Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3277 inlägg 470260 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#646171
isteskog skrev:Lägger in den här åt dig, Fendt!


Fruktansvärt tryck i den. Här är en version till av låten.


Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#646172 Här blandar man friskt! :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#646176 Gillar dom här!

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#646178 Sparar den bästa till sist ..... :lol: Godnatt!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#646182
isteskog skrev:Gillar dom här!


Dom är fruktansvärt bra! Han med banjon är fenomenal.

Här är en av deras bästa, vad jag tycker.


Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#646203 Skulle kunnat varit på en strand vart som helst i Sverige! 😀

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Elmhult  
#646284 Les Eaux de Mars(Waters of March) med Stacey Kent. Var tvungen att googla den och den ska tydligen i originalversionen på portugisiska beskriva livet och den oundvikliga döden. Eller iallafall enligt Wikipedia vara en markering på att sommaren är slut om man bor på södra halvklotet. 🙃 😀 Och det var vad som var på Spotify slumpmässig spelning när jag fann den här tråden...


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#646391 Grattis Elmhult du har gjort 2 fynd idag, den här tråden och en låt på franska en ganska ovanlig kombination.
Jag Gillar det i alla fall.
Har emellanåt lyft fram Mylene Farmer här, hon berör med sina tankar kring livet och döden.
Ett litet prov här nedan

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Elmhult  
#646398
rokon skrev:Grattis Elmhult du har gjort 2 fynd idag, den här tråden och en låt på franska en ganska ovanlig kombination.
Jag Gillar det i alla fall.
Har emellanåt lyft fram Mylene Farmer här, hon berör med sina tankar kring livet och döden.
Ett litet prov här nedan


Stacey Kent är gammal bland mina låtlistor. Men Spotify slumpar ju fram dem. Var kanske lite oklar... Jag kan inte franska, jag letar, googlar och spanar reda på vad de handlar om och sen försöker jag lära mig vad de säger ord för ord på franska i sången och vad det betyder. I alla språk finns det ju ord och annat man använder som kräver mer kunskap om språket och kulturen än bara veta vad orden betyder på svenska. Spanskan som språk har jag hyfsad koll på och då följer ju lite portugisiska och italienska med av bara farten, men ska kolla in den här låten och vad den handlar om. Det jag såg och hörde låter bra. Tack för tipset! Är alltid ute efter nya(eller gamla) bra artister att lägga till i låtlistorna.
Vill bara nämna en annan artist de flesta säkert känner till, när vi ändå är inne på franskt territorium - Charles Aznavour. Han var ju grym den gubben! Jag borde definitivt lära mig franska. Nån dag får man kanske ett ryck. ^#(^


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#647355

\m/

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647433


Take Me Home Country Roads, The Petersens 25 maj 2020

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#647490 Nice!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#647493

Vid 2.54 händer det magi. 🤘

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Niklas persson  
#647496 Iron Maiden! Den utan konkurrens bästa orkestern som finns och någonsin funnits!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#647566
Elmhult skrev:
rokon skrev:Grattis Elmhult du har gjort 2 fynd idag, den här tråden och en låt på franska en ganska ovanlig kombination.
Jag Gillar det i alla fall.
Har emellanåt lyft fram Mylene Farmer här, hon berör med sina tankar kring livet och döden.
Ett litet prov här nedan


Stacey Kent är gammal bland mina låtlistor. Men Spotify slumpar ju fram dem. Var kanske lite oklar... Jag kan inte franska, jag letar, googlar och spanar reda på vad de handlar om och sen försöker jag lära mig vad de säger ord för ord på franska i sången och vad det betyder. I alla språk finns det ju ord och annat man använder som kräver mer kunskap om språket och kulturen än bara veta vad orden betyder på svenska. Spanskan som språk har jag hyfsad koll på och då följer ju lite portugisiska och italienska med av bara farten, men ska kolla in den här låten och vad den handlar om. Det jag såg och hörde låter bra. Tack för tipset! Är alltid ute efter nya(eller gamla) bra artister att lägga till i låtlistorna.
Vill bara nämna en annan artist de flesta säkert känner till, när vi ändå är inne på franskt territorium - Charles Aznavour. Han var ju grym den gubben! Jag borde definitivt lära mig franska. Nån dag får man kanske ett ryck. ^#(^


Du har nog kommit lite längre än mig med Franskan, i alla fall som du tänker att du borde lära dig det, jag kan inte franska utan försöker förstå en del texter liksom du genom Google översättningar eller via engelsk översättning, men med fler år i bagaget så blir man lite segare och har inget behov av att utmana mitt tålamod med att försöka lära mig ett språk till.
Men känslan kan fångas ändå, och vad gäller Mylene Farmer så finns hon ju även med som huvudperson i flera kortfilmer, samt förstås i sina stort uppslagna livekonserter där hon har en övergripande idé i dess gestaltning.

Här kommer ett ungt stjärnskott Sofie som sjunger Edith Piaf - Non, Je Ne Regrette Rien (Sofie) | The Voice Kids 2017, hade tänkt tagit något av Edith Piaf, men tycker det är kul med att återväxten kommer vilket gör att framtiden tycks ljusare. Hon är här endast 11 år och gör ett strålande uppträdande.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).