Socialt (mer om oss)

Bokföringsprogram

33 inlägg 19160 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158808
Zixten skrev:
totte skrev:Så kan man utgå från att om man inte har en löpande uppgradering så står man där om några år med ett program som inte går att köra efter senaste servicepacken för Windows.


Kör SPCS och har ej uppdaterat på 10 år eller så, och än så länge funkar det...


Dags för trådlyft!

Mitt SPCS 500 klarar tydligen just 10 år, men tydligen inte mer, upptäckte jag nu. 😡 Ska man vara fräck och starta företag 2 i programmet, eller ska man ta skeden i vacker hand och köpa ett nytt bokföringsprogram?

Om jag såg rätt, så motsvarar den årliga abonnemangskostnaden för Visma 500 ca 10 kr/verifikation, vilket känns väldigt dyrt :surp:
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158813 Vi använder Fortnox (www.fortnox.se) till alla våra företag, webbaserat, enkelt och kraftfullt. Fördelen är att man kommer åt det från vilken dator som helt. Ej heller så dyrt och programvaran är alltid up to date.

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158817 Tja, molnet är kanske framtiden, men om jag ska ha både fakturering och bokföring, så blir årskostnaden ungefär lika hög som för Visma 500.

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram

totte  
#158822
Niking skrev:
Zixten skrev:
totte skrev:Så kan man utgå från att om man inte har en löpande uppgradering så står man där om några år med ett program som inte går att köra efter senaste servicepacken för Windows.


Kör SPCS och har ej uppdaterat på 10 år eller så, och än så länge funkar det...


Dags för trådlyft!

Mitt SPCS 500 klarar tydligen just 10 år, men tydligen inte mer, upptäckte jag nu. 😡 Ska man vara fräck och starta företag 2 i programmet, eller ska man ta skeden i vacker hand och köpa ett nytt bokföringsprogram?

...
/Niklas


:ugeek: 8)

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158823
Niking skrev:Tja, molnet är kanske framtiden, men om jag ska ha både fakturering och bokföring, så blir årskostnaden ungefär lika hög som för Visma 500.


Men då är Fortnox mycket kraftfullare?, samt att du inte behöver oroa dig för datorn det är installerat på, backup, återställning, uppdatering osv sköts av dem och programvaran är alltid uppdaterad med nya funktioner och ändringar.

Ja hade SPCS (minns inte version) men jag är glad att jag bytte bort det, nu kan jag få fram siffrorna var jag än är och det uppskattar jag verkligen.

Grundaren av Fortnox är ju samma som för SPCS...

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

mashun02  
#158836 Via molnet har du även Speedledger, där är fördelen att du har igenkänning=det kommer ihåg hur det ska kontera, du får förslag på kontering och därmed kan det öka farten avsevärt.

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

CHL  
#158898 Speedledger är väldigt enkelt behöver ju inte knappa in siffror själv, också kan det nästan inte bli fel, alltid tillgängligt oavsett vilken dator du använder

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

Gusten  
#328104 Jag har ungefär 100-125 verifikationer per år och använder Speedledger. Är mycket nöjd men tycker priset är lite för högt, ca 300 kr/månad. Vad finns det för alternativ om jag vill komma ner i kostnad? Att bokföra i Excel är väl egentligen inte tillåtet, så jag söker andra alternativ.

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#328120 Har också speedledger men betalar ca 150kr/månad (vilket jag också tycker kan vara dyrt iofs). Men det är ett toppenprogram att göra bokföring i.

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram

sundelius  
#328143 Du ska inte behöva betala mer än 125 + moms i månaden, kolla upp det.

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

Gusten  
#328455 Kan ni göra resultat- och momsrapporter i de versioner som kostar 125-150 kr/mån? Exportera SIE-fil ingår antar jag?

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

Gusten  
#334391 Någon som kan svara på det här:
Kan ni göra resultat- och momsrapporter i de versioner av Speedledger som kostar 125-150 kr/mån? Exportera SIE-fil går bra antar jag?

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram

Peteflamingstar  
#334456 Ja jag gör både resultat- och momsrapporter i min speedledger för 125:- plus moms/månad. Hämtar in en SIE-fil för momsen så ja det funkar också.

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram

Gusten  
#334518 Har du något gammalt avtal? På hemsidan http://www.speedledger.se/pris-bestall/ kostar det billigaste alternativet 169:-/månad och ska man ha resultat verkar det vara 269:-/mån som gäller.

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram

Sibiria  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334539
Gusten skrev:Har du något gammalt avtal? På hemsidan http://www.speedledger.se/pris-bestall/ kostar det billigaste alternativet 169:-/månad och ska man ha resultat verkar det vara 269:-/mån som gäller.


Vad menar de med resultat?

Edit: 269kr / månad verkar väldigt mycket tycker jag. Då ska man verkligen uppskatta idén med webbaserad bokföring och vilja betala extra för det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).