Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11266 inlägg 2297860 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

uffejohan  
#418919 Köpt Spacers till fyrhjulingen eftersom jag satt på slirskydden på alla hjulen. Såg att det bara var några millimeter mellan kedjan och chassit och det är billigare att förebygga en skada än reparera den...
Kedjan vill gärna vandra över däcket, finns det någon som har något tips? Har sträckt så mycket det går men den vill gärna kränga ändå. Har Nyvabs broddkedja, grymt fäste i backen men klena detaljer. Små schacklar av aluminium som gick av första gången det tog emot.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#418922
framhjul skrev:Tog och köpte mig en ny motorsåg efter en liten klantighet som resulterade i en platt Husqvarna.
Valet föll denna gång på en Stihl 261 med M-Tronic.
Kapade lite rotvältor igår, och sågen gick över förväntan.
Dessutom köpte jag en liten norrlandsvagn igår kväll.
Skönt att kunna sitta där och fika och kunna lägga sig ner ett tag istället för i maskinen. :-BD

Grattis till sågköpet, @framhjul :wink:
261'an är en skicklig arbetshäst enligt vad jag erfarer i vardagen.

Senn blir jag lite avis när jag läser om norrlandsvagnar - hade varit toppers när man
jobbar i snöblask och regn att värma sig och fika i något annat än bilen :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

fmg910  
#418924 Nu har man varit på Lantmännen och signerat kontraktet på en beg traktor en valmet 6300 så nu hoppas man att man ska kunna köra niab med den utan att balansera på två hjul som man gjorde med 405 an.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

framhjul  
#418935 Tusen tack för det @JensSkoog [emoji6]
Det är som sagt bara positivt gällande 261'an.
Tyvärr regnade det rejält idag, så jag fixade lite i garaget istället för att rasta sågen. [emoji33]
Hur länge har du kört med din Stihl?

Ja, vagnen kändes helt klart prisvärd!
Det satt en gasolvärmare i vagnen sedan innan, och idag monterade jag en vedspis.
Det blir fint att kunna koka lite kaffe när man är frusen. [emoji57]
Det blir nog en liten uppfräschning av vagnen till sommaren, med lite färg på både in- och utsida.
Kan bli bra till slut! [CLAPPING HANDS SIGN]
Bild

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#418940 Fin kur det där, borde ju gå att dra in en bit i skogen med skoter om man sätter medar?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#418955
uffejohan skrev:Köpt Spacers till fyrhjulingen eftersom jag satt på slirskydden på alla hjulen. Såg att det bara var några millimeter mellan kedjan och chassit och det är billigare att förebygga en skada än reparera den...
Kedjan vill gärna vandra över däcket, finns det någon som har något tips? Har sträckt så mycket det går men den vill gärna kränga ändå. Har Nyvabs broddkedja, grymt fäste i backen men klena detaljer. Små schacklar av aluminium som gick av första gången det tog emot.

En del lägger på kedjorna med lite luft i däcken för att efteråt pumpa däcket. Kanske kan det vara en lösning?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

larsk83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#418982 De blev en ny såg och lite kläder

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

k-vaara  
#418984 Gjorde affär på en arbro 350. Den hade några år på nacken men inte mycket körd med. Hoppas man får hämta hem den snart...

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#418992
fmg910 skrev:Nu har man varit på Lantmännen och signerat kontraktet på en beg traktor en valmet 6300 så nu hoppas man att man ska kunna köra niab med den utan att balansera på två hjul som man gjorde med 405 an.


Välkommen in i klubben! :smile: Vi har haft vår 6300 sedan -02 och 6800 timmar.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#418999
framhjul skrev:T
Hur länge har du kört med din Stihl?

Har körd i ett par år nu, och den har aldrig strulat! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#419473
ananders skrev:Har skrivit på ett köpekontrakt för en begagnad griplastarkärra, men har ångerrätt till på måndag :???: :???: .


Jag utnyttjade inte ångerrätten så jag var och hämtade vagnen idag :grin: .

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

alias  
#419475
ananders skrev:
ananders skrev:Har skrivit på ett köpekontrakt för en begagnad griplastarkärra, men har ångerrätt till på måndag :???: :???: .


Jag utnyttjade inte ångerrätten så jag var och hämtade vagnen idag :grin: .


Hoost, host, hrrm,... utan bilder har det inte hänt (men känn ingen press)!!! :wink:

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#419483
alias skrev:
ananders skrev:
ananders skrev:Har skrivit på ett köpekontrakt för en begagnad griplastarkärra, men har ångerrätt till på måndag :???: :???: .


Jag utnyttjade inte ångerrätten så jag var och hämtade vagnen idag :grin: .


Hoost, host, hrrm,... utan bilder har det inte hänt (men känn ingen press)!!! :wink:

MVH
Alias


:oops: Lugn, lugn bilder kommer. Det var mörkt när jag hämtade den.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#419487 Det har ingen ting med skogbruk å gjera, men i dag kjøpte eg meg eit brukt zeiss classic diavari 2,5-10x50 med tysk nr 4 retikel ubelyst.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#419490
can skrev:Det har ingen ting med skogbruk å gjera, men i dag kjøpte eg meg eit brukt zeiss classic diavari 2,5-10x50 med tysk nr 4 retikel ubelyst.

Om du har problem med skadeangrepp på skogen, så i högsta grad! :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).