Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3277 inlägg 472080 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#662399


Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#662910 Ripple | Grateful Dead (Harp Cover)

Ripple in still water (krusning i stilla vatten) 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#662922 Den här är kul hon blir överraskad av att få en lyssnande beundrare som kommer fram från buskaget!

The Sound of Silence (harp cover) | Deer Blooper

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#662959 När man lyssnar på harpa, så kommer jag nu ihåg att de i Sant Petersburg alltid hade harpospel till frukost på hotellet. I staden som visst anlades av Svenskar vad jag läst någon gång.

The Fountain — Marcel Lucien Grandjany
Harp -- ALISA SADIKOVA/ the Rimsky-Korsakov St. Petersburg State Conservatory Music
School

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#663758 Alaska The Last Frontier The Theme Song Video Discovery Channel
Har ni sett detta reality dokumentär serie?

Kort intro från den yttersta utposten som beboddes av invandrare med ursprung från Schweiz där den första generationens man var "The founding patriarch of the Kilcher family in Homer, Alaska, Yule Kilcher, was a member of the Alaska Senate and delegate to the Alaskan constitutional conference who was originally from Switzerland." Wikipedia
Yule Kilcher, han kunde 8 språk samt hade även jobbat som skogshuggare i skandinaven och lärt sig timra hus i Sverige, han hade en dröm att skapa ett självförsörjande autonomt samhälle.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#663856 Att jag "hittade" Alaska The Last Frontier var för att jag nyligen började lyssna på clip med Jewel vilket är hennes förnamn och tillika hennes artistnamn hon är född Kilcher och hennes farfar var Yule Kilcher som lämnade europa pga NSDAP´s makttillträde. Yule J var även han en baddare på att Joddla. Jewel har uppträtt sedan hon var 5-6 år först tillsammans med sina bägge föräldrar, sedan föräldrarna skilde sig när hon var 8 år så bodde hon med sin far, och de bildade en duett. De bodde i ett timrat hus med 1 rum där i Homer, Alaska.
Vid 15 år så flyttade hon till USA för vidare musikutbildning. Hon hankade sig även fram genom att sjunga på barer sedermera köpte hon sig en skåpbil för 200 dollar som hon även bodde i, tills den blev stulen, och hon blev bostadslös i ett helt år tror det var vid 17-18 års ålder då hon återförenades med sin mor i USA. Hon har på senare tid engagerat sig starkt för bostadslösa barn och ungdomar i USA.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#664020 Jewel - My Father's Daughter

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#664352 I PUT A SPELL ON YOU

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#664550 Busking/Gatumusicerande är en fantastisk konstform när den är av klass och engagerande, det står denna unga flicka för i alla fall, Karolina Protsenko - Violin - Street Performance. Hon kom som 6-åring tillsammans med sina föräldrar från Ukraina till USA.
Karolina Protsenko har redan 3 youtubekanaler och följare från ett 50 tal länder och dessutom en särskild plats i sin hemstad där hon ägnar sig åt busking, hon dansar medans hon spelar.
Hon är även elev i en balettskola.
Att hon är mycket uppskattad i sin nya hemstad syns när man skådar publiken.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

bgl  
#664569 Irländskt skogsbruk och god musik i skön förening:

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664588


The Rythm Fires från Mexico

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#664599
rokon skrev:I PUT A SPELL ON YOU


Ingen gör den låten bättre, trots otaliga versioner.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664726 Ljudet av tystnaden.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664735

The Petersens

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#664739
Vedmaskin skrev:Ljudet av tystnaden.


En av de bästa låtarna någonsin. En annan Simon and Garfunkle som är en av mina favoriter:


Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).