Socialt (mer om oss)

Köldrapporten!

613 inlägg 126952 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#119742 Så var vi tillbaks på ruta ett -28 vid sextiden i morse forfarande -18, det finns ett ordspråk som säger att man skall glädjas över det lilla, det är bara att glädjas över gårdagens temperatur, blir säkert varmare om inte annat så till sommaren!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

axwell  
#119751
flisshejk skrev: blir säkert varmare om inte annat så till sommaren!


Eventuellt ännu tidigare, istället eländigt blåsigt på fredag!

http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotte ... arsel.html

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#119888 Tack för den axwell, jag kommer att rapportera hur prognosen stämmer med verkligheten.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#119902 -27 på morgonen, må den där "värmen" komma!

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#120057 Bara -25 kanske att det är på väg

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

halvproffs  
#120102 -25 och lätt snöfall :shock: här i morse. Just nu är det -13 men det kommer nog att bli minst lika kallt inatt.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#120168 -15 och så blåser det rätt bra. Småsnöat mest hela dagen.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

Knegarn  
#120180 ligger fortfarande o suger kring 28 varje morron, har gjort så i snart 3 veckor!! fan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

Sedvall  
#120183 -28 i Hedesunda, fick bli lite förskjuten start idag

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

ulfgustav  
#120184 - 18 i Dorotea, klart och ser ut att bli en fin dag med solsken

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#120209 Nu får Norrmännen skynda på med att skicka hit varmare väder, -25 i morse stax uder -20 nu.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

axwell  
#120230
flisshejk skrev:Nu får Norrmännen skynda på med att skicka hit varmare väder, -25 i morse stax uder -20 nu.


Yr.no är värdelösa på riktigt låga temperaturer, brukar däremot gissa bra om när nederbörden skall starta resp. sluta.
Skåningarna har beklagat sig över att Danska vädertjänsten gissar bättre än den svenska. SMHI gav kritikerna rätt, "danskarna har större erfarenhet av platta landskap".

Sverige kan i sin tur vara för platt för norsk erfarenhet.

Här har vi haft en fin dag -18 till -10 grader.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

mmart  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120251 Javisst! yr.no ligger ungefär 10 grader fel när temperaturen börjar närma sig -30. Möjligen stämmer deras prognoser ett par hundra meter över markytan. D.v.s. uppe på fjället! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#120290 Håller helt med om yr.no, ingen koll på kalltempen men väldigt säkra på nederbörd och vind.

-10, blåser som attan och snöar.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#120336 Inte blev det bättre fast vi "bara" har -10 det blåser mellan 10 till 14 sekundmeter det betyder en avkylnings effekt på -29 till -33 grader, det snöar rejält, idag blir det fåtöljen och soffan.
Nu vet jag lite mer vad som hände på salgrenska i Göteborg, jag låg nedkyld och sövd i respirator i tre dygn, man gjorde också vidgning av några blodkärl. Jag har börjat på hjärt gymnastik två dagar i veckan och det känns bara bra, däremot att vistas ute när det är riktigt kallt är inte bra, men det är astman som besvärar mest, men man vet ju inte hur det påverkar hjärtat så därför låter jag bli att gå ut.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).