Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2310494 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#513869 Blev ett par nya skogsutrustade rullskidor och pjäxor. Jag har inte testat kedjorna än. :mrgreen:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#514508 En Tigersvans - nu ska skolungarna få testa hur den skär :grin:

Kostade femtio kronor, norska, på loppis i kyrkan :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#514514
JensSkoog skrev:Kostade femtio kronor, norska, på loppis i kyrkan


Då bör den ju såga rent välsignat bra :grin: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514520
totte skrev:
JensSkoog skrev:Kostade femtio kronor, norska, på loppis i kyrkan


Då bör den ju såga rent välsignat bra :grin: :lol:


Amen! :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Huggar Herman  
#514546 "Jag ska bara titta lite." är fan den farligaste tanken som dyker upp i ens huvud....

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514549
Huggar Herman skrev:"Jag ska bara titta lite." är fan den farligaste tanken som dyker upp i ens huvud....
20180609_152413.jpeg


Det kunde varigt nåt ännu dyrare. :-ss :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Huggar Herman  
#514550
Vedmaskin skrev:
Det kunde varigt nåt ännu dyrare. :-ss [emoji38]


Jodå, det har hänt det också! [emoji6]

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514639
TR 430

Inte jag som köpt men iaf, hon ser nöjd ut med sin nya vän.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#514641 Får gärna återkomma med en recension, då jag funderat på en sådan själv. :)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514643
Hema skrev:Får gärna återkomma med en recension, då jag funderat på en sådan själv. :)

Tror det blir svårt för det är hon som kör och jag har ingen erfarenhet av slika ting.
Men det jag vet just nu är att den levererades fraktfritt, helt monterad, olja i motorn och mkt lättstartad.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#514648 Ingen dum maskin. Skall man få riktigt bra fräst är det modellen med hjul och aggregatet bak som gäller. En nackdel med just den här är att den, vad jag minns, bara har en växel framåt. Men det är en randanmärkning som mest har betydelse för proffsanvändning.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#514664
Slurfi skrev:
Hema skrev:Får gärna återkomma med en recension, då jag funderat på en sådan själv. :)

Tror det blir svårt för det är hon som kör och jag har ingen erfarenhet av slika ting.
Men det jag vet just nu är att den levererades fraktfritt, helt monterad, olja i motorn och mkt lättstartad.

Låter bra, men om du nu inte kör den, får du väl ta på dig rollen som grävande reporter. ;)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#514667
totte skrev:Ingen dum maskin. Skall man få riktigt bra fräst är det modellen med hjul och aggregatet bak som gäller. En nackdel med just den här är att den, vad jag minns, bara har en växel framåt. Men det är en randanmärkning som mest har betydelse för proffsanvändning.

Hema skrev:Låter bra, men om du nu inte kör den, får du väl ta på dig rollen som grävande reporter. ;)


Jo, tydligen gäller Rear Tine Tiller när man ska köra ordentligt.
Det där med bara en växel känns lite fel men det får man väl kompensera med fler överfarter?
Jag får gräva jag.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#514671
Slurfi skrev:Det där med bara en växel känns lite fel men det får man väl kompensera med fler överfarter?


Jo, det funkar säkert bra. Den är helt klart överlägsen de sedvanliga hemmafräsarna, särskilt när det gäller att ta sig igenom gammal grässvål. Och det är lättsammare att köra en sån här, den sköter framfarten utan att man måste kränga och vagga som ofta behövs på de hjullösa.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

värmSkog  
#515539 Ett K.T.S schaktblad dagen till ära. Hoppas kunna få till lutningen på vägarna lite bättre nu.

http://www.kts.se/NT/svenska/produkter/nyaschaktbladet.htm

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).