Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2587 inlägg 683877 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

johan eriksson  
#384081 Ja, det kommer jag ihåg :D
Även om det inte var jag som stod för telefonerandet.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#384125 Blickarna riktas nu mot Mange!! :D

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

valtra mega  
#384127
totte skrev:Apropå Pizza: Vi var ett gäng i Osby nån gång förra hösten. Skulle beställas mat och en person i gänget plockade fram en lapp ur börsen med numret till den lokala pizzerian. Rabblade upp pizor och Kkebabtallrikar mm till en sju åtta personer. Så for personen och jag iväg för att hämta lasset. Knallade in och fanna att där var dom helt ovetande om nån sån beställning. Personen tog åter fram lappen med telefonnumret, kollade lite noggrannare och fanna att det fick till en pizzeria i Höör. Undrar hurpass förbannade dom var där på den som aldrig kom och hämtade det beställda. :lol:

Skall tilläggas att pizzerian där vi var fixade fram käket snabbt och effektivt.

Tycker att det var två fadäser om ni inte betalade för de beställda pizzorna i höör också

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Axl  
#384151 Plötsligt gick det inte att sänka lyften. Elen på traktorn var stendöd, absolut inget funkade, tog en stunds febrilt letande och funderande innan jag upptäckte att jag slagit av huvudströmbrytaren. 5 min senare gick strömmen till vedmaskin, 50 m förlängningskabel, gick och bytte propparna som såg misstänkt hela ut, promenerade tillbaka till vedmaskin, provade starta, stendöd, tillbaka till proppskåpet, inget fel, tillbaka till vedmaskin, kom på att jag kopplat den genom en byggcentral för att få ström till transportbandet, där var felet!

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#384171
Axl skrev:Plötsligt gick det inte att sänka lyften. Elen på traktorn var stendöd, absolut inget funkade, tog en stunds febrilt letande och funderande innan jag upptäckte att jag slagit av huvudströmbrytaren. 5 min senare gick strömmen till vedmaskin, 50 m förlängningskabel, gick och bytte propparna som såg misstänkt hela ut, promenerade tillbaka till vedmaskin, provade starta, stendöd, tillbaka till proppskåpet, inget fel, tillbaka till vedmaskin, kom på att jag kopplat den genom en byggcentral för att få ström till transportbandet, där var felet!

Gott att inget var sönder, men sådan dagar kan man bli så otroligt trött på sig själv.. :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#384381 Jaha. Varför sa man att man ville ha en påse fruktkolor som betalning för lite hjälp. Ville inget ha men personen insisterade.

Så här gick smsen
Han- Vad vill du ha?
Jag- Inget. Det är lungt.
Han- Ngt ska du väl ha!
Jag- lite godis blir bra.
Han- Vad för godis?
Jag- Spelar inte så stor roll, fruktkolor blir bra.
Han -???
Jag- Såna där kolor i papper med fruktsmak
Han- Du är världens yngsta pensionär!!!
Han-



Sen blev jag mer pensionär för sen orkade jag inte sms mer. :wink: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#384392 Ålder kryper förr eller senare på oss alla, en del drabbas tyvärr lite för tidigt. ;)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

SHR  
#384399
Erre skrev:Jaha. Varför sa man att man ville ha en påse fruktkolor som betalning för lite hjälp. Ville inget ha men personen insisterade.

Så här gick smsen
Han- Vad vill du ha?
Jag- Inget. Det är lungt.
Han- Ngt ska du väl ha!
Jag- lite godis blir bra.
Han- Vad för godis?
Jag- Spelar inte så stor roll, fruktkolor blir bra.
Han -???
Jag- Såna där kolor i papper med fruktsmak
Han- Du är världens yngsta pensionär!!!
Han-



Sen blev jag mer pensionär för sen orkade jag inte sms mer. :wink: :mrgreen:

Hahahhahaha. Jahaja. Då har man haft roligt idag årå. :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#384530
Erre skrev:Blickarna riktas nu mot Mange!! :D


Det var inte Mange.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

alias  
#384532
Erre skrev:Jaha. Varför sa man att man ville ha en påse fruktkolor som betalning för lite hjälp. Ville inget ha men personen insisterade.

Så här gick smsen
Han- Vad vill du ha?
Jag- Inget. Det är lungt.
Han- Ngt ska du väl ha!
Jag- lite godis blir bra.
Han- Vad för godis?
Jag- Spelar inte så stor roll, fruktkolor blir bra.
Han -???
Jag- Såna där kolor i papper med fruktsmak
Han- Du är världens yngsta pensionär!!!
Han-



Sen blev jag mer pensionär för sen orkade jag inte sms mer. :wink: :mrgreen:


Erre a.k.a. "Ako Kola" :lol:

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

hlb  
#384561 Jag tror inte jag har skrivet på denna tråden innan, men nu är det nog dags.
Skulle i morse upparbeta en stoor pattagran som låg på fel håll i en djup grushåla. Fick dra samtidigt med vinsch och hyprokranen. När jag fått upp rotändan, kapade jag en 5,5 m stock som mätte 42 cm i toppen. Sedan fick jag in den i Hypron med 3 cm marginal. Kvistarna av dimension massavedsvirke fick tas manuellt. Över en tank gick åt . Väl klar, men på dåligt humör, svängde jag hastigt in matarbordet, vajern satte sig och rev loss hållaren till skyddsnätet. 4 st M10 varav någon gått av jäms med balken.
Borrar och slår i en torxbit. Sitter hårt, knix, så går den av med toppen kvar i hålet. Omöjligt att borra i resten av bitsen. Hämtar sågslipen 220 v 25000 varv, 5mm stift. Efter en halv timme är bitsen urslipad och gängan rensad. Nu säger den gamla kroppen att det är dags för kaffe och en tur till Biltema. Kraftig regnskur på vägen. När jag kom hem hördes konstigt ljud från Hypron. Slipen som låg ansluten i regnet gick på högvarv och luktade brandrök. Billiga slipar är inte klassade IP68 och måste alltid dras ut och tas in i värmen. Nu gör jag inte mer idag för då räcker inte pensionen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#385249 Har tänkt ibland; Vilka skarpa fina bilder ni lägger in på forumet. Mina blir ju inte lika bra. min dotter lånade mobilen lite och frågade; Varför har du linsskyddet kvar? :oops: Har inte ens sett den lilla plastbiten trots att jag varit till Memira och opererat mig. Betydligt skarpare kort nu.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#385251 Ja, man lär sig så länge man lever...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Huggar Herman  
#385500


Det finns tydligen inga gränser för hur korkad man kan bli.
Skulle lasta av ris på brasan när stödbenet bara försvann rakt ner i marken och kranen landar mitt bland lågorna.
Paniken som infinner sig när man inser att det inte går att trycka upp vagnen eller att det går att köra därifrån.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Fredrik Reuter  
#385516 Ja, den paniken förstår jag!
Hur gick det då? Snabbsläckning?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).