Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2587 inlägg 686001 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121545
D Brown skrev:
masterchief skrev:Här har vi en som har tur så det förslår...


Kan du tänka dig att människan både framför och bakom kameran är över 50 år?

Jag trodde först att det var ungar som inte hunnit lära sig vad som är farligt och ofarligt.
Hon själv skyller på att hon är från Holland och bara bott några år i Sverige, men inte tusan skulle jag få för mig att åka till Afrika och smyga mig på en gnu bara för att jag är från Sverige :???:

Disneyfieringen av djuren har gått djupare än man kunde tro.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

blixxxt  
#121590
Slurfi skrev:
D Brown skrev:
masterchief skrev:Här har vi en som har tur så det förslår...


Kan du tänka dig att människan både framför och bakom kameran är över 50 år?

Jag trodde först att det var ungar som inte hunnit lära sig vad som är farligt och ofarligt.
Hon själv skyller på att hon är från Holland och bara bott några år i Sverige, men inte tusan skulle jag få för mig att åka till Afrika och smyga mig på en gnu bara för att jag är från Sverige :???:

Disneyfieringen av djuren har gått djupare än man kunde tro.

:lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

blixxxt  
#121591 Jag hade slut på raklödder en gång och tänkte; "tar väl lite av frugans"
Kletade på o började raka. Efter ett tag brände det som eld i ansiktet. Det visade sig att jag hade fått tag i nåt hårborttagningsmedel som ska fräta av håret :sad:
Jag blev röd i nyllet o frugan hade jätteroligt åt mig 8)
Senast redigerad av blixxxt tis 08 mar 2011, 22:52, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Dexxaz  
#121607 "Potatiskällaren är ju ganska kreativt, men det brukar rosta nåt förb-t i källare."

Använder min som däcklager,jämn temperatur, fuktigt o mörkt.......
Reservbanden till bandvagnen trivs ypperligt...... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#121756
blixxxt skrev:Jag hade slut på raklödder en gång och tänkte; "tar väl lite av frugans"
Kletade på o började raka. Efter ett tag brände det som eld i ansiktet. Det visade sig att jag hade fått tag i nåt hårborttagningsmedel som ska fräta av håret :sad:
Jag blev röd i nyllet o frugan hade jätteroligt åt mig 8)


Min farsa som på 60-talet använde brylcreme tyckte en dag att det kändes lite konstigt när han kletade i. Visade sig att han tagit tandkrämstuben. Men som han sa ett par månader senare, det jämnade ut sig för idag tog jag brylcreme på tandborsten.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

flisshejk  
#122692 Frugan utelåst! på måndag när jag skulle iväg på hjärtgympan upptäckte jag att frun som gick på promenad innan jag for troligen inte tagit någon nyckel med sig, jag ringde och kollade och det var så, vi bestämde att jag skulle lämna dörren olåst man kan göra så ute på landet, så ringde hon efter ett tag och frågade om jag gömt någon nyckel ute! det hade jag inte gjort dörren skulle ju lämnas olåst. Till saken hör att i bilnyckeln sitter det en husnyckel och den satte jag i låset när jag kom ut på bron, jag hämtade nyckeln som satt i dörren och rent reflexmässigt låste jag dörren, skulle inte komma hem förrän efter cirka två timmar! Tur att vi har vänner och bekanta i byn, nå jag bor fortfarande kvar.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Micke Holmgren  
#129251 Fixade sågen, på med ny kedja o full tank här skulle man visa farsan...
Sågen bet dock inget vidare =)
De brukar fungera bättre om man sätter dem i rotationsriktning!
Haha :/

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#129268 Gjorde ett fint rör till ljuddämparen på mitt traktorbygge häromdagen. Först borrades ett antal rader med hål i den halvan som skall vara inne i dämparen, sen slipade jag till en fin rund bricka för att svetsa igen inneränden på röret. Ock så svetsade jag fast den ... på ytteränden. Turligt nog så var röret inte kapat till rätt längd än så det kunde räddas och ny bricka tillverkas och svetsas fast ... i rätt ände.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129274 Jag har inte handlat torkarblad på Biltema på 15-20 år, igår sammanföll tre saker:
#1 Jag hade dåliga torkarblad.
#2 Jag tycker torkarblad har blivit jäkligt dyrt.
#3 Jag befann mig på Biltema.

