Socialt (mer om oss)

Facebook!

135 inlägg 47899 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Facebook!

Gubben  
#136152 Jag brukar dela in relationer mellan mänskor i 4 kategorier. Kategori 4= sämst, spel ex WOW eller liknande. Kategori 3= lite sämre, facebook,twiter och liknande. Kategori 2= inte så dåligt, telefon. man pratar åteminstone med varandra. Kategori 1= bäst, personligt möte. Mycket roligare i längden och folk sitter inte i mörkret med ned släppta rullgardiner och fantiserar med sig själv och andra. Jag har nämligen en sambo som är fast i WOW och facebook. Det går aldrig att fara någonstans för det pågår alltid något raid eller va det heter i WOW och alla måste alltid veta vad man gör på facebook.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Facebook!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#136172 Jag delar åxå in folk men en grupp per person oftast.
FB är skoj och blir bara vad man gör det till, nästan som livet själv men utan svettlukt.
Det jag oroar mig för lite är ju de som ska vara nyfikna men ändå inte börjar själv med FB, de sitter som på två stolar.
Det måste ju vara jobbigt.
En nackdel med FB finns det ju som det talas tyst om, det är en massa tjejer där hela tiden.

Avatar Fallback

Re: Facebook!

Robertberg  
#136188 Jag känner ibland att jag har samma problem när jag åker in till stan, ser en massa tjejer där hela tiden..

Användarvisningsbild

Re: Facebook!

finskpinne  
#182615 Hmm... Fick ge mig till slut. :grin: Är numera medlem i detta omtalade nätverk...

Avatar Fallback

Re: Facebook!

Volundsmed  
#182617 delar spindlens argument lite. Fb är ett jävla fördärv, så jag funderade.... Folk som lägger upp bilder på siba barn som är mellan 0-8, dom har ju inte godkänt att ens förälder får lägga upp en bild, eller har jag fel? Så om jag får nåt barn så tar jag bort min mongobook. Tack å hej :P

Avatar Fallback

Re: Facebook!

LillaMy  
#182851 KL

Oj vad många det var som hade FB haha.
Nu har ju jag det med iof fast vet inte om jag vågar lägga ut mig riktigt såhär offentligt, jag är nog lite mer privat än det då jag faktiskt generellt bara har personer där jag känner IRL eller mer eller mindre iallfall.

Jag vart bara nyfiken på varför en massa tjejer är en nackdel!?! :) (och alla spelar ju inte Farmville och skit. Jag spelar inget tack och lov :P)

Användarvisningsbild

Re: Facebook!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182854 Tjejerna ska ju vara i köket.

Avatar Fallback

Re: Facebook!

350  
#182862 Jodå visst har man Fb,alla ens vänner är ju inte intresserade av skog och maskiner.

Avatar Fallback

Re: Facebook!

Blivande snickare  
#182875
Slurfi skrev:Tjejerna ska ju vara i köket.

Cafeé world då alltså :mrgreen:
Nej, jag har inte facebook :shock:

Avatar Fallback

Re: Facebook!

Scoutman  
#182879 Vad är FB 8)


Frun e ju med så hon ropar allt skvaller från köket till soffan där jag sitter, så jag behöver inte vara med i FB

Användarvisningsbild

Re: Facebook!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182889
Scoutman skrev:Vad är FB 8)


Frun e ju med så hon ropar allt skvaller från köket till soffan där jag sitter, så jag behöver inte vara med i FB

He, sannolikt ett ej ovanligt fenomen såhär anno 2012.

Avatar Fallback

Re: Facebook!

LillaMy  
#182891
Slurfi skrev:Tjejerna ska ju vara i köket.


Haha ja men 1) man kan ju vara i köket samtidigt som FB (laptop/Iphone) och 2) även om kök (och käk) är trevligt så blir det ju lite tråkigt i världen om man aldrig träffar folk av det andra könet.
Dessutom är min karl köksmästare och jag vill vara i skogen så jag vet inte vad det säger om min kvinnlighet då haha (han är dock hopplöst karlig men gillar tack och lov inte små bimbobrudar :lol: )

ps. och jag gillar inte skvaller :P

Användarvisningsbild

Re: Facebook!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183026 Jag har inte upptäckt nån nackdel med att inte vara med än men om det blir så nån gång så är det väl bara att registrera sig, man är ju inte sämre än att man kan ändra sig :mrgreen:

Finns folk som lägger så mycket energi på att baktala FB att man undrar om det inte vore bättre för dem att gå med så de slipper spekulera och ondgöra sig om hur folk har det "därinne" 🧠

Användarvisningsbild

Re: Facebook!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183037 Träffade en gammal skolkompis idag som sa att hade sett mina bravader på FB och jag
blev helt ställd för jag hade inte sett han där, inte sett han öht på många år.
Nå iaf, han hade såklart kollat via hans frugas FB via en gemensam vän, så nog finns
det FB-nyfikna som inte är med på FB som de säger.

Användarvisningsbild

Re: Facebook!

Kse  
#183038 Ja visst , blir man nyfiken går man in på frugans.
Funkar ju klockrent, man kan fortsätta baktala Facebook och samtidigt få ut det gottiga.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).