Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2588 inlägg 688021 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

easton  
#639691 Tog åt mig att renovera en kompis båtmotor under vintern, sagt och gjort så pysslade jag lite med den under kvällarna och fick ihop den lagom till våren och premiärturen var kommen, vi kom från varsitt håll han med båten och jag med motorn för en liten tur på sjön i mitten på April, hasade i båten och med motorn, gick igång på första motorvarvet... Kommer ihåg känslan av att stolthet att den gick så pass bra tills.... kompisen får för sig att backa, hopp hopp säger det i båten och motorn lossnar... känslan av stolthet bytes mot skam när jag inser att jag inte skruvat fast den i båten ordentligt och där sjönk den, soppaslangen går av mot en vass metalkant och ner sjönk motorn...Där ligger den på 12m djup i dyn.😱 😀

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

easton  
#639701 Skulle sälja en bil privat, och var rätt långt i mellan oss som skulle göra affären men tänkte ett steg längre så frågade om vi kunde träffas på halva vägen ungefär för där låg en motorcyckelfirma som servade hojar och min var i behov av en service så åker ner några dagar innan och lämnar hojen där, dagen för affären så träffas vi där och jag tar hojen hemåt.. Fick betalt i kontanter, var långt innan swisch var uppfunnet men sagt och gjort jag drar på full fart hemåt blir pissnödig efter ett par mil så stannar på en rastplats, hänger av mig jeansvästen på ett gren och pinar in i skogen för att lätta på trycket....
Bär av i en full fart hemåt, börjar bli sent så ligger på lite för att hinna hem till söndagssteken hos mor och far.... har väl hunnit 10mil innan jag upptäcker.....VAR FAN ÄR JEANSVÄSTEN?!?!? eller mer "VAR FAN ÄR JEANSVÄSTEN MED PENGARNA I!?!?!?!?!?!
Bara vända tillbaka och nu gick det fort, så fort så det var på gränsen till farligt men när jag kommer fram så ser jag inte jeansvästen, och nu börjar jag kallsvettas, grina inombords och svära... men jag då kommer det fram en farbror som stannat vid rastplatsen med sin husbil och frågar med ett leende var jag letar efter, och jag flämtar fram "min väst" och då säger han och jag minns orden idag och känslan av eufori när gubben säger "Såg att du glömde den så la in den i husbilen för förr eller senare kommer du på vad du glömt".....

Han fick ett par tusing även fast han inte visste att det låg en pengar i innefickan :D

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639703 En MC-väst full med kontanter... Jag hade nog låtit den vara och lämnat platsen så snabbt som möjligt...

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

easton  
#639705 Nu var det ingen väst som man förknippas med gäng som åker HD och har skägg utan en taffligt avklippt jeansjacka från en tanig kille på sporthoj 8)

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

TimmberJack  
#639706 Slipa med fiberrondellen. O i vanlig ordningunder en bil åjer skyddet bort o detta har jag gjort 999 gånger innan o inte varit nära att ........ tog som tur var inte mer än lite på ytan ...

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639730
Mangan skrev:
Bilagan $matches[2] finns inte längre


Kanske skulle legat under "Dagens prestation", lyckades såga ett jack i stenen... :shock:

Tycker du skulle tagit mer, denna sten har jag på kontoret efter ha ”hittat” den i ett vedknippe när jag kapade ved i gripen, gick f-n så trögt för 357an :shock:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#639732 :lol: :lol: :lol:
Du gav inte upp i första taget. :d

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

alias  
#639737
tallen100 skrev::lol: :lol: :lol:
Du gav inte upp i första taget. :d


Smålänningens kamp mot stenen sitter lika djupt rotad som driften att ta låg stubbhöjd vid avverkning... :grin:

...men själv hade jag nog föredragit en slägga till hjälp för att dela på sten.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Suneland  
#639744
TimmberJack skrev:Slipa med fiberrondellen. O i vanlig ordningunder en bil åjer skyddet bort o detta har jag gjort 999 gånger innan o inte varit nära att ........ tog som tur var inte mer än lite på ytan ...

Riktig klassiker som svider gott av smutsen resten av dagen :-ss

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#639745 Rengörings sprit eller vanlig sprit sedan är det klart...en liten snabb kurs i joddling kanske... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#639746
tallen100 skrev::lol: :lol: :lol:
Du gav inte upp i första taget. :d

Det ska fan gå!
Pressa pressaaaaaaa! :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#639747 Den veden brinner bergsäkert... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Suneland  
#639748 Har snubblat runt i skogen år ut och år in under många år och sällan några skador värda att nämnas. Men ett stort kliv ut från ladugården på den hötäckta marken utanför resulterade i ett ledband av och ett annat delvis av i foten :oops:
Isen under hade tinat ned till en grop precis så bred att skon passade på högkant i den :roll:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639749
tallen100 skrev::lol: :lol: :lol:
Du gav inte upp i första taget. :d


Det är svårt att å hejda en 357a,
Husqvarnas flaggskepp! :-bd

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639751 Trodde bara att de klämde så när jag ränsade snittet så fanns stenen där.
Kedjan var nog rätt vass innan iaf :d

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).