Socialt (mer om oss)

Vilka här kör cross?

34 inlägg 13979 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilka här kör cross?

Elias  
#94066 Tänkte det var dags att starta en tråd om detta ämnet.
Fritt fram att skriva vadsomhelst rörande detta men jag kan börja.
Har för tillfället en YZF 450 2006 som jag har haft i snart 4 år.
Kör endast för motion nuförtiden och har kört i circus 10 år om man bortser från minicross tiden.






   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vilka här kör cross?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94070 JAg har ingen men vill börja igen.... JAg har kört till å från sen ja va 3, då va ja yngst på banan där vi tränade... har åkt mest 125a, sista hojjen va en yz 250 -01 den klara ja inte av på banan men den va skönare att köra i skogen med... sist slutade ja åka bara för att ja starade eget på "heltid" å hade inte tiden på min sida, å lika så tyckte jag att banan vi tränade på blev mer å mer extrem så ja tyckte inte det blev så kul efter det... måste man hoppa 20-30 meter? nja lite så vare...

Men nu har man ju ploffsat på sen ja körde sist å tyvärr så blir det dyrt när man ska ha hojj å kläder/utrustning...

Däremot så va ja å testade minimotard, å det är nått ja skulle kunna tänka mej åxå... då får man va på plan mark, åka hoj, å till en vettig penning;)

En liten film från nånstans så ni vet va ja pratar om... en sådan org hoj går på ca 14-15000 med motard däck NY;)

Avatar Fallback

Re: Vilka här kör cross?

dexter  
#94071 kör tyvärr inte men ja är bra sugen på en cross! har hittils hållt mig till tv och kollat en massa på cross hehe

Användarvisningsbild

Re: Vilka här kör cross?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94072 Skulle vara kul!

Men anser att skaderisken e lite för hög, har många kompisar som har problem med fötterna, knäna och ryggen efter en del krascher och man har tyvärr inte tid att ligga på sjukan under barmarkssäsongen :o

Användarvisningsbild

Re: Vilka här kör cross?

#Pontus#  
#94073 Jag kör cross! en ktm 250sx 03 , hoppar nästan enbart ramp! :smile:

Några bilder!
Bild

Bild
Senast redigerad av #Pontus# lör 02 apr 2011, 12:51, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vilka här kör cross?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94074
SkogsGotte skrev:Skulle vara kul!

Men anser att skaderisken e lite för hög, har många kompisar som har problem med fötterna, knäna och ryggen efter en del krascher och man har tyvärr inte tid att ligga på sjukan under barmarkssäsongen :o


Det va lite därför ja sluta iome att det ska hoppas så innåt helvete idagens läge... vurpar man i en kurva så gör man kanske inte illa sej lika mkt som om man trillar ner från himlen så att säga...

Användarvisningsbild

Re: Vilka här kör cross?

Elias  
#94075 Håller med att skaderisken finns där men banorna ska inte vara så sjukt extrema. 30m hopp är lite väl mycket, 20 går alldeles utmärkt med lång landning. Själv höll jag på mestadels med enduro eftersom det gör lite mindre ont att krascha i det förutsatt att man inte träffar någon fin tall. Betydligt mer äldre som körde på endurotävlingarna dvs 30-50 år.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilka här kör cross?

Bax  
#94100 Jag kör motionsenduro för mig själv i skogen. WR426F.

Avatar Fallback

Re: Vilka här kör cross?

dexter  
#94129
SkogsGotte skrev:Skulle vara kul!

Men anser att skaderisken e lite för hög, har många kompisar som har problem med fötterna, knäna och ryggen efter en del krascher och man har tyvärr inte tid att ligga på sjukan under barmarkssäsongen :o


jo de är klart, de kan bli hur fel som helst. kan ta ett skräckexempel, (bara de inte avskräcker den intresserade) ja följde me min far som är ambulandssjukvårdare på en cross tävlig. och då va de en 14 årig kille som landa jävligt fel! och slog i huvudet så hårt så han gick upp å ner i medvetande, ena sekunden så skrek han som en stucken gris. 2 sekunder senare va han knäpp tyst. och en sån sak indikerar på en skallskada. ja fick hjälpa min far å hans arbetskamrat så grabben vart lagd på en spinebord. och grabben blev bara sämre å sämre. 230km/h låg vi på motorvägen. ja är inte snarstucken men ja kommer aldrig glömma den pojken :???:

Användarvisningsbild

Re: Vilka här kör cross?

Qwerty  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94151 Här är min lilla "leksak" som jag kör lite på skogsvägarna och på min egen mark. Är en Husqvarna 256A från -68. Är en militär cykel helt original med verktygsväska och skidor.

Avatar Fallback

Re: Vilka här kör cross?

Storfot  
#149070 Kör på fritiden med kompisar och ensam för kul bara :) har en honda cr 250 årsmod 94 :)

Användarvisningsbild

Re: Vilka här kör cross?

Johan C  
#149076 är på gång att börja. har varit sugen länge nu men med två småbarn så blir det varken tid eller pengar över, men nu har jag börjat samla på mig utrustning iaf, saknar endast hjälm....
Sen är det bara hojen kvar....

Avatar Fallback

Re: Vilka här kör cross?

Engelthon  
#149102 Jag vallade 95-96 Husaberg 600. Men en bilolycka september -96 satt stopp för vidare åkande :(( Efter har jag provat men rygg och nacke säger ifrån :cry:

Användarvisningsbild

Re: Vilka här kör cross?

stegmaster  
#149130 Själv kjör jag inte aktivt, utan gillar att samla på mig lite "ovanliga" höjar. :wink:
Så under vinteren hoppas jag få denna ktm i nyskick fram til våren.
Går bra nu ochså, men lite er det at gjöra. :grin:



Bild

Avatar Fallback

Re: Vilka här kör cross?

Storfot  
#149142
stegmaster skrev:Själv kjör jag inte aktivt, utan gillar att samla på mig lite "ovanliga" höjar. :wink:
Så under vinteren hoppas jag få denna ktm i nyskick fram til våren.
Går bra nu ochså, men lite er det at gjöra. :grin:



Bild


Är det 2takt ? , tänkte köpa en likadan men sen såg jag hur jävla grymt de gick så det fick bli en 250 till en början :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).