Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2588 inlägg 687825 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Bengt.Svensson  
#250617 Det måste vara en stort gupp eftersom allt hoppar av på exakt samma ställe....

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

242xpg  
#250620 Tidigare när jag körde timmerbil för ca 8 år sedan ,tappade jag nyckeln till min personbil troligtvis när jag lastat färdigt och hoppade över dragstången för att kasta över banden. ... upptäckte det när jag 6 mil senare parkerat på åkeriet och skulle låsa upp bildörren kl3 på morgonen. ....inte så många positiva tankar vid det tillfället. Efter lite funderande och mycket letande sparkade jag av släpet tog lastbilen 2 mil hem och hämtade reservnyckeln.
Sen två mil tillbaks till åkeriet för att upptäcka att personbilen är olåst med nycklarna i tändningen..... blev en aning trött på mig själv. ..

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

rikard_e  
#250626 nja, det är ju inget gupp på 20-30 meter inom det området.

kanske skulle ha allt i senilsnöra, men då skulle jag väl tappa bort mig själv istället och lyckas fastna med alla snören i nått träd så jag blir hängades

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#250641 Häromdan ringde jag grannen från källaren, när han svarade att han var hemma tog jag hissen upp till honom. Vi pratar under tiden jag far upp i hissen, jag ringer på, fortfarande med grannen i luren. Han öppnar, säger hej och inleder en konversation och kommer ut i trappen. Jag svarar med att berätta vad jag gjort under dagen, mina planer för kvällen e.t.c. Plötsligt inser jag hur onödigt högt jag pratar, tillika ser grannen så jävla munter ut. Jamen va fan !! Jag står där som ett fån och babblar fortfarande i luren, att grannens röst inte kom från telefonen reflekterade jag inte över. :)]

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#250644 Jaha, va fan har jag lyckats med nu då :shock:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250647
anersimyra skrev:Jaha, va fan har jag lyckats med nu då :shock:


Ett äkta hattrick. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#250681 Tre gånger så roligt :mrgreen: Jag fimpade dom två överflödiga.

Och den var faktiskt riktig kul! :lol: :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Robertberg  
#250685 För en månad sen skulle jag hämta en skiftnyckel i bilen, klockan var runt tre och det började dra ihop sig för hemgång. Men bilnyckeln som brukar ligga i jackans innerficka var inte på plats.. Började leta såklart, kollade igenom alla fickor på arbetsbyxorna, gick bort till matboden och letade, hittade inget. Traskade vidare till mina mest misstänkta kollegor och frågade om de möjligtvis hade råkat låna den av mig, men icke.
Nehe, gav upp letandet och tänkte att den som lagt beslag på min bilnyckel lär ge mig den nån minut innan det är dags att åka hem från jobbet.
Jag återvände till min skyffel. Då susar grävmaskinen fram till mig och han som drar i spakarna frågar med ett flin " Hur har du tänkt ta dig hem ikväll?"

Vi schaktade för fjärrvärme vid Kalmar Slott, en arkeolog är med och letar efter benpipor, metmask och gamla husgrunder.
Av en händelse hade han sett en vingmutter som låg i det 1,2 meter djupa schaktet. Plockade upp muttern och grävde lite med sin planteringsspade. Där, 15 cm under schaktbotten hittade han en liten svart fjärrkontroll..

Troligtvis har vi grävt upp en större sten, och när jag böjt mig framåt tappat både nyckel och vingmutter. Hade inte arkeologen sett muttern hade han inte heller hittat nyckeln..

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#250693 Det där är inte otur, det är trolldom! Fantastiskt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#250711 Jag måste berätta om en polares fadäs.
Han skulle byta vattenpump på sin Ford Granada. Han hyr in sig på en GDS hall sen eftermiddag. Skruvandet är struligt och drar ut på tiden, han inser att det kan bli svettigt att hinna till 22,00 då de stänger. Han lyckas dock forcera arbetet och hinner precis få ihop grejorna innan stängning. Ett litet aber i det hela är dock att han lyckats med konststycket att demontera och återmontera den gamla pumpen.. :surp: :shock: :shock:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

åberg  
#250712
anersimyra skrev:Ett litet aber i det hela är dock att han lyckats med konststycket att demontera och återmontera den gamla pumpen.. :surp: :shock: :shock:

Noggrann kille, han övade en gång innan det riktiga bytet. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Blivande snickare  
#250720 :lol: Det är han nog inte den första att lyckas med!

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#250747
åberg skrev:
anersimyra skrev:Ett litet aber i det hela är dock att han lyckats med konststycket att demontera och återmontera den gamla pumpen.. :surp: :shock: :shock:

Noggrann kille, han övade en gång innan det riktiga bytet. :mrgreen:
Jo personalen var hyggliga då han var gammal kund, de höll öppet så kunde byta till den nya. Tack vare " övningen " var bytet snabbt gjort. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#250761 Jag vill inte påstå att jag är fullkomlig men det är bra nära!
Enda gången jag har haft fel är den gången jag trodde jag hade fel!
Så tyvärr har jag inget att skriva här, men OM det osannolika skulle inträffa så kommer jag ju naturligtvis att berätta det här.
Det är ju inte lätt att vara ödmjuk när man är bäst! :grin: :wink:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250763 Hörrödu, dra det där för din fru

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).