Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680030 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

blixxxt  
#174348 Jag vet en som letade efter sin telefon när han pratade i den :wink:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Blivande snickare  
#174387 Vi hade en chaufför en gång som tog hem lastbilen över natten(inget ovanligt med det).

Han kom hem rätt sent och var ganska trött när han lämnade bilen och gick och lade sig.

På morgonen efter när han skulle på jobb igen så skulle han låsa upp dörren när han märker, HELVETE! Ingen nyckel!
In tillbax söka på alla bord, lådor och golv.
Efter en timmes sökande ger han och gumman upp och han går ut till bilen för att ta sig en funderare. Han känner för säkerhets skull på dörren och lägger handen på dörrhandtaget och vips, dörren går upp :mrgreen:
Killen hoppar in i bilen och där är nycklarna,i strömlåset! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Han skämdes lite efteråt när han berättade det! :)) :)) :)) :)) :))

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#174405 En klassiker från mina gamla hemtrakter:

Den tankspridde prästen i ett litet samhälle som körde in till Värnamo med bilen med hustru och barn. Det var på 50-talet så självklart hade hans hustru inget körkort. Han skulle på nån kyrklig förrättning och familjen skulle handla och hälsa på folk och så.

När kyrkoheden var klar med sitt tog han rälsbussen hem.


Ett elakt men obekräftat rykte förtäljer att samme man gick in på kyrkdasset med portföljen under armen och kom ut efter en tillämplig stund men då med dasslocket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

molnia  
#174427 jag har en fadäs från skogen jag kan delge.
Skulle tanka sågen, Fyllde på soppa och olja i den. Brukar vid längre sträckor bära sågen på axeln med en hand till gashandtaget.
Får senare frågan av min mor när jag kommer hem.
-Varför är du så smutsig?
-hmm..Jackan är impregnerad mot väta...........................................


.....av smörjolja och bensin.

Hade då i ivern glömt sätta på locken.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ord bind  
#176148 jag hadde lovat farsan att harva efter skolan. första gången jag skulle starta vår nya mf590 efter 15år av volvo och bm traktorer. den ville inte dra startmotorn kollade batteri,tändlås och att stoppen var inskjuten inte ett liv i traktorn. efter ett par
timmars strulande komm farsan hem och jag frågade vad det var för skit han köpt,
han sa: har du hög/låg i neutralläge det är startspärr på den........
så kan det gå när man är enkelspårig. :oops:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Micke Holmgren  
#176186 :roll: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#228670 Nabofrun, ensam och snygg, hade en gammal Mazda 323 och slet med å få start i kuldan genom två vintrar. Jag måtte gi henne starthjelp många gonger, och føre tredje vintern sa jag, Nu monterar jag motorvarmara før dig. (Jag var godt kjent i motoren for jag hade bytat både filter och startmotor før henne førut) Hon var lycklig och køpte delerna, och jag gjorde klar til skitjobbet. Øppnade motorlukan och vi tittade ner. Hon blev lite eftertenkson och pekade på en kabel och en kontakt och frågade: Men va er det der? Motorvarmare - suttit der hela tiden.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

SHR  
#247315 Skulle för nån månad sen åka utomlands själv första gången med 2 polare och blir skjutsad till den ena för att där byta till dennes bil och bege oss till arlanda... Sitter och pratar en stund tills jag ska kolla telefonen... vart fan var den då? Jo givetvis i bilen jag åkt i till polaren.. Måste ringa farsan så han kan vända och ge mig min telefon.. Om jag har hans nummer i huvudet? Nä såklart inte! 😡
Ringer hem till morsan - vad fan har farsan för telefonnummer? - får numret och ringer så han kommer tillbaka med telefonen.

Kommer mitt i natten till arlanda och sitter och väntar på bussen från långtidsparkeringen till skycity. Alla 3 bestämmer sig för att ladda telefonerna när det ändå finns uttag. Bussen kommer och vi hoppar på. Ska kolla tiden på min telefon och letar febrilt i några sekunder tills jag inser att den ligger kvar inne i hallen där vi väntade på bussen.
- Kan herr busschaufför vara så snäll och vända så jag kan hämta min telefon..? :oops:
- Jadå.
- Går det bra då!?
- Nä egentligen inte, men vi får göra det ändå.

Snäll busschaffis. Avslutade resan med att nästan glömma telefonen utanför hotellentrén när vi skulle åka hem. x_x

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#247334 Trur jag ville låtit telefonen bli hemma så du vet säkert vart den är nesta gong! :lol: :lol: Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var min son som skrivit här unde namet "Slutaharoligt". Om han har sin telefon med, är den inte laddat och om den är laddat, så har han glömt den nonstans! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

SHR  
#247339 Haha ja. Kan ju tillägga att den var under hård bevakning resterande del av veckan... Tills den nästan lämnades i entrén så att säga..! :)

Sist jag kollade var jag varken kille eller någon annans son så tyvärr kan jag inte ta på mig den rollen ! ;D

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Tosca  
#247340 Nyckelbarn kallas ju barn som får en hemnyckel runt halsen i tidiga år för att kunna ta sig in när föräldern jobbar senare än skolan slutar.
Vissa kanske skulle behöva ett liknande upplägg även i äldre år när det gäller telefonen, men då med ett kodlåst halsband som de inte har koden till själva...

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#247341 Har fyra döttrar ochså, och ett par av dom har det på samma sättet med sina mobilar! Yngsta (11) hade lämnad sin på motorhuvudet på bilen i somras, och jag upptäckte det och plockade den inn när jag körd non kilometer! 😡 Gissa vad jag gjorde: Ringde hennes telefon for å berätta vad jag mente om sådär, och blev mycket förvånad när det ringde i min ficka! :grin: :grin: Slik blir mann av å ha döttrar!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#247354 När jag var i 13 års åldern hade familjen en Boxertik. Första gången den rackarn löpte satt morsan på jycken sina bruna trosor med volanger på. När jycken senare pep att det var dags att skita, kopplade jag som vanligt jycken för att rasta den. Väl ute kröker den genast rygg i vägkanten. Samtidigt passerar en person som storglor på jycken, jag undrar vad fan som är så intressant med jycken och måste såklart se efter. JÄVLAR I HELVETE!!! Jycken har de bruna volangprydda trosorna på sig, den sket byxan full, jävlar vad jag skämdes.. :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Blivande snickare  
#247356 =)) =)) ja jävlar vilken syn det måste ha varit! :shock:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#247359
Blivande snickare skrev:=)) =)) ja jävlar vilken syn det måste ha varit! :shock:

Jag har alltid undrat vad snubben tänkte, han såg utan tvekan de bruna trosorna med spetsvolanger, han såg dessutom utan tvekan hur jycken "sket ner sig", brallorna stod ju ut som en strut :surp: :surp: :surp:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).