Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2309516 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#619521
vinterrojarn skrev:Du menar om den inte brunnit upp redan....? :d :d


Nej otroligt nog brann Hiluxen inte upp trots att jag körde den i ett och ett halvt år på batterifabriken.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Avslutat-02  
#619523 Jaha... =)) Jag tänkte mera på teslan... =))

Tänk va tokigt det kan bli.... :d

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Avslutat-02  
#619524
bork skrev:
vinterrojarn skrev:Hörde av min säljare på Al-ko att de köpt Solo, och därigenom kunde köpa Solo sågar...

Men verkar vara få som säljer dessa sågar...


apropå Al-ko,hur är deras motorsågar?
mest nyfiken då jag aldrig sett nån


Blandning mellan en stiga och kina kopia av en stihl... Kan fungera men man bör låta bli att köpa dem...
Har testat dem och de var ingen höjdare då..
Tunga och klena, vibrerande som tusan...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#619532
vinterrojarn skrev:
bork skrev:
vinterrojarn skrev:Hörde av min säljare på Al-ko att de köpt Solo, och därigenom kunde köpa Solo sågar...

Men verkar vara få som säljer dessa sågar...


apropå Al-ko,hur är deras motorsågar?
mest nyfiken då jag aldrig sett nån


Blandning mellan en stiga och kina kopia av en stihl... Kan fungera men man bör låta bli att köpa dem...
Har testat dem och de var ingen höjdare då..
Tunga och klena, vibrerande som tusan...
. Al-ko Solo är i själva verket en Dolmar och har lika lite, eller lika mycket med kina att göra som både HVA och sthil. En Al-ko Solo 681/Dolmar 7910 är dessutom en ovanligt lätt såg med jävligt fint vrid.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Avslutat-02  
#619537 Nu var det Al-ko sågar jag kommenterade inte solo. Alltså deras trädgårds sågar man tidigare hade....ungefär stiga grejer...

Att Al-ko köpt Solo är en annan sak.
Deras sågar är som dolmar, trivsamma.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#619542
vinterrojarn skrev:Nu var det Al-ko sågar jag kommenterade inte solo. Alltså deras trädgårds sågar man tidigare hade....ungefär stiga grejer...

Att Al-ko köpt Solo är en annan sak.
Deras sågar är som dolmar, trivsamma.

Al-Ko tillverkar nog inga egna sågar. Proffssågarna är Dolmar. De billigare ser däremot ut att vara någon ” stigapryl ” av något slag, dessutom tror jag att några modeller är Oregon med okänt tillverkningsland, men troligen kina.. :o

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Avslutat-02  
#619552 Jo då om man ska tro säljarna på Al-ko iallafall... Men endast dessa trädgårdssågar....

De hade från början ca 4 modeller...
Jag har ju varit återförsäljare åt dem i några år....och serviceverkstad...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#619565 De har i vart fall tillverkat handbromsspakar och gräsklippare... :-bd https://www.al-ko.com/se/foeretag/historia

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Bax  
#619573 Ett par inomhusgympadojor...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#620598
svampbob skrev:
vinterrojarn skrev:Du menar om den inte brunnit upp redan....? :d :d


Nej otroligt nog brann Hiluxen inte upp trots att jag körde den i ett och ett halvt år på batterifabriken.


Jag kollade nu och den gamla Hiluxen med drygt 23000 mil som jag körde på batterifabriken i Skellefteå gick slutligen på 78-tusen kr. Det känns snarare som att folk är desperata efter att få tag på dieselbilar än att köpa batteribilar.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Avslutat-02  
#620600 Man ska köra det som fungerar och inte ha så bråttom med nymodigheter......de hinner ruttna ner och dö innan jag köper iallafall...

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#620602
vinterrojarn skrev:Man ska köra det som fungerar och inte ha så bråttom med nymodigheter......de hinner ruttna ner och dö innan jag köper iallafall...

Hur menar du att en batteribil inte fungerar?

Har ingen ståndpunkt i frågan personligen, bara undrar över ditt påstående.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Avslutat-02  
#620609 Det är en allmän generell översyn på det mesta....

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620612 En jämförelse på att ha bråttom att köpa en helt ny produkt är tex när CD spelarn kom, svindyr apparat som kostade över 8000 och de fanns knappt inga skivor att köpa till den, ett par år senare fanns den för 2500 o billigare blev de.
Samma med elbilar ibörjan, dyra i inköp glest mellan landställen och få modeller att välja på, men efterhand så ändrar de sig

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#620613
vinterrojarn skrev:Det är en allmän generell översyn på det mesta....

Har tammefan hört politiker med bättre svar =))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).