Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11287 inlägg 2309217 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Granstorp  
#787874 Var kan man köpa en sådan låda? Eller byggde du den själv?[/quote]


Sök på Ekagårdslådan

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#788074 Den här!
Med en timmergripstillsats till gafflarna blir den också en perfekt miniskotare nu när jag inte har någon, egen, Bison längre.
(begagnad från 2014 med många timmar)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hfab  
#788080
Uvskogen skrev:Den här!
Med en timmergripstillsats till gafflarna blir den också en perfekt miniskotare nu när jag inte har någon, egen, Bison längre.
(begagnad från 2014 med många timmar)
1673443552_image0000001.jpg

Jag är officiellt avundsjuk!
Jäklar vilken fin liten lastare.
Får man fråga om priset?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#788152
hfab skrev:
Uvskogen skrev:Den här!
Med en timmergripstillsats till gafflarna blir den också en perfekt miniskotare nu när jag inte har någon, egen, Bison längre.
(begagnad från 2014 med många timmar)
1673443552_image0000001.jpg

Jag är officiellt avundsjuk!
Jäklar vilken fin liten lastare.
Får man fråga om priset?


Skickat pm

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Suneland  
#788349 .325mini grejor och en till laddare därunder 😀 nu tar jag mig nog genom vintern 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#789760
West Germany

Den här manicken har legat på hyllan sen far köpte den på åttiotalet
men nu ska den ut på hårdkörning, eller åtm provas lite försiktigt.
Kan nästan räknas som det senaste jag köpte för det är första gången den
är i närheten av att användas.
Jag var på loppis hos en bybo och köpte där en ny 1-tons löpvagn för I-balk
en mekmatta/åkmatta i nyskick och en montörvagn för garaget, den har ett annat namn
men det skriver jag inte. Bästa loppisen hittills.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

forest.  
#790417 Vad är det till?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

forest.  
#790418
Slurfi skrev:
1674516589_pxl_20230123_193112820.jpg

Den här manicken har legat på hyllan sen far köpte den på åttiotalet
men nu ska den ut på hårdkörning, eller åtm provas lite försiktigt.
Kan nästan räknas som det senaste jag köpte för det är första gången den
är i närheten av att användas.
Jag var på loppis hos en bybo och köpte där en ny 1-tons löpvagn för I-balk
en mekmatta/åkmatta i nyskick och en montörvagn för garaget, den har ett annat namn
men det skriver jag inte. Bästa loppisen hittills.


Vad är det till?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

hemhuggare  
#790421 Den är väl till att klippa grenar högt upp, med kroken på ett långt skaft och ett snöre i hålet.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hema  
#790518
hemhuggare skrev:Den är väl till att klippa grenar högt upp, med kroken på ett långt skaft och ett snöre i hålet.

Exaktamente!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#790544
Spånplattefynd
Snövessla

Köpte en hög med spånplattor i grannbyn för mindre än en tiondel av nypris.
Ett gäng golvspånplatta, 12mm spånplatta och några gipsskivor följde med på köpet.
De korta överst har enstaka spikar i ytterkant men i övrigt är de orörda och har fått lite patina
men är helt okej att använda till nåt projekt i framtiden.
Jag fick åxå köpa en hembyggd snövessla av en kompis som byggt den med sin far på åttiotalet, den har
flera delar från försvarets gamla BM BV202 men det mesta är hemmaknåpat. Motorn är en Volvo B18
och uppskattningsvis väger den kring 700kg. Den behöver lite kärlek innan uppstart men verkar vara i användbart skick.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#790551 Köpte en 550xpg mk2 för 8490 kr inkl och 20 liter kedjeolja för 699 inkl, bägge priserna får väl anses bra.

Kändes rätt lika som mk1 frånsett att olaten att tjuvstanna mellan fällskär och första kvisten nu verkar vara borta.
Mk1 har tjuvstannat så enormt många gånger att jag var beredd att byta märke, nu känns det bra igen 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

HannuRöj  
#790552
Slurfi skrev:
1675113583_jan2023rlgolvskivormmfynd.jpg
1675113583_jan2023snoweasel.jpg

Köpte en hög med spånplattor i grannbyn för mindre än en tiondel av nypris.
Ett gäng golvspånplatta, 12mm spånplatta och några gipsskivor följde med på köpet.
De korta överst har enstaka spikar i ytterkant men i övrigt är de orörda och har fått lite patina
men är helt okej att använda till nåt projekt i framtiden.
Jag fick åxå köpa en hembyggd snövessla av en kompis som byggt den med sin far på åttiotalet, den har
flera delar från försvarets gamla BM BV202 men det mesta är hemmaknåpat. Motorn är en Volvo B18
och uppskattningsvis väger den kring 700kg. Den behöver lite kärlek innan uppstart men verkar vara i användbart skick.

Bra köp båda skivorna och bandtraktorn, Slurfi.
Skivorna från någon tillfällig väggkonstruktion? Man får bästa timmlön när man snickrar själv och har möjligheten välja skivan vid behov. Mycket prisvärda även som skydd på golvet vid husrenovering 👍 .

Sitter det hydraulisk midja på traktorn, för styrning med vagn eller kälka? Säkert bra byggt maskin.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#790744
HannuRöj skrev:Bra köp båda skivorna och bandtraktorn, Slurfi.
Skivorna från någon tillfällig väggkonstruktion? Man får bästa timmlön när man snickrar själv och har möjligheten välja skivan vid behov. Mycket prisvärda även som skydd på golvet vid husrenovering 👍 .

Sitter det hydraulisk midja på traktorn, för styrning med vagn eller kälka? Säkert bra byggt maskin.

Skivorna är oanvända, dock lagrade flera år så de har lite skav och färgfel men inget som påverkar funktionen.
De korta skivorna överst vet jag inte vad de gjort med men de ser helt oanvända ut bortsett från några enstaka spikar i sidorna.
Vesslan har både bromsstyrning samt hydraultub till kälken bakom. Få se hur det funkar så småningom.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Hälge  
#790745
Jättenöjd med köpet, särskilt för kvistning. Har jäklats med en ganska ny Jonsered som är dum på tomgången och nu har den stannat helt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).