Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11287 inlägg 2309064 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#552472
tallen100 skrev:
Nu blir det inte roligt för nakenbadarna :d

Bra ide där, Tallen.. :-bd

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552513

Kul grej...
Hur möe kostar den??

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#552517
Zixten skrev:

Kul grej...
Hur möe kostar den??

Jag köpte min för inköpspriset 10500 exl moms av en ny importör. Men den ligger på runt 15500 till 19500 inkl moms lite beroende på tillbehör.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552518
anersimyra skrev:
Zixten skrev:

Kul grej...
Hur möe kostar den??

Jag köpte min för inköpspriset 10500 exl moms av en ny importör. Men den ligger på runt 15500 till 19500 inkl moms lite beroende på tillbehör.


Var ju inte så farligt ändå... Med lite övning kan man nog få rätt häftiga filmer med en sådan...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Seb macahan  
#552524
anersimyra skrev:
Zixten skrev:

Kul grej...
Hur möe kostar den??

Jag köpte min för inköpspriset 10500 exl moms av en ny importör. Men den ligger på runt 15500 till 19500 inkl moms lite beroende på tillbehör.


Detta var ju en extremt otippad investering att se på SFO. och jag är helt förundrad, är det bara jag som undrar vad i hela friden ska du med den till??? Jag skulle mycket väl kunna köpa en bara för att det verkar kul, men de flesta är mer begåvade gällande pengar och ha begär än mig :wink:
Den var kanske i dyraste laget för o ha som "lek pryl" för min ekonomi och användningsområde. Men kommer den att fylla ett syfte?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

totte  
#552525 Jomen han jobbar ju med dykning också, allt mellan himmel och sjöbotten, där hittar vi Anders.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#552774 Först tröstköpte jag stora tvingar och limknektar, 600 kr för kanske 10-15 st. Efter förlorade auktioner igår.

7-8 hyllsektioner av samma modell jag har innan och massor med hyllplan till
1 palldragare har ju två innan men nu ska snart veden flyttas till pall och då behövs det en tredje...

Det bästa med nätauktioner är att om man förlorar dem så har man ialla fall höjt priset för nån annan :) Jag och en vän som bjöd på olika saker och en fick nog betala 1 500 kr mer på grund av oss...En liten tröst...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vedproducent  
#553126 I dag blev det en ny motorsåg och nya röjbyxor. Blir lite arbete inskogen ett par veckor under våren. Gamla sågen börjar bli dålig efter sju säsonger med kapning av övergrova stockar för vedmaskinen så det får bli en reservsåg. Blev en Stihl MS261C. Bara kört Jonsered och Husqvarna förut men det såg ut att vara en fin såg. Ska bli kul att prova den :-bd
Måste titta lite på den först innan den kommer i arbete.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#553128
Vedproducent skrev:I dag blev det en ny motorsåg och nya röjbyxor. Blir lite arbete inskogen ett par veckor under våren. Gamla sågen börjar bli dålig efter sju säsonger med kapning av övergrova stockar för vedmaskinen så det får bli en reservsåg. Blev en Stihl MS261C. Bara kört Jonsered och Husqvarna förut men det såg ut att vara en fin såg. Ska bli kul att prova den :-bd

Givetvis på köksbordet!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

sveakatten  
#553129 Precis vad jag sa också :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

jonas.gussvattnet  
#553143 Gubben köpte å en stihl 261 i vinter. Jäkla nöjd han. Mest bara kört jonsered proffssågar förut.

Vedproducent skrev:I dag blev det en ny motorsåg och nya röjbyxor. Blir lite arbete inskogen ett par veckor under våren. Gamla sågen börjar bli dålig efter sju säsonger med kapning av övergrova stockar för vedmaskinen så det får bli en reservsåg. Blev en Stihl MS261C. Bara kört Jonsered och Husqvarna förut men det såg ut att vara en fin såg. Ska bli kul att prova den :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#553145
Slurfi skrev:
Vedproducent skrev:I dag blev det en ny motorsåg och nya röjbyxor. Blir lite arbete inskogen ett par veckor under våren. Gamla sågen börjar bli dålig efter sju säsonger med kapning av övergrova stockar för vedmaskinen så det får bli en reservsåg. Blev en Stihl MS261C. Bara kört Jonsered och Husqvarna förut men det såg ut att vara en fin såg. Ska bli kul att prova den :-bd

Givetvis på köksbordet!

Ja det blir ju så flimrigt framför teven :d

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#553149
Vedproducent skrev:I dag blev det en ny motorsåg........
Blev en Stihl MS261C.
....Ska bli kul att prova den :-bd

Grattis. Det är en bra arbetshäst av en såg :-bd
Jag växlar nu mellan Stihl svärd med Stihl 1,5mm kedja och Oregon
svärd med Husqvarna x-cut, 1,3 mm.
Svårt att säga vilken kedja som är bäst :???:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#553498 Var in för att köpa nya hängslen....men det föll sig så att det kom med två till grejor som jag behövde. Nya kängor behövde jag verkligen, de gamla läcker in vatten hur jag än gör. De har tjänat mig väl men nu är lädret som en disktrasa så det var dags. Den där sågen får väl föras till kategorin "bra att ha och utmärkt för svärson i gallring"
Ett bra pris och inbyte av min gamla trasiga MS200 hjälpte till. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#553500 Synd du inte sa till sa hade jag kunnat kasta min 543 efter dig :-) men hoppas den är bättre än min :-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).