Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2587 inlägg 686915 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#536148
Palakangas skrev:Den sydligast bor i Brandal, norr Kongsvinger.

Då är det inte långt - max tre timmar till Sandefjord. :-bd

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Palakangas  
#536151
JensSkoog skrev:
Palakangas skrev:Den sydligast bor i Brandal, norr Kongsvinger.

Då är det inte långt - max tre timmar till Sandefjord. :-bd

Ja det är inte så långt mätt med mina mått.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536821 Köpte ett Oregon SpeedCut svärd till min Jonsered 2145 utan att kolla om det passade. Spännskruven passar inte i svärdets hål. :^o

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#536850
lfq skrev:Köpte ett Oregon SpeedCut svärd till min Jonsered 2145 utan att kolla om det passade. Spännskruven passar inte i svärdets hål. :^o

Går ofta om man filar eller borrar lite extra. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#537740 Köpte ett par kängor på Jula idag.
Kollade noga att båda två var nr. 43.

När jag kom hem och hämtade dom
fram, frågade min fru; "Men, Jens, du har ju två
högerkängor och dom är inte samma sort" :roll: :roll:

Blev en snabbsväng till Jula för att byta :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#537745 Kunde de byta ut din vänsterfot :-)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#537747
Vardon skrev:Kunde de byta ut din vänsterfot :-)

Skulle säkert gå nu i våra dar, men jag har inte tid just nu :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Palakangas  
#537996 Jag har några år ägt och brukat en sk modern invertersvets eller vad de kallas. Inte varit så lättänd som jag trodde. En dag på jobbet skulle jag hjälpa till och svetsa med en likvärdig. Då jag försökte tända elektroden fick jag frågan;
-Varför hackar du med elektroden, det är ju skraptändning?
Väl hemma upptäckte jag att skraptändning det är ju ett snällt sätt att få i gång det hela.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539225 Jag vet inte riktigt om det var av dumhet eller ren otur - en olycka helt enkelt. Men vilket som så tänker jag att det är värt berätta om , vi lär ju oss av varandras motgångar och framgångar. Till motgångarna hör onekligen det som hände mig idag.
Jag har kört i skogen med fyrhjuling i 10 år nu. Både med bara hjulingen men lika ofta med vagn av olika modell. Så van är jag. Erfaren är jag. Tänker före gör jag. Varlig är jag.
Men lik förbannat så gick det fel idag men någon höll koll på mig som tur var. Jag var på väg ut tidigt i morse, lite småskumt men var ju i min skog längs den nya vägen jag hugger fram. Så bekanta marker alltså. Längs den nya vägen har jag två större hål/gropar. du vet sådana där som gör att fyrhjulingen lyfter sig fram på ett alldeles väldigt otäckt sätt. Så där har jag fyllt med ris och sånt. Mer ska på. Körde över det första utan problem, har ju rejäla däck och kedjor på. Kom till nästa men där var det fortfarande för lite ris så jag tvekade, vill inte pressa uppför med risk för stegring. Så istället tog jag det kloka besluta att backa bakåt för att fylla på mer. Men då bar det sig inte bättre att jag backade lite ur spår så höger bakhjul gick upp på en sten. På 2 sekunder gick jag från sittandes till liggandes men en fyrhjuling som tornar upp sig över mig. Men efter vad som kändes som en evighet så gungande den tillbaka och la sig på sidan. Har nog Ekagårdslådan att tacka för det.....
Slog mig ordentligt i låret (den bulan är inte att leka med!), ryggen vänster arm och nacken. Men kosntigt nog så kände jag inget då utan ordande upp allt och fortsatte hugga ett par timmar. Men sen började det göra ont och jag det kändes kallt på baksidan av ena benet. Visade sig att jag hade rivit sönder sågbyxorna så det var fritt fram där.

Nå, allt gick ju bra. Lite lagning av byxorna bara. Men tänk så lätt en olycka kan ske fastän man är så erfaren som jag faktiskt är med ATV i skogen. Det är väl så att i det här fallet så var inte erfarenheten eller kunskapen som var problemet, men nog blir det en båge på hjulingen nu. Hade den lagt sig på mig hade jag kanske inte skrivit det här.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539228 En olycka händer så lätt i skogen, tur att du klarade dig! 👍 Nödsändare?

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

sveakatten  
#539229 Usch vad otäckt, där hade du nog en väldig tur, det går fort att göra illa sig med en fyrhjuling.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

hlb  
#539230 Vi är glada och tacksamma för att du fortfarande kan skriva på Skogsforum och i många år framöver.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539231 Allt kan hända, även en erfaren.
Skönt att du kom undan med blotta förskräckelsen 😱

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#539233 Tusan, vilken tur du hade där, "Uvskogen" - gott du lever 🤗 🤗

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539237 Skönt att du klarade dig såpass väl ändå och tack för att du delade med dig om olyckan.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).