Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3278 inlägg 475312 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#757199 Jag fortsätter med denna lovande talang, valet av låten hon sjunger passar lika väl i denna tid, hon kan nog gå lika långt som den som skrev lyriken för ~60 år sedan. Då hon även är bra på det. Nåväl han som skrev denna låt fick Nobelpris i literatur 2016.
Men det är en låt som vi 50-talister minns, hon lade upp denna låt ett par tre veckor innan ryssland påbörjade sin
militära specialoperation,som var att ”avmilitarisera och avnazifiera Ukraina”.

The Times They Are a-Changin' - Bob Dylan - Cover by Emily Linge

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#757203 En till,
Have You Ever Seen The Rain - CCR - Cover by Emily Linge
Have You Ever Seen The Rain was written by John Fogerty and released as a single in 1971 from the album Pendulum by roots rock group Creedence Clearwater Revival.
En klar och tydlig stämma har hon.


Vi som var med då minns syftningen; “rain” being a metaphor for bombs falling from the sky.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#757206 Och den sista för ikväll;
Bad Moon Rising (CCR Cover) by Emily Linge


Emely Linge, har en Norsk far och hennes mor kommer från England, Emely är född i Dubai där hon bor med sin familj. Jag citerar henne nedan;
"It's such a thrill to sing songs by John Fogerty and CCR!

"Bad Moon Rising" was written by John Fogerty and performed by Creedence Clearwater Revival. It was the lead single from their album Green River.

Hope you enjoy my cover of this great hit song!

Special thanks to:
Simon Tomkins for adding bass and some awesome guitar parts
Elvis Garagic @SoundStruck Studios Dubai for the super mix/mastering!"

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#757211 Bra, behöver förstås utvecklas. Än så länge är hon en smula platt i uttrycket, behöver lägga lite mer spänst i fraseringen, men det kommer säkert om karriären fortsätter. Ser ut att vara mycket ung. Kul att du drar upp nya fina talanger rokon!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#757273
totte skrev:Bra, behöver förstås utvecklas. Än så länge är hon en smula platt i uttrycket, behöver lägga lite mer spänst i fraseringen, men det kommer säkert om karriären fortsätter. Ser ut att vara mycket ung. Kul att du drar upp nya fina talanger rokon!

Vilken formulering du fick till, "Än så länge är hon en smula platt i uttrycket, behöver lägga lite mer spänst i fraseringen"
Instämmer kände något liknande men fick ej ord till det. Men det kan vareria lite på låtarna, och ja hon är riktigt ung, hon har ju då börjat spela instrument långt tidigare än Bob Dylan tex. Har inte kollat allt men tycker hon än så länge kommer bäst till sin rätt med pianot som instrument.
Att hon snabbt kan få till bra lyrik och har ett driv bådar gott, ett exempel; "The US Open is going on and it's so exciting to watch!
I wrote this song with the buzz in my mind!
My favorite player, Casper Ruud, is out of the tournament, but he has had a phenomenal season!!"
Hon gillar ju att spela tennis med


Och ett exempel till; Rocky - Written by Emily Linge

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

JörgenO  
#757279 Min mission till världen är att leverera högklassig humor varhelst det är påkallat
.... eller är jag bara vulgärt tramsig

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#757292
rokon skrev:Men det kan vareria lite på låtarna, och ja hon är riktigt ung, hon har ju då börjat spela instrument långt tidigare än Bob Dylan tex. Har inte kollat allt men tycker hon än så länge kommer bäst till sin rätt med pianot som instrument.
Att hon snabbt kan få till bra lyrik och har ett driv bådar gott


Instämmer!

Tycker hon har lite mer känsla i de låtarna hon gjort själv. Vi hoppas på en kommande bra singer/songwriter.

Lägger till en trivsam låt med två superproffs på akustisk gitarr.


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#757293 När nu Tommy Emanuel kom på tal, så här går väl helt enkelt inte att göra med en gitarr, fast han gör det ändå:


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

svampbob  
#757409 Sitter vid skrivbordet och försöker jobba.


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#757428 Fleetwood Mac - The Chain (officiell musikvideo) Tror inte vi haft denna låt här tidigare, om man söker på titeln så hamnar man på andra trådar.
Jag valde från en senare spelning då 70 tals live versionen hade dåligt ljud.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757430


Gällivare

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#757439


Woop woop

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#757444


Woop woop 🤘

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#757445
rokon skrev:Fleetwood Mac - The Chain (officiell musikvideo) Tror inte vi haft denna låt här tidigare, om man söker på titeln så hamnar man på andra trådar.
Jag valde från en senare spelning då 70 tals live versionen hade dåligt ljud.


Och tänka sig när jag lyssnat på den goda låten så dök Traveling Wilburys upp, hade jag helt glömt bort.


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#757448 Och när Traveling Wilburys var klara dök det upp riktigt tungt bluesrockgung med ett par av rockens gamla giganter, Clapton och Winwood.


Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).