Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2310592 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Axl  
#513782 Köpt på skogsmaskindagarna men kom med bud idag. Smidigt med magnet på sprutan så man slipper hålla i den men framförallt väldigt smidigt att byta tub.
Fettspruta med magnet

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#513800 Den verkar bra, verkar inte vara så fasligt dyr heller, frågan är då om den är hållbar...

Axl skrev:Köpt på skogsmaskindagarna men kom med bud idag. Smidigt med magnet på sprutan så man slipper hålla i den men framförallt väldigt smidigt att byta tub.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#513815 Tröttnade på Jeepdunkar 20L (började ofta läcka) , bytte till 25L (Aspen dunk, men det rinner dåligt ur vridkranen (har luftningslock) och läcker lite. Så efter att ha testat Husqvarnas/Jonseredsdunk 15L-dunkar och tyckte de varit bäst än slänger.
Husqvarna/Jonseredsdunkar 15L

Blev det nu en av varje, så man inte ska behöva stå utan bränsle. Blir 2T i Husqvarnas (motorsåg&röjsåg) och 4T i Jonseredsdunk (gräsklippare, snöslunga, hydraulpaket&ATVn).

Hade lite problem att finna Jonseredsvarianten, men efter enkel förfrågan hos Maskinklippet (de hade redan andra Jonseredsprodukter) så la de till den artikeln. För diesel får jag försöka finna en annan lösning.

Sedan köpte jag ett kedjefilkit till X-cut C85. Dock står det 83/85 på förpackningen. Undrar just vad 83 står för, inte kan det väl vara 1,3mm 3/8 på G? Samt då passar väl inte mallen iaf?
Filkit X-cut C85 83/85

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#513820
Hema skrev:..... Blir 2T i Husqvarnas (motorsåg&röjsåg) och 4T i Jonseredsdunk (gräsklippare, snöslunga, hydraulpaket&ATVn).

Är du nu säker på att du kommer i håg det, och inte tar fel - det skulle jag gjort
för eller sedan med två så lika dunkar. Jag måste skriva med STORA bokstäver
på allt, annars halkar det ur minnet :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#513821
JensSkoog skrev:
Hema skrev:..... Blir 2T i Husqvarnas (motorsåg&röjsåg) och 4T i Jonseredsdunk (gräsklippare, snöslunga, hydraulpaket&ATVn).

Är du nu säker på att du kommer i håg det, och inte tar fel - det skulle jag gjort
för eller sedan med två så lika dunkar. Jag måste skriva med STORA bokstäver
på allt, annars halkar det ur minnet :lol: :lol:

Jag måste hävda att det är mindre skillnad på bensin och oljedunken på Stihl grejer, så jag är inte det minsta orolig. :grin: 8)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#513822 Dom där dunkarna har jag sneglat på, tycker dock att dom är ganska så högt prissatta...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#513825 Jag använder OKQ8 20l plastdunkar med en svängbar liten pip och ett stöŕre skruvlock på.
Helt gratis så priset imponerar på en smålänning också 😀

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#513827
Zixten skrev:Dom där dunkarna har jag sneglat på, tycker dock att dom är ganska så högt prissatta...

Kan bara hålla med. Särskilt Jonseredsdunken 520:-, men Husqvarnas går att finna billigare, har hittat en för 443:-
https://www.meramaskin.se/sv/artiklar/bensindunk-15-l.html
Gillar dock möjligheten med snabbtankningen såsom kombidunken funkar.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#513828
halvproffs skrev:Jag använder OKQ8 20l plastdunkar med en svängbar liten pip och ett stöŕre skruvlock på.
Helt gratis så priset imponerar på en smålänning också 😀

Finns det en bild/länk på dunken? Denna Never-stop-bensindunk-20l?
https://www.okq8.se/webbshop/bilprodukter/bensindunk/never-stop-bensindunk-20l/

Finns den i fler färger?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#513833 Nej, det är dom dunkarna som det varit motor och hydraulolja i som jag sparat och använder

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Erre  
#513835 Misstänker att det är denna modellen halvproffs menar.
Suveräna till allt. Å tack vare pipen är dom smidiga att tanka fordon med.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#513837
Hema skrev:Jag måste hävda att det är mindre skillnad på bensin och oljedunken på Stihl grejer, så jag är inte det minsta orolig. :grin: 8)

Ja, det vet du ju lite om :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#513839
halvproffs skrev:Nej, det är dom dunkarna som det varit motor och hydraulolja i som jag sparat och använder

Aha, huvudsaken att man är nöjd 😊.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#513840 En liten grej dock. Om man funderar på Husqvarna/Jonseredsdunk med snabbtankning, så kolla att du får med den uppdaterade bensinpipen med svart och inte grå mutter.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

halvproffs  
#513861 Helt rätt Erre. Tycker att både olja och dunk är bra.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).