Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3277 inlägg 472049 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#584711 Här kommer en akt jag kallar det för det för detta är mer som ett allkonstverk i sång musik och gruppens fria gestaltning av historiskt material från forntiden. Gruppen består av medverkande från Norge, Danmark och Tyskland, de är mycket proffisionella och lägger ned stort arbete innan de lanserar en ny turnering, och denna är ny för i år, här kommer en del av en kvällsföreställning. En Live-version.
Heilung - Traust (Live at Aurora 17.04.2019) St Petersburg Ryssland


Om ni har funderingar kring det som utspelar sig eller vill veta mera så kolla här nedan efter ni har sett det första
då får ni text på fornorska och forntida germaniskt språk och även översatt till engelska samtidigt med sången
Obs tar liten stund innan bilden kommer

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#584778 Heilung på sin turne i österled med ett exempel på en akt i Moskva. För övrigt så har de en väldigt trogen publik i Ryssland då Dansken Christopher Juul som camperar ihop med frontfiguren Norskan Maria Franz tidigare ingick i det dansknorska elektroniska rock/pop bandet Euzen som rönte stora framgångar där liksom de i övrigt turnerade i Europa och även uppträdde i USA totalt ca 90 framträdanden.

Nåja mäktigt på sitt vis tycker i alla fall jag
Ni som inte kan greppa det här är kanske äldre än jag med mina 68 år eller yngre? Och inte varit med. Nåja det kommer annat sedan som kanske passar bättre i så fall!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#584783 Hepp det jag tänkte lägga in av Samantha från en spelning i år fick ej komma från andra webplatser, så tar en annan från 2013 också bra

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#584800

SAMANTHA FISH "YOU CAN'T GO" 6/28/19 LIVE HQ @ THE BROAD STREET BLUES FEST !!!
"Samantha Fish Live @ The Broad Street Blues and BBQ Festival in Griffith Indiana. !
Anyone who has ever heard Fish’s albums knows that she has earned a place in the top rank of contemporary blues guitarists and that her voice can wring the soul out of a ballad and belt out a rocker with roof-shaking force."
Årets Sommar Samantha! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#584801 Blev lite Carolyn Wonderland här:


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#584802 Carolyn är nu gitarrist i John Mayalls band. Som efterföljare till bl a Peter Green, Eric Clapton, Mick Taylor, Freddie Robinson så krävs det att vara ganska bra inbillar jag mig. John Mayall är 85 nu, slitstark herre.


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#585281 Kul ställe att ha ett Piano på, Teenage Girls Learn A New Genre of Piano; Boogie Woogie

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#585312 Det var multi-instrumentalist, kompositör och producent Tokio Myers i klippet nedan som kom med initiativet (ide´) att placera ut pianon i offentlig miljö såsom i mitt förra inlägg ovan

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#585385 The Best Street Piano Performance EVER!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

svempus  
#585438

denna var nått Spotify discover weekly tipsade om och texten har bara fastnat för mig..

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#585440

\:d/

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#585452


Öststatsrockabilly igen

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Bax  
#585453 Färöarna-Sverige på Sportradion.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#585469
rokon skrev:The Best Street Piano Performance EVER!


Pianoboogien här fick mig att minnas den legendariske bluespianisten Memphis Slim. Här en av hans vackraste, Arkansas Road House Blues, ursprungligen hämtat från en fantastisk skivs som heter "Travelling With the Blues", där han spelar och berättar.


Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#585498 Inte att förglömma:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).