Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2318231 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Flax12  
#537719
Värmlänning skrev:
Flax12 skrev:
1544284831_thumbnail_20181207_144811.jpg
"Fyndade" denna pärla som jag senast körde för 18! år sedan. Och den har inte gått mycket sedan dess, 9600 tim har den kommit upp i. Känns att det är mycket kvar att hämta.

Men jävlar!! Får man fråga vad ”fyndpriset” låg på? Avundsjuk :shock:

230000.
Monterade själv dit 928 och logmate 400D vid ca: 6000tim tror jag det va(får kolla det med dom före detta anställda). Hel och ren och välvårdad maskin anno 1996. Ett återfall med en stor portion nostalgi.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#537726 Blev ett par arbetskängor, typ vinter, från Jula. Blwr - och dom känns riktiga
på foten. Mina gamla KAAB var slut och mera än slut. :wink:

N.kr 399,- är ju inte illa för ett par kängor. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Värmlänning  
#537791
Flax12 skrev:
Värmlänning skrev:
Flax12 skrev:
1544284831_thumbnail_20181207_144811.jpg
"Fyndade" denna pärla som jag senast körde för 18! år sedan. Och den har inte gått mycket sedan dess, 9600 tim har den kommit upp i. Känns att det är mycket kvar att hämta.

Men jävlar!! Får man fråga vad ”fyndpriset” låg på? Avundsjuk :shock:

230000.
Monterade själv dit 928 och logmate 400D vid ca: 6000tim tror jag det va(får kolla det med dom före detta anställda). Hel och ren och välvårdad maskin anno 1996. Ett återfall med en stor portion nostalgi.

Härligt, den kommer du få både nytta och glädje ifrån!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

TimmberJack  
#538034 Blev en liten valp till i helgen. Undebar ras . Denna valp är helsyskon till våran andra nallebjörn vi skaffade i våras.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538055 En Bison 10000 med lite extra på som transportväxel, hytt med värme och proffskranen, lite hållare, en Dolly, motorvärmare (220V), 2-spak/el (förstås - klarar inte flerspak), dubbelkommando och så elvärme i sitsen.
Rätt så glad och jag får den före jul dessutom! :d

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Pannben  
#538057 En fin julklapp till dig själv Uvskogen! Ser fram emot många bilder och omdömen om hur den är. Har sneglat på en sån jag med men förnuftet har satt käppar i hjulen.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#538068 En hyraulisk tryckstång från K.T.S

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

80-90  
#538070
Uvskogen skrev:En Bison 10000 med lite extra på som transportväxel, hytt med värme och proffskranen, lite hållare, en Dolly, motorvärmare (220V), 2-spak/el (förstås - klarar inte flerspak), dubbelkommando och så elvärme i sitsen.
Rätt så glad och jag får den före jul dessutom! :d

Grattis 👍vi kräver fullständig fotodokumentering av maskinen 👍tror du gjorde rätt jag

Användarvisningsbild

Vad var det senaste ni köpte??

Granstorp  
#538087









Husqvarna huggarkängor!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Avslutat-01  
#538096 de där kängorna är riktigt bra :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#538118
Uvskogen skrev:En Bison 10000 med lite extra på som transportväxel, hytt med värme och proffskranen, lite hållare, en Dolly, motorvärmare (220V), 2-spak/el (förstås - klarar inte flerspak), dubbelkommando och så elvärme i sitsen.
Rätt så glad och jag får den före jul dessutom! :d


Imponerande vilka steg du tar inom gebitet som du ser att vara på väg åt.
Rena skogsproffset, eller ja..........dags att byta "nick" till trekvartsproffs till att börja med. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Värmlänning  
#538126
Uvskogen skrev:En Bison 10000 med lite extra på som transportväxel, hytt med värme och proffskranen, lite hållare, en Dolly, motorvärmare (220V), 2-spak/el (förstås - klarar inte flerspak), dubbelkommando och så elvärme i sitsen.
Rätt så glad och jag får den före jul dessutom! :d

Har du vunnit på lotto? :shock:
Grattis till ett mycket intressant köp!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538141
Pannben skrev:En fin julklapp till dig själv Uvskogen! Ser fram emot många bilder och omdömen om hur den är. Har sneglat på en sån jag med men förnuftet har satt käppar i hjulen.

Tänker mig att återkomma med flera rapporter hur det fungerar. Har själv stor nytta av allt som andra skrivit så det är hög tid att bidra lite själv på området! Det finns ju en Bison 10000-tråd så jag tänkte skriva i den så är det lätt för alla som är intresserade att hitta.
Jo, det där med "förnuftet" kan vara både bra och dåligt, inte alltid man vet före om man gör rätt. Men jag lär få veta om några år om jag kalkylerat rätt på möjligheterna. 🙏

axwell skrev:Imponerande vilka steg du tar inom gebitet som du ser att vara på väg åt.
Rena skogsproffset, eller ja..........dags att byta "nick" till trekvartsproffs till att börja med. :mrgreen:

Tack för det, men till att lägga på någonting med "proffs" efter har jag en ordentlig resa. Kanske när jag har fått ut min 10 Ha gallring så har lärt mig maskin ordentligt. :roll:

Värmlänning skrev:[Har du vunnit på lotto? :shock:
Grattis till ett mycket intressant köp!

Tack! Ja jag hoppas det ska bli en bra investering på flera plan. Tyvärr ingen finansiering via lotto men det är ett led i en spirande affärsverksamhet så kalkylen ser lite annorlunda ut då än om jag gjort det hela "privat". Men visst, om inte den andra delen av rörelsen gått bra hade det varit svårare. Så på det viset har jag vunnit på lotto :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Seb macahan  
#538147 Nu äntligen har jag investerat i en någorlunda vettig kompressor 5,5hk 580m/L 200l. Efter att ha eldat upp 3st Jula, Biltema, Harald-nyborg maskiner och gått o velat i ett år så slog jag nu till. Var sugen på en motsvarande Luna men det var dubbelt så dyr. Nu har den tryckluftsdrivna svetsen, slagghackan, roterande fil, mutter dragare, fettpistol mm retat mig länge. Och så roligt det ska bli o byta skär på snöbladet utan spärrhandtag 🧠
https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=50&category=52

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#538181 Bra maskin Seb. Jag har en med samma motor och block men 100 L tank. Hittills inga som helst problem med den. Jag höll också på i många år och köra mutterdragare med ständiga väntpauser medan kompressorn knattrar upp tryck. Och en liten rak slipmaskin som tappade varvet. Dessutom håller en stor kompressor, som inte behöver gå som vansinnig bara man tar i en maskin.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).