Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607846 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147730
Kse skrev:
Slurfi skrev:Jepp, här har det åxå plogats första ggn denna säsong.

Var och käkade julbord i Masungsbyn under värsta snöfallet i fredags och jag förväntade mig att få se "blåa faran" dundra fram men icke.
Hade barnvagn och babystol i bagaget så det blev inge sortimentslådor men det kommer.

Nä, den stod inne på service, pga lite eljobb. OBS, frivilliga eljobb.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Micke Holmgren  
#147940 Kom ca 8cm lappmögel igår på advent, var -2° och lite blåst men utlovas varmgrader så ...
Just nu +0,5°

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#147953 Inte kan det väl bli fel på blå faran? :???: :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Sedvall  
#147971 spöregnet igår övergick överraskande till snöfall, blev kanske 3cm. Fick äntligen pröva snöskotern, men de skulle nog smälta bort i veckan :sad:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#149789 Bra över en dm snö har det kommit nu, mer är utlovat till helgen och början på veckan.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Sedvall  
#149802 ett nytt tre centimeters täcke ligger här och utlovas upp mot 1,5dm imorgon. Då börjar min första snöröjningsvinter :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Mäki  
#149804 Nu kan man börja säga att vi har vinter för det snöar och har varit flera dagar på minus, förutom i dag på eftermiddagen :???:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Knegarn  
#149842
Mäki skrev:Nu kan man börja säga att vi har vinter för det snöar och har varit flera dagar på minus, förutom i dag på eftermiddagen :???:
int ska vi skryt na ännu :grin: he rejnar i purmo

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149858 2 cm blötsnö nu här nere i sydväst, säsongens första snö. Försvinner nog i morgon när det blir varmare.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#149912 I stort sett nästan snöstorm här nu, var ner till Vännäs i ett måste-ärende mitt på dagen, och det har drevat ordentligt på vägarna där det ligger öppet för vinden. En sån dag man egentligen inte vill ut och köra alls. Temperaturen nära noll, så snön packar sig rätt hårt också. I morgon blir det Gilson-premiär för säsongen.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

axwell  
#149923 1-0 till yr.no, 90-95 % regn i nederbörden, mindre snö nu än igår över gräsmattan, aningen mer på asfalten.
Rapporter om översvämmade källare i Sundsvall, havsnivån mer än metern över det normala.

I höglänta områden norrut blockerar tradarna E4.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Sedvall  
#149925 allt är YRs fel!

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149965 Snön försvunnen kl 7 i morse men nu har det varit orkanstyrka i vindbyarna. En av grannens grantoppar ligger mot eltrådarna, men inget stömavbrott ännu.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Micke Holmgren  
#151148 Var mera snö på 1a advent än 4e i sundsvall :???:

Trist för ungarna då det inte är mycket till snöhögar å bygga koja i.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

flisshejk  
#151601 Jag v ar mycket tveksam om jag skulle skriva under vinterrapporten men efter sista veckan när det bara slaskat med snöblandatregn och varmgrader har vi idag uppehåll -1,6 så det är lite mer vinter än de sista dagarna, men temperaturen är långt ifrån de -10 som utlovades av SMHI, att vi fortfarande inte har kallare är som jag tidigare skrivit att Bottenviken fortfarande är fullständigt isfri, det är i och försig inget onaturligt, men det har inget med den påstådda globala uppvärmningen att göra, för på 1950 talet körde man båt hem på julafton från en ö 5km ut i botten viken. Ingen viste vad ordet global uppvärmning betydde.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).