Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680060 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#670188 Men det var ju tur att fån och plånbok inte hade hamnat i själva ballongen 🤣

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670280 Fadäs och/eller haveri?
Dikade i skogen och det började gå tungt i larven vid förflyttning. Gick ut och kollade runt maskinen och ser att ena larven är på väg av och efter lite krypande i leran för inspektion så reser jag mig upp och får syn på ett par glasögon liggande intill skopan och diket.
Va, ett par glasögon i skogen hinner man tänka innan jag fattar att det är mina, som glidit ur bröstfickan.
Är senilsnöre bra tro? 😳

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#670281 Det brukar jag ha när jag seglar, på glasögonen och mössan det har räddat dem några gånger....

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#670284 Kom att tänka på den här.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670290 Kan man ha senilsnöre på ett armband?
Jag kan inte använda klockor för antingen går armbandet av eller så fastnar jag så man tror armen ska gå av.
Kopplade skogskärran en gång och tittade ner på draget på traktorn och då ser jag ett armband som ligger där.
Mitt förstås, som jag fått av frugan.
Avdraget och trasigt men hittat🙄.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#670292
DanK skrev:Kan man ha senilsnöre på ett armband?
Jag kan inte använda klockor för antingen går armbandet av eller så fastnar jag så man tror armen ska gå av.
Kopplade skogskärran en gång och tittade ner på draget på traktorn och då ser jag ett armband som ligger där.
Mitt förstås, som jag fått av frugan.
Avdraget och trasigt men hittat🙄.


Du vet den gamla skämtteckningen om han som får en moraklocka i huvudet och säger ”kan du inte armbandsur som normala människor” bli den med moraklockan och ett problem är löst.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670294
gnisten83 skrev:Haha för många år sen när telefonerna var små gick jag o underröjde i en 1a gallring när jag såg att där på marken ligger en Ericsson T29a, precis som jag har...
Kände i fickan och förstod att de var min 😮

Har du kvar din T29:A ?
Använder fortfarande T28, en helt underbar telefon som inte tar plats i fickan och som klarar av allt man behöver för att hantera samtal. Varför skall man surfa med en telefon med samma löjligt liten skärm (eller t.o.m. ännu mindre) som MAC:en hade på slutet av 80-talet :?: :?:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#670301 80-talsmacen var ju för tusan hela 9 tum. 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

alias  
#670303
totte skrev:80-talsmacen var ju för tusan hela 9 tum. 😀


Roy och Roger måste ha varit mindre än vad jag tidigare trott, men det är klart att kameran lägger ju på 5 kg sägs det...

Andra små varelser är ju bladlöss, men där har jag fått förklaringen att de är så små för att de har stannat i växten...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670304 Vår generation som slet med 13 och 15-tumskärmar, och som numera har 24- eller 28-tumsskärmar eller mer både hemma och på jobbet har nog svårt att förstå dagens ungdom som surfar med löjligt små skärmar på sina telefoner.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

fendt311  
#670306 Undrar bara hur synen på dagens ungdomar kommer att bli när dom blir gammla. Dom sitter ju och stirrar på bild skärmar hela dagarna.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670310
th skrev:
gnisten83 skrev:Haha för många år sen när telefonerna var små gick jag o underröjde i en 1a gallring när jag såg att där på marken ligger en Ericsson T29a, precis som jag har...
Kände i fickan och förstod att de var min 😮

Har du kvar din T29:A ?
Använder fortfarande T28, en helt underbar telefon som inte tar plats i fickan och som klarar av allt man behöver för att hantera samtal. Varför skall man surfa med en telefon med samma löjligt liten skärm (eller t.o.m. ännu mindre) som MAC:en hade på slutet av 80-talet :?: :?:

Nej den och nån hajfena o ett gäng andra privata o jobbtelefoner åkte på återvinningen när köket renoverades o alla lådor behövde tömmas.
Ja pendeln på storlekarna har gått långt åt olika håll

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#671633 Aj aj aj..jag råkade visst spara en stor ståtlig lönn och fällde i stället en skitful liten böjd ek som en biolog beslutat sig för att gynna genom att fälla lönnen..😳😂😂😂😂😂😂

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#671771
anersimyra skrev:Aj aj aj..jag råkade visst spara en stor ståtlig lönn och fällde i stället en skitful liten böjd ek som en biolog beslutat sig för att gynna genom att fälla lönnen..😳😂😂😂😂😂😂

Vad illa @anersimyra :(( :((
Ekar var ju heliga träd den gång våra nordiska förfädrar tog sommarlov söderut och bar med sig hem det dom hittad av guld, slavar och vapen, men nu idag är ju eken åter helig. Tar men ner en som inte ska tas, är det värre än om man hade mördat grannen :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#671775
anersimyra skrev:Aj aj aj..jag råkade visst spara en stor ståtlig lönn och fällde i stället en skitful liten böjd ek som en biolog beslutat sig för att gynna genom att fälla lönnen..😳😂😂😂😂😂😂


Hoppas du gjorde det i lönndom...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).