Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11267 inlägg 2297999 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

tallen100  
#620615 Tyckte det var ett bra svar :grin: :-bd

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Avslutat-02  
#620645 Snickarn, vad är det som fungerar så bra med dessa batteri bilar?

Eftersom jag inte ens nämnde dessa i mitt inlägg...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#620725 Diskussionen om elbilar kan med fördel föras nån annan stans än här, i nån av de eviga trådarna i avdelningen för just bilar till exempel.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#621265 Två brytblock, de verkar rejäla och till bra pris. Återkommer med recension när jag använt dom lite.

https://www.umeaoffroad.se/index.php?ma ... ucts_id=67

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621272 Ser fina ut o bra pris 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#621280 Bra köp :-bd
Enda felet är färjen - hur hittar man den
när den har glömds kvar mellan kvist och barr. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621283 En svart o en gul då får man välja efter underlag :d

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

stegmaster  
#621303 En til PTZ kamera (Pan, Tilt: Zoom) för övervakning. (Snurrar 360 grader, 90/15 tilt, x30 optisk zoom)
Så nu har jag PTZ på 2 hörn av huset, sen täckar de 2 sidor varje (och man når 360grader rundt huset)
Sen har jag en fast, som pekar inn mot inngångspartiet, så jeg ser hvem som er på dörren.
Så altså 2 stk PTZ och 1 stk fast. (PTZ er kablat för snabba overföringar, och 1 fast med Wi-fi)

Bild

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

stegmaster  
#621935 Vil bare göra en varning til er andra om ni tänker köpa likn. kamera.
Köp INTE Kina prylar, even om specs er bra.
Har från tidligare en "Brand" kamera av samma typ som funkat kanonbra, er jättebra kvalite, så tänkte forsöka en sådan billig Kina(som visas i inlägget ovan) kamera, för att se om det var nästan lika bra.
Kostade bara 890kr+ lite frakt/tull, så blev ca 1200kr totalt. (En "brand" kamers kostar minst 5000-7000kr)
Men vilket skit, even om specs er ca samma (eller bättre ) mot det jag redan har. 😡
Färg er helt åt skogen, IR ljuset helt kasst, bilden fick jag heller inte i vater, even om jag kollade dette nogrant vid montering, så detta kamera går direkt på skroten, så köp INTE billig Kinaskrot.
Att forsöka justera nåt går inte, spesielt i dagsljus var färgen så fel att man nästan skulle tro det var nån felkonstruksjon. Att justera nåt als var rejält svårt om inte omöjligt.
Dårlig software och ingen manual vare sig papper eller PDF.
IR ljuset följar inte med bilden och alla led pekar på samma ställa, så alt blir helt hvitt mitt i bilden, medans alt annat er mörkt, och zoomar man hinnar IR ljuset inte med var linsen pekar.
Köpte istället ett Hikvision med samma specs til 5700kr. (inkl,. frakt hem, från handlare här i Norge.)
Så det kommer vel i början av nästa vecka.
Då får man garanti, ordentlig manual och bra software, förutom en bra kamera.
Så erfarheten er den samma som vanligt,, köp kvalite direkt, even om spec. och pris låter bra, fast det er billigt får du inte ens va du betaler förr. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#622631 En mig/mag som jag hoppas ska bli bra till det mesta.Har en gammal pinnsvets också om det skulle behövas.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#622644
Uvskogen skrev:En mig/mag som jag hoppas ska bli bra till det mesta.Har en gammal pinnsvets också om det skulle behövas.

Där har du skaffat dig kvalitet, @Uvskogen :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#622654
JensSkoog skrev:
Uvskogen skrev:En mig/mag som jag hoppas ska bli bra till det mesta.Har en gammal pinnsvets också om det skulle behövas.

Där har du skaffat dig kvalitet, Uvskogen :-bd :-bd

Tack Jens, skönt att höra. Våndades över priset men resonerade en hel del med bl.a "totte" och hamnade i att det var värt det.
Hustrun har redan tänkt ut olika svetsprojekt för trädgården! :lol: Inte helt enkelt för en gammal amatör på pinnsvets att uppfylla men hoppas stort på "Adaptiv mode". :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JohannesG  
#622682
Uvskogen skrev:En mig/mag som jag hoppas ska bli bra till det mesta.Har en gammal pinnsvets också om det skulle behövas.
1580741714_20200203_123505.jpg

Helt klart en bra svets! Vi är mycket nöjd med vår.
Du kommer troligen flera gånger glädjas över att du köpt en riktig maskin med lite effekt och inte en liten sak som enbart duger till tunnplåt. MIG ger förvisso aldrig samma inbränning som en pinnsvets, så den lär du få plocka fram ibland om det är grövre konstruktioner, men MIG-en är lite lättare och framför allt snabbare att svetsa med. Så den lär du föredra, så länge det inte blåser. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#622713 Det där är en riktigt rejäl maskin. Och så kom ihåg att när det är MIG/MAG så skall det vara metallrent i fogen. Pinsvets är inte lika kritisk, tål lite rost och smuts.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

källshult  
#623760
Blev en gräsklipparen i dag

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).