Socialt (mer om oss)

Vad hade du på tallriken idag?

2822 inlägg 510326 visningar 95 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

totte  
#65429 Pärmos o korv

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Elias  
#65435 Jag tuggade i mig thaisoppa med rostat och krutrök ost på.. mums

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

orre  
#65477 Stekta potäter och isterband serverade med rödbetor till.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65483 Ett skrovmål på Vippis, Pajala.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Skogshuggarn  
#65491 I morgon blir det iaf surströmmingspremiär och potäter fr eget land.

Ska prova "Oskars",,,,,,

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Elias  
#65498 Surströmming är inte det rutten fisk? huvva är ingenting jag äter i varjefall. Blev köpemat idag från woknroll. kyckling med cashewnötter och ris.. SÅ otroligt gott, påminner mig om tiden jag jobbade i kina.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

totte  
#65500
Elias skrev:Surströmming är inte det rutten fisk? huvva är ingenting jag äter i varjefall. Blev köpemat idag från woknroll. kyckling med cashewnötter och ris.. SÅ otroligt gott, påminner mig om tiden jag jobbade i kina.


Jomen exakt, det är precis vad det är, då är vi åtminstone två i Västerbotten som insett detta beklagliga faktum. :lol: Va tusan gjorde du i Kina, det måste du blogga lite om vid tillfälle!

Här blev det makaroner med lök, ost och basilika, typisk gräsänklingsmiddag här, det tycker inte hustrun är nån riktig mat, så det blir bara när jag är ensam herre på täppan.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Skogshuggarn  
#65504 Njä,,, var har du fått för dig att surströmming är "rutten" fisk Elias?.
Processen kallas för "fermentering" eller att den är "syrad" vilket är en gammal konserveringsmetod ända från 30 åriga krigets dagar.

En rätt som man antingen gillar eller hatar!.

För min del tog det hela 19 år innan jag åt motvilligt åt min första strömming, och nu är det lika självklart som att käka sill på midsommarafton eller kräftor,,,,,,

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Elias  
#65505 Joodå jag vet att den inte är rutten men lukten får mig osökt att tänka på ruttet. Men som du säger antingen hatar man det eller så gillar man det. Och jag hör till den förstnämna kategorin. Dock en trevlig tillställning när man träffar folk och har en trevlig kväll.

Får väl se om man någongång kommer gilla detta!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Skogshuggarn  
#65509 Håller med dig där, Elias.

Det luktar inget vidare, men prova gärna någon gång, för det smakar dessto bättre.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

totte  
#65510 Jomenvisst, men det är lika roligt varje år att drämma till med "rutten fisk", brukar sätta fart på strömmingsfantasterna :lol:
Men precis som Elias så ogillar jag den rejält, och jag har faktiskt försökt, flera gånger med alla olika knep och tillbehör, men nääää! Bättre att spara den till er konnässörer!

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65511 Köttsoppa

På burk var lite skeptisk men det var ju gott :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Solo  
#65513 Jaaadu Totte, jag är oxå gräsänkling ikväll. Blev en gammal klassiker ur frysen- fläskpannkaka med bacon i stället för fläsk! Perfekt mat för en gormet som jag, men pilsnern får man ta separat efteråt.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Skogshuggarn  
#65515
totte skrev:Jomenvisst, men det är lika roligt varje år att drämma till med "rutten fisk", brukar sätta fart på strömmingsfantasterna :lol: !



Jodå,,,Du lär säkert reta upp en och annan medlem i "surströmmingsakademin" med det utlåtandet. :lol:
Däremot är det många som faktiskt lever i tron att fisken är "rutten" eftersom det luktar "mysko",,,, men så är naturligtvis inte fallet.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Skogshuggarn  
#65516
valmet901 skrev:Köttsoppa

På burk var lite skeptisk men det var ju gott :-bd


Blir bättre med lite älgkött i,,,,,,,,

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).