Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3277 inlägg 474609 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#723503 [quote="rokon"]Sarah Connor, inte bara för örona!

Och här är originalet med Dusty Springfield:


Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#723504 När vi är inne på 60-tal:


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#723507 Åsså en till:


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Arvid0  
#723519
totte skrev:Åsså en till:



Vad dricker du totte?

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#723532
totte skrev:När vi är inne på 60-tal:


Det var länge sedan jag hörde den låten, och vilket framförande! Uppfattar den som ännu bättre idag!

Vidare; Nog lever vi i en tid med stora kontraster, nu vill jag inte övertolka, säkert har många generationer före oss känt något liknande, men det är ändå för var tid och var individ något unikt.

Kommer att tänka på vad jag läst i en bok från 30 talet som gavs ut av KF på Svenska när det begavs sig, det var av den Rysk-Tyske författaren Juri Semjonow, den hette Jordens rikedomar. Om varornas ursprung, han hade den orginella idén som han även genomförde att följa viktiga basvaror från där de producerades till där de konsumerades, hela vägen och rent fysiskt av honom själv. Han fick på så vis en massa kunskap, och även förståelse för handelns betydelse.
Han skriver där att folk oroades mycket över att jordens tillgångar av kol skulle ta slut, det var under ångmaskinens betydelsefulla tid, men han tog reda på att med den stora förbrukning av kol som då rådde så beräknades ändå värdens kolfyndigheter räcka i 2000 år.
Nu oroar sig folk över att en gas som ingår i vår utandningsluft dvs koldioxid skall leda till gjordens undergång, och att allt beror på CO2.
Livet är spännande om man vågar leva det!
Och det är nu 50 år sedan jag var i Mannheim och min mc äntligen blev lagad, och jag kunde plocka upp min dåvarande flickvän på sadeln under det stora trädets svalkande skugga utom synhåll för hennes mor i den lilla staden Ubstadt-Weiher Kreis Heidelberg. Jag gillar verkligen de stora rektangulära orts-skyltarna som möter en vid snart sagt varje by där nere som anger till vilken större ort något hör.
Så visst stämmer ordspråket; Ich hab´ mein Herz in Heidelberg verloren, i alla fall delvis, hon var ett år yngre än mig hade körkort och en egen bil en röd Ford Cortina hon hade plockat upp mig en natt efter en krogkväll i Heidelberg när jag stod och liftade i riktning Mannheim, bilen var full med flickor som druckit vin, du vet man fick köra bil efter några glas vin på den tiden.

Nu en låt från ett liveframträdande året 1970 tidsperioden då mycket begavs sig; Deep Purple - Child In Time - Live (1970)

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#723570 Härlig berättelse Rokon! Och Child In Time är en av världens bästa låtar med ett av världens bästa band genom tiderna.

Arvid0 skrev:Vad dricker du totte?

Jim Beam just då.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

masyngel  
#723583 Sådan här musik är liksom lite för mycket ibland.

Har ätit lunch, svettas i skuggan och min dam som inte känner till deep purple, förälskade sig i Ian gillans röst.

Hon sade, så sjöng jag innan jag skadade mig...

Herrejävlagud!
Jag har varit på konsert med alla utom Ian...

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

masyngel  
#723584 Sådan här musik är liksom lite för mycket ibland.

Har ätit lunch, svettas i skuggan och min dam som inte känner till deep purple, förälskade sig i Ian gillans röst.

Hon sade, så sjöng jag innan jag skadade mig...

Herrejävlagud!
Jag har varit på konsert med alla utom Ian...

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

masyngel  
#723585 Ursäkta om det blev dubbelt, har taskig anslutning antagligen pga värmen.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

masyngel  
#723586 Ursäkta om det blev dubbelt, har taskig anslutning antagligen pga värmen.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

tallen100  
#723587 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

halvproffs  
#723589
masyngel skrev:Ursäkta om det blev dubbelt, har taskig anslutning antagligen pga värmen.


Vad har du druckit i hettan?

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

halvproffs  
#723590
totte skrev:Härlig berättelse Rokon!


+1på den. Själv är jag för feg att skriva om mina ungdomsår, inte för att jag gjort något olagligt men gillar inte utlämnandet.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

halvproffs  
#723591
totte skrev:Åsså en till:



Usch, jag blir sentimental av texten.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

masyngel  
#723619 Hörru halvproffs, här har vi typ midsommar, åtminstonde fyra öl, går du utomhus hör dör du.
Jag sitter på muggen och svettas!!!

Sedan lyssnade vi på Joao och astrud Gilberto, tillsammans med stan Getz.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).