Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607848 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Stenmark  
#496871 -28 i går kväll -20 nu på morron behövde inte ens dra igen jackan 😎

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#499816 Minus sex här, men nu känns det att det närmar sig vår. :wink:



Solen värmde så att jag fick kasta jackan, och
senn är det ljust märkbart längre

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Delsbo  
#499822 Det har varit blankis på gårdsplanen i massor av vintrar, dvs man har verkligen fått titta vart och hur man satt ner fötterna för att inte "slå sig över ända" ..MEN, denna vinter har det inte (förutom vid ett tillfälle) varit halt.. Grushinken står kvar inne på logen.. Alltid något ! Snöskyffeln har man däremot fått använda en hel del.. Vi har fått skotta gångar mellan huset, lekstugan och bakstugan för att våra 5 katter ska ha något att springa i.. Har nog aldrig tidigare haft så RASTLÖSA katter.. Dom har bråkat med varandra inne om inte dessa gångar varit skottade.. Rent komiskt att se dom hoppa ut i drivor som inte burit upp dom, dvs dom försvann i djup snö.. Nä, skottade gångar ska de vara för att bli av med lite jaktlust.. Katter är ju som folk, dvs man mår som bäst när man somnar pga fysisk trötthet..

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#499824 Samma här med fem rastlösa katter och nu har det också varit rejält kallt ett tag och då är dom ännu mer försiktiga med att gå ut.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Delsbo  
#499828
svampbob skrev:Samma här med fem rastlösa katter och nu har det också varit rejält kallt ett tag och då är dom ännu mer försiktiga med att gå ut.

Ja ibland undrar man hur länge katter kan "hålla tätt" .. Ingen av dom har i alla fall gjort "behoven" inomhus..

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#499867 Fortfarande kallt just nu -23 så jag ställer nog in dagens skogsarbete. Islands och Shetlandshästarna verkar däremot tycka att det är skönt myggfritt ute.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#499900 Hästarna har väl betydligt mer ragg än du gissar jag :lol:

Vintern härskar även i Skåneland, nu är det minusgrader dygnet runt och det ser ut att fortsätta en vecka framåt minst. Mycket lite snö, bara nån cm.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

tallen100  
#499907 Vi håller tummarna för att det ska bli lite snö åt dej i Skåne oxå :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

ananders  
#499913
tallen100 skrev:Vi håller tummarna för att det ska bli lite snö åt dej i Skåne oxå :lol:


Tror nog både jag och Totte är överens vad det gäller snödjupet och avsäger oss å det bestämdaste vidare påfyllning.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

tallen100  
#499915 Ja ja det lönar inte att bjuda till :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#499917 På tv4 väder så de att en vecka med nationella isdygn är att vänta. Får ni sörlänningar 1,5 meter med snö så är allt bra.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#499926
totte skrev:Hästarna har väl betydligt mer ragg än du gissar jag :lol:

Vintern härskar även i Skåneland, nu är det minusgrader dygnet runt och det ser ut att fortsätta en vecka framåt minst. Mycket lite snö, bara nån cm.


Ja särskilt Shetlands ponnyn. Tog en promenad med honom i förmiddags och han blev blev varm i uppförsbackarna så han började styra huvudet i plogkanten för att kyla av sig lite.

Jag åkte sedan ut själv och högg i några timmar och håller nu på att tina upp tårna.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499929 Trur eg arbeide på den plassen med minst snø i heile Skandinavia, fortsatt snøfritt, men kaldt til å vera her ligg vel rundt null på dagtid litt under om nattå

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499937 Nu har det varit under nollan ett dygn, och det skall vara länge än! ÅPkte för gförsta gången på mycket länge skidor på en golfklubb i närheten. Fina spår, ca 2-3 dm snö. Kanonfint väder, några minusgrader o solsken.

Imorgon blir det skogsarbete!

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499947 I mårå er da sundag, då får du kvila ! Har ingen tru på å arbeida på sundagen så sant da ikkje er foring og stell av dyr eller Anna arbeid som absolutt må gjerast.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).