Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11289 inlägg 2312597 visningar 391 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#321289
jaxho skrev:Har konkat in en ny säng idag. En ny Carpe Diem av bästa sorten! Tung !!!
Ska nog krypa isäng nu... :grin:

Läste SÅG, och undrade - Carpe Diem! Aldrig hörd om den sågen förut :lol:
Men en säng vid det namnet skulle betyda att man sover på dagen - borde den inte hellre kallas "Grip Natten"

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

axwell  
#321303
JensSkoog skrev:Läste SÅG, och undrade - Carpe Diem! Aldrig hörd om den sågen förut :lol:
Men en säng vid det namnet skulle betyda att man sover på dagen - borde den inte hellre kallas "Grip Natten"


Eller "Fånga damen" :oops: :oops:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Jim_the_one  
#321364 Köpte mig en solosåg, å det va så bra pris så jag klippte till på en till. Blir 11 m sågbänk :-BD
Min far lät inte heller direkt ledsen över detta i telefonen. :D

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

granqvist  
#321542 En tvågreppare. Basmaskin Valmet ck strippad från bakre boggiaxeln, aggregat pika 36, fällhuvud okänt (antagligen pika), kran hiab. Finns lite att fixa på den och planen är att ha den i drift till nästa höst. Men det går att hugga ved med den i nutillstånd.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tosca  
#321573 Det låter som om den maskinen förtjänar en egen tråd med lite bilder både före å efter uppfixningen.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

machonisti  
#321584
granqvist skrev:En tvågreppare. Basmaskin Valmet ck strippad från bakre boggiaxeln, aggregat pika 36, fällhuvud okänt (antagligen pika), kran hiab. Finns lite att fixa på den och planen är att ha den i drift till nästa höst. Men det går att hugga ved med den i nutillstånd.

Entusiastisk? :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

granqvist  
#321648
machonisti skrev:
granqvist skrev:En tvågreppare. Basmaskin Valmet ck strippad från bakre boggiaxeln, aggregat pika 36, fällhuvud okänt (antagligen pika), kran hiab. Finns lite att fixa på den och planen är att ha den i drift till nästa höst. Men det går att hugga ved med den i nutillstånd.

Entusiastisk? :mrgreen:

Apatisk med köpesångest :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

granqvist  
#321649
Tosca skrev:Det låter som om den maskinen förtjänar en egen tråd med lite bilder både före å efter uppfixningen.

Låter som en bra ide. Kanske det finns någon Pika 36 -vetare på forumet?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Astrix1  
#321783 Bytte från bensin såg (ms391) till logosols el såg e5000 , stor skillnad i prestanda .
Men grannarna är nog mest nöjda med att slippa ljudnivån av bensinsågen och jag slipper avgaserna

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Jim_the_one  
#321815 Gilla fast ändå inte :lol:

Har ju helt plötsligt en E4000 "över" funderar på att sälja, känns ju onödigt att jag å min far ska ha varsin såg då den ändå är hyfsat lätt att flytta på om det behovet uppstår.
Det va med en E4000 och en E5000 till bänkarna jag köpte. En M3 och en M6. Gött att det inte är så mycket som skiljer dom åt. Är väl inte så mycket till M7 och M8 heller vad jag förstått, mest stockhissen tror jag.

Hittade du en begagnad eller är det en E5000 speedsaw du införskaffat?

Idag blev det en jordfräs, modell grotesk. Är en typ av 2 hjuls traktor. Stor växellåda på mitten med hjulen, fräs bak å en 1 cylindrig diesel i fram.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Astrix1  
#321905 Logosol tog inbyte dom hade fått in en begagnad e5000 som jag fick lägga mellan skillnad mot.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Ferguson system  
#321907
Jim_the_one skrev:Idag blev det en jordfräs, modell grotesk. Är en typ av 2 hjuls traktor. Stor växellåda på mitten med hjulen, fräs bak å en 1 cylindrig diesel i fram.


Ble litt nysgjerrig på den tohjulstraktoren din. Er det en Agria 2800 med berning diesel?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#321913
Jim_the_one skrev:
Idag blev det en jordfräs, modell grotesk. Är en typ av 2 hjuls traktor. Stor växellåda på mitten med hjulen, fräs bak å en 1 cylindrig diesel i fram.


Bilder för tusan männska, bilder!!!!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

tallen100  
#321916
totte skrev:
Jim_the_one skrev:
Idag blev det en jordfräs, modell grotesk. Är en typ av 2 hjuls traktor. Stor växellåda på mitten med hjulen, fräs bak å en 1 cylindrig diesel i fram.


Bilder för tusan männska, bilder!!!!

En Agria tro?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Jim_the_one  
#321955 Här kommer det en bild



Hatz E780 är motorn om jag minns rätt.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).