Jag tänkte: "vaffan, jag ger det en chans", och igår kväll monterade jag dessa utomhus. Noterade att det var "no name", alltså inte specifikt tillverkat för Biltema. Kan båda gott detta tänkte jag.
Idag kom åskskur jäklar och jag fick testa mina nya blad, men näää 😡 det torkade sämre än innan 😡
Körde ca en kilometer så ser jag att något vitt är på väg att krypa av bladen :???:
:shock: Ähum, där var visst ett litet plastskydd på varje gummi att dra bort, aja, man lär så länge man lever.
Torkarbladen funkade efter detta helt perfekt :-bd

Idag försökte jag däremot vincha omkull en mellanstor tall med ett en-tons lyftblock och ett vanligt spännband om roten på en gigant-tall.
Tall nr 1 stod med berghäll inte speciellt djupt under sig, jag trodde att man skulle kunna dra rotvälta med ett band monterat ca 5 meter upp på stammen, men icke.
Blev en jäkla smäll när spännbandet runt giganttallen gick av, tallen nr 1 rätade sig och lyftblocket kastades iväg flera meter :oops:
Glad att inte jag eller delar av mig följde med :???:

I teorin skulle det ha gått, men jag märkte redan innan att det småstrulade, det började regna, nya torkarblad funkade inte, jag snubblade, osv osv.
I ett sådant läge är det bättre att lägga ner all aktivitet.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

åberg  
#129309
D Brown skrev:Blev en jäkla smäll när spännbandet runt giganttallen gick av, tallen nr 1 rätade sig och lyftblocket kastades iväg flera meter :oops:
Glad att inte jag eller delar av mig följde med :???:

:shock: Tur i oturen.

Farsan skulle en gång på 1900-talet ta ner en tall på tomten och ville få undan stubben på ett smidigt sätt så han kopplade vajer en bra bit upp och drog med spakblock och grävde och sågade rötter på andra sidan för att välta hela alltet. Plötsligt brakade det till rejält, trädet gick av lite nedanför vajern. Toppdelen gick med brottänden spikrakt i backen och "planterade" sig, tror nästan den kom till frostfritt djup. :lol:

Stubben finns kvar än i denna dag.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174306 I lördags kväll åkte jag från arbetet och pratade rätt länge i telefon via handsfree modell öronpluggar.
Jag lyssnar f.ö ofta på radio med telefonen via dessa pluggar.

Nåväl, i lördags pratade jag i telefon, avslutade samtalet och lade ifrån mig telefonen i passagerarsätet, direkt jag gjort detta så kom jag på att jag skulle lyssna på radio i.o.m att pluggarna sedan satt i öronen.
Jag plockade upp telefonen och tryckte på en knapp vilken som helst så telefonen skulle tändas, inget hände, jag tryckte igen.......inget alls hände, telefonen förblev svart 😡

Pärsk.....jag tittar och får se att det är en kexchoklad jag sitter och trycker på, min huggarproviant :shock:

Typ 40 år för tidigt:
-Nej Herr Brown, det är en kexchoklad ni sitter och trycker på, här har ni telefonen!

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

ord bind  
#174312 en av mina vänner hadde nytaget taxikort och skulle köra sitt förstapass.
detta en snärjig lördag i november med massa kunder på kö. dom första
satt redan i bilen och väntade, så ut runt bilen öppna dörren och in.....
i baksätet. ajdå bara kört tvådörras tidigare. det kunde ju skojas bort!
ut ur bilen och inbakom ratten och iväg till första korsningen med stopplikt.
i med driven och mata på med gasen då slår det till igen han kopplar och
slår nytt rekord 50 till 0 alla hänger i bältena. attans. automat och abs för
första gången. här önskar han ett hål att försvinna ner i. en inte helt angenäm
början. men han körde taxi i femton år utan missöden så snittet vart bra i alla fall.
men mycket pikar blev det. :grin:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Rlin  
#174322 Var i Uganda för ett antal år sen. Det var en ganska molnig dag, och jag skulle sitta en par timmar på Nilen. Precis när vi skulle bege oss kom jag på att jag glömt smörja in min aningens bleka kropp med solskyddsfaktor. Ivrig på att komma iväg konstaterade jag dock för de andra att:

"Ärsch, det är molnligt. Det behövs ingen solskyddsfaktor!" 30 minuter senare kom solen fram igen.

Det är nu fritt fram att själva föreställa er hur min kropp såg ut efter att ha suttit 3 timmar på Nilen i den afrikanska middagssolen utan varesig solskyddsfaktor eller tröja.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

åberg  
#174323 En lätt rodnad på axlarna? :mrgreen:

Tur du hade byxor på dig. :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Rlin  
#174326 Åberg, det beror på om din definition av "lätt rodnad" innebär.

Om det nu är så att din definition innebär att man är just grisarosa med brännblåsor så har du gissat rätt! :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).