Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11286 inlägg 2308928 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#409382
kärrabol skrev:Idag blev det en 49 årig veteran


Ser man på, en Gruskalle. en riktig klassiker :-BD Senast jag såg en sån i professionell drift var 1970 vid lasarettsbygget i Värnamo. På den blev en bakre drivaxel knäckt, var visst inte så ovanligt om föraren inte visste att behandla den rätt.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#409402 För sin ålder såg den ju fin ut! Grattis till köpet. :)

Totte: För en ovetande, vad bör man tänka på som förare? Om den har diff, så bör den ju inte användas allt för mycket såklart. Men var gruskalle utrustad med låsbar diff?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Ferguson system  
#409406
kärrabol skrev:Idag blev det en 49 årig veteran


Gratulerer med kjøpet.

Sitter det D50 motor i den?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409417 Tre cylindrig motor från BM 350

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#409421
Hema skrev:För sin ålder såg den ju fin ut! Grattis till köpet. :)

Totte: För en ovetande, vad bör man tänka på som förare? Om den har diff, så bör den ju inte användas allt för mycket såklart. Men var gruskalle utrustad med låsbar diff?


Vet inte mycket faktiskt, det är hörsägen jag har bara. När det hade hänt sa ett par andra grabbar från firman att han som körde inte dög till det, det var inte första axeln han hade knäckt och att om man bara hanterade den rätt så var det inga problem. Gissar att det bara handlar om att köra utan att rycka och misshandla.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Vad var det senaste ni köpte??

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409484 Lyckades få tag på en skopa till traktorn som införskaffades i somras :)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tinna  
#409732
Bild

Köpte en sånhär idag! Mina småsågar behövde lite förstärkning, och jag kunde ju inte motstå kampanjen dom har nu, med denna lilla rackare för bara 4000:- Kul att prova Husqvarna med, jag som bara kört med Stihl innan! :smile:
..fast en av grabbarna i min ÅF-butik såg ut som han tyckte att det var lite som att kasta pärlor för svin... :???: ...fast, även hva har ju kast-skydd, så det är nog ingen fara! :D
Senast redigerad av Tinna ons 28 sep 2016, 20:42, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409734 Grattis till köpet, Tinna!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

tallen100  
#409738 Bra där Tinna, man ska ha både Husqvarna och Stihl, då kan man reta alla märkesfantaster :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#409744 Grattis till köpet, @Tinna :-BD

Där har du en bra såg till ett jättebra pris :grin:
Gott med lite extra cc när du jobbar dig up emot dom grova träden.
Nu väntar vi på en video av dig med nysågen :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tinna  
#409745
tallen100 skrev:Bra där Tinna, man ska ha både Husqvarna och Stihl, då kan man reta alla märkesfantaster :grin:


:mrgreen: Exakt!! ...och man kan ju inte vara en äkta märkesfantast om man inte provar lite olika först... :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tinna  
#409748
JensSkoog skrev:Grattis till köpet, Tinna :-BD

Där har du en bra såg till ett jättebra pris :grin:
Gott med lite extra cc när du jobbar dig up emot dom grova träden.
Nu väntar vi på en video av dig med nysågen :wink:


Tack! Ja, den kändes väldigt trevlig när jag provade den innan! Himla nöjd änsålänge! :mrgreen: Näe...nån film blir det inte, vill inte bli mobbad här för all framtid sen! :oops: :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

jannee  
#409751 Nu har du ett mastodontjobb framför dig Nelson. Till din fina traktor får du inte köra med en rostfärgad lastare, m.a.o måste du omedelbart måla den i matchande färg :mrgreen: .

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409754
jannee skrev:Nu har du ett mastodontjobb framför dig Nelson. Till din fina traktor får du inte köra med en rostfärgad lastare, m.a.o måste du omedelbart måla den i matchande färg :mrgreen: .


Efter en ordentlig blästring först :wink:
/Niklas

Användarvisningsbild

Prova de nya kedjorna till HVA 445

traktorz  
#409771
Tinna skrev:
Bild

Köpte en sånhär idag! Mina småsågar behövde lite förstärkning, och jag kunde ju inte motstå kampanjen dom har nu, med denna lilla rackare för bara 4000:- Kul att prova Husqvarna med, jag som bara kört med Stihl innan! :smile:
..fast en av grabbarna i min ÅF-butik såg ut som han tyckte att det var lite som att kasta pärlor för svin... :???: ...fast, även hva har ju kast-skydd, så det är nog ingen fara! :D

Jonsered/HVA 45-kubikare, som den här nyaste 445 modellen, har genom åren och modellskiften, alltid varit en trevlig sågstorlek. En riktigt stor fördel, är att den går så bra med .325" kedjor. Prova gärna de nya kedjorna från Oregon och Husqvarna, SpeedCut & X-Cut, bägge passar till 445'ans orginalsvärd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).