 Tre vintrar sedan frös det till ordentligt i slutet av mars hos oss. Dagarna var runt -1 men nätterna -25 så även vattenfyllda diken frös till så att det gick att köra skotaren över dem. Hur det blir denna vårvinter får vi se så småningom. Här har vi ordentligt med tjäle som består även kraftiga töväder.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#371561 Här är det inte tjälat i skogen, förutom där det är riktigt blött! :x

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#371650 5 grader och solsken. Det var så solen värmde lite mitt på dagen. Då kan det varigt någon grad mer. Men någon timme senare så kändes det svalare.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

markalyckan  
#371652 Klockan femton +8 vid kusten i Halland men riktigt blött i skogen och ingen tjäle kvar.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

machonisti  
#372712 Vårrapporten tycks ha ersatt vinterrapporten!

Det är väl inte mer än rätt när all snö försvunnit och alla diken är fyllda med vatten. Trots allt fick frös det en ordentlig tjäle hos oss och några kalla nätter nu bara så har vi ett huggarklimat utan like. Enligt YR kan det bli så.
Barmark och tjäle i februari....
Det är något man önskar alla år men sällan får uppleva.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#372743 Har idag kört fram det sista på en gallring som jag på började i dec. Bra tjälat fortfarande trots mildvädret och såg ett par älgspår också. Ätit på dom fällda tallarnas toppar. Ska bli minus nu framöver i minst en vecka så det är bara att fortsätta gallra. Börjar närma sig 200 fub nu.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#372803 -1 o tunt puder.

Det går neråt. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#372806 -2,5 och snöar. Funderar på att ställa in huggningen idag. Helt vitt på träden och ska in i ett tätt granbestånd för förstagallring. Nja..

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

markalyckan  
#372817 -2 och klar himmel vid kusten i Halland. Perfekt att vara i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

machonisti  
#372948
halvproffs skrev:-2,5 och snöar. Funderar på att ställa in huggningen idag. Helt vitt på träden och ska in i ett tätt granbestånd för förstagallring. Nja..

Voi vittu! som finnarna säger!
Snart 10 cm blötsnö....
I was so lucky!!!

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

branndal  
#372960 Har väl kommit ~20cm betongsnö idag cirka -1 gradigt och har regnat flera dagar tidigare i veckan så det är tokhalt under snön. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#373434
ASDEM-LE 110cm 14/2-16


Härligt puder, snart kunde det få bli varmare så det sjunker ihop för skoterförets skull.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#373443 Minus nio i natt här vid Oslofjorden/Södra kusten av Norge, och dom lovar minus hela veckan. Härligt väder för röjning och lite vedgallring/brossling. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).