Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

3277 inlĂ€gg 470132 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

Bosse1  
#720694 Twisted 🙃


Elmia
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#720790 Caroline Jones.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

SjögĂ„rden  
#721124 Har ni ork och tid i vÀrmen sÄ rekommenderar jag en riktig skröna.
P1.s radioföljetong i repris.
Vladimir Sorokins ”Snöstormen” inlĂ€st av Rolf LassgĂ„rd.
LĂ€mpligt i vĂ€rmen
 😉

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

JörgenO  
#721265 Vila i frid, Joey Jordisson 😱


AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

Camaro1969  
#721515 Även dusty hill dödde igĂ„r:(

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

Erre  
#721631


Början Àr grymt bra.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

Erre  
#722503 Den var nog med för ett tag sen. TÄl att upprepas



AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

Bax  
#722543 Ring sÄ spelar vi


AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

Erre  
#722604 Tack vare @blivande snickare


Hoppas vi kan ses snart igen.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

svampbob  
#722695 Jag upptÀckte just att en jobbar kompis inte bara högg upp trÀd utan Àven gjorde musik.


AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

rokon  
#723461 Sarah Connor, inte bara för örona!

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

rokon  
#723463 Hang On Sloopy, The McCoys

FÄr mig att tÀnka pÄ Ären 1970-73

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

rokon  
#723464 The Devil®s Daughters W/ Danny B Harvey - Rock Boppin’ Baby

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

rokon  
#723471 Sommaren 1971 körde jag min BMW R60 MC som jag dÄ nyss köpt frÄn utförsÀljning av beg. PolisMC i Solna pÄ vÀg mot Schweiz, tyvÀrr sÄ skar den för mig pÄ motorvÀgen i höjd med Heidelberg och Mannheim.
MC fick transport till BMW verkstad i Mannheim, och blev kvar dÀr lÀnge och min rese kassa skulle nu rÀcka till att sÄ smÄningom lösa ut den frÄn reparationen. Under tiden tog jag mig till Schweiz och jobbade pÄ en bondgÄrd.
Hur som helst sÄ var den inte klar nÀr jag ÄtervÀnde till Mannheim, köpet av MC var efter ett Ärs jobbande pÄ Ljusne Plywood fabrik som formatsÄgare, och slantarna behövdes för reparation, sÄ jag var tvungen att leva utan kostnader, vilket Àven innebar uteliggande och att inte Àta sig mÀtt, men jag trÀffade Bikers dÀr och Àven en flicka dÀr som gjorde det hela drÀgligare.
I Mannheim som Àr en typisk arbetarstad och viktig jÀrnvÀgsknut sÄ Har Heinrich Lanz AG haft traktortillverkning, bland annat Lanz Bulldog traktor med tÀndkulemotor har tillverkats dÀr, efter kriget sÄ köptes senare fabriken upp av John Deere och de har tillverkning dÀr.
Mannheim blev svĂ„rt bombad under kriget, jag vistades ibland i ett kvarter dĂ€r det mesta av bostadshusen var grus eller halva huskroppar som stod öppna med avsaknad av nĂ„gon vĂ€gg. Mot gatan pĂ„ första vĂ„ningen fanns ett ÖlstĂ€lle med inredning endast av ölbackar, dĂ€r trĂ€ffade jag en Biker, han hade ett stort Ă€rr pĂ„ ena kinden efter ett knivslagsmĂ„l.
Om bombningarna
"Bomber" Harris eller (Àven inom brittiska flygvapnet) som "Slaktaren" Harris, var befÀlhavare över Bomber Command i brittiska flygvapnet och han följde Professor Lindemanns förslag om intensiva bombmattor, var att avsiktligt förstöra sÄ mÄnga bostÀder och liknande hus som möjligt. Man prioriterade bostÀder dÀr den fattigare delen av befolkningen bodde, eftersom större effekt dÄ nÄddes - bebyggelse var ju tÀtare, och eldstormar kunde lÀtt uppstÄ vid bombning. KÀlla svenska Wikipedia
Jag trÀffade flera Bikers dÀr och de finns i mitt minne Àven om jag ej haft nÄgon kontakt med dem sedan dess, men Äret dÀrpÄ 1972 bildades Gremium MC som nu Àr med förgreningar Europas största sÄ kallade 1 % klubb
Jag lÀgger hÀr in ett klipp med en speciell lÄt frÄn deras 40 Ärs firandet i Mannheim
Pal One - Ewige Treue - der Song zur 40 Jahre Gremium MC Feier!!!

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni pÄ just nu i denna stund?

Arvid0  
#723494 The Plan


Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).