Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11286 inlägg 2306737 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Magsmann  
#539005
JensSkoog skrev:Stort grattis, @Magsmann :-bd

Trevligt att du är här på Forum igen. Länge sedan sist.
Nu får du fota och berätta hur den nya maskinen är :wink:


Jo takk @JensSkoog :smile:

Blir nok en tilbakemelding når vi får prøvd den :smile:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#539176 Det dök upp en nästan ny Vimek 404SE på Blocket för någon vecka sedan men jag var för långsam. Så nu har jag efter några dagars funderande beställt en ny 404 SE skördare. Med leverans efter Jul.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

duxx  
#539178 Har beställt https://www.hylte-lantman.com/klader-sk ... ic-6000mah

Tänkte att det kan bli lite trevligare på hjulingen efter ett huggpass med lite värme.
Lika så vid jakt när hunden driver och husse måste stå still.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#539180
duxx skrev:Har beställt https://www.hylte-lantman.com/klader-sk ... ic-6000mah

Tänkte att det kan bli lite trevligare på hjulingen efter ett huggpass med lite värme.
Lika så vid jakt när hunden driver och husse måste stå still.


Du skulle ha haft så att du kunde driva västen från hjulingens 12 V uttag.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Fredrik Reuter  
#539181
svampbob skrev:Det dök upp en nästan ny Vimek 404SE på Blocket för någon vecka sedan men jag var för långsam. Så nu har jag efter några dagars funderande beställt en ny 404 SE skördare. Med leverans efter Jul.


Grattis! Det blir spännande med rapport!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#539197
Fredrik Reuter skrev:
svampbob skrev:Det dök upp en nästan ny Vimek 404SE på Blocket för någon vecka sedan men jag var för långsam. Så nu har jag efter några dagars funderande beställt en ny 404 SE skördare. Med leverans efter Jul.


Grattis! Det blir spännande med rapport!


Ja det blev ännu en "vanvettesaffär " och jag får jobba ännu mer för att ha råd med att en ny gallringsgrupp som bara står.
Det kommer bilder då den har levererats.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

OliT  
#539221 En Palax C750 vedmaskin med Palax Mega stockbord. Leverans skulle vara i december, men blev framflyttat till slutet av januari. Vi fick låna en C700 så länge av återförsäljaren, men den är ju hemskt manuell jämfört med nya storebrodern :)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539257 En ny radiostyrning till vinschen.
Matarkabeln var de mest seriösa jag sett medskickat nångång, oljebeständig tom för vegolja o mjuk i kyla!
Heder åt OIE :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sveakatten  
#539264 Hur fungerar denna, räcker det med 2 kanaler till en vinsch, eller ska det vara 4 kanaler? :oops:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539267
sveakatten skrev:Hur fungerar denna, räcker det med 2 kanaler till en vinsch, eller ska det vara 4 kanaler? :oops:

Nej de räcker med 2 men ville ha 2 för framtida idéer med. :d

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sveakatten  
#539271 Köpte ju en el-ventil från oie till mitt spel, men på den är det el koppling i båda ändarna, och på bilden från oie för 2 kanals styrningen är det ju bara ett uttag, har du 1 eller 2 el uttag på din styrning?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539277 Jag har en stor spole på min i ena änden så jag har en hirchmankontakt som ansluts med 3 kablar där, har du 2 spolar så kopplar du 2 trådar i vardera hirchmankontakten

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sveakatten  
#539298 OK, tack för hjälpen. :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Axl  
#539706 Köpte en rejäl gammal hyvelbänk på blocket. Barnen har visat lite intressen för slöjd och det bör ju uppmuntras! Fick en fin hylla på köpet också. Nu fattas bara en hög med stämjärn att fylla hålen i hyllan med. Köpte av ett par som fått den på köpet med huset. Tydligen var det han som byggt huset på 40-talet som haft den och som gjort hyllan också. Tur att inte alla är som mig för jag hade aldrig sålt den.
Hylla med plats för verktygen som jag inte har än...

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#539738 På tal om snickarbänk, är det någon som vet var man hittar någon som svarvar nya spännare med de krafiga gängorna. På min bänk är de så maskbitna att de nästan faller i bitar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).