Socialt (mer om oss)

Bildpresentation av oss på Skogsforum

177 inlägg 136073 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

isteskog  
#454154 Fick ett PM där man såg banan bra. Tackar Mangan .... :-bd

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

Kenya Cane  
#499059 Halloj!

Ny på forumet och vad passar bättre än att presentera mig med en (usel) bild och lite annan information?

Älskar skog och natur samt jobbar som sågverksoperatör (sågare) av klentimmer. Uppväxt i ett jord- och skogsbruk och fick alltid hjälpa till på gården. Utfodrade djuren, mjölkade korna och körde traktor från 10-års åldern samt brukade motor- och röjsåg från 12-års åldern (kanske inte det allra vettigaste). :???:

Bor i Norrbotten men föräldrahemmanet ligger i Västerbotten, vilket jag hoppas ska få överta genom generationsskifte så småningom. Har två andra syskon så man vet ju aldrig men annars köper jag mig något eget skogsskifte inom något år.

Fru från Kenya, fyra barn i åldrar från 20 till 5 år. Avatar och namnet Kenya Cane är från den utmärkta spriten med samma namn som tillverkas där av sockerrör. :-bd

Mvh

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499079 Välkommen hit Kenya cane!

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

MilanJo  
#499608 Har smygit runt här på forumet i ett halvår nu och är så imponerad både av den enorma kunskapsbank som finns samlad här, liksom av det sunda debattklimatet.
Läser mest i trådar med röjning, gallring och plantering tror jag, liksom i bildtrådar från det vardagliga livet där jag tycker jag hittar mycket matnyttigt. Artiklar och andra nyheter läser jag med god behållning. Mest upprörande är det att läsa om myndigheters och intresseföreningars lobbying som skapar en låtsasvärld som ingen kan leva i och därmed dödar den med egen vilja att skapa. Kloka råd har jag i verkliga livet på nära håll eftersom jag bor granne med far, mor och bror där det finns både skog och såg, men det är ju inte dumt att skaffa sig erfarenhet på eget sätt också. På min lilla fastighet finns inte mycket till skog, men det ska skötas det också.
En dröm vore att få arbeta inom skogsrelaterad verksamhet, men i väntan på den möjligheten ska dyka upp är jag tillfreds med det jobb jag bananskalat mig in på , ett trivsamt jobb som boendeassistent i kommunal regi.
Förutom skogsrelaterade intressen är det häst på brukssidan jag ägnat mig åt, men även högre studier inom statsvetenskap, så politik på såväl internationell som lokal nivå intresserar mig.
Jag helrenoverar ett äldre hus, där jag bor med min son. Det här med att renovera har lärt mig mycket om både mig själv och den själ som finns i trä, för att inte tala om vinklar i gamla hus... #:-s
Här finns också häst och katt på gården.
Eftersom min avatar visar en blondin och denna bild en brunett (skämta på ni...) så ska det sägas att som kvinna har man ju fördelar av att kunna ändra sitt utseende flera gånger per dag utan att någon lyfter mer än på ett ögonbryn.

Mvh
Så här ser jag ut idag. En annan dag ser jag helt annorlunda ut. :-)

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

totte  
#499621 Vilken snygg kakelugn :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499625 Och vilken vacker kaktus på väggen. :P
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

halvproffs  
#499628 Bygg,nä skogshumor var det här 😀 . Kul att du uppskattar vårt forum med många trevliga trådar och alltid lär man sig en del. 👍

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

MilanJo  
#499643
halvproffs skrev:Bygg,nä skogshumor var det här 😀 . Kul att du uppskattar vårt forum med många trevliga trådar och alltid lär man sig en del. 👍

Tack du! Kakelugnen gick jag allt med på, för visst e den grann, men när kaktusen kom på tal, då tänkte jag att nu är det nog nåt lurt.... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

totte  
#499644 Du är bra själv med vilken som helst av hårfärgerna. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499648 Det är bra att du är vaken, Milan Jo. Ty här blir det gärna lite grabbig humor emellanåt.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

MilanJo  
#499654
Niking skrev:Det är bra att du är vaken, Milan Jo. Ty här blir det gärna lite grabbig humor emellanåt.
/Niklas

Ja, det där med kvinnor/män på sociala medier är ju ibland en dans på knivseggen, men ibland är en cigarr bara en cigarr, här är det no harm taken, och en skämtsam ton blandat med riktiga diskussioner är väl det vi har det här forumet till inte sant?. Hade jag lagt upp en bild på en toppbruten gran hade jag ju såklart tyckt det varit konstigt om du inte givit mig en reaktion på granens utseende utan börjat kommentera mossan under den... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499663
MilanJo skrev:
Niking skrev:Det är bra att du är vaken, Milan Jo. Ty här blir det gärna lite grabbig humor emellanåt.
/Niklas

Ja, det där med kvinnor/män på sociala medier är ju ibland en dans på knivseggen, men ibland är en cigarr bara en cigarr, här är det no harm taken, och en skämtsam ton blandat med riktiga diskussioner är väl det vi har det här forumet till inte sant?. Hade jag lagt upp en bild på en toppbruten gran hade jag ju såklart tyckt det varit konstigt om du inte givit mig en reaktion på granens utseende utan börjat kommentera mossan under den... :lol:


Fast jag hade nog lika gärna kommenterat lavarna på själva granen! :lol:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

JensSkoog  
#499691
Kenya Cane skrev:Halloj!

Ny på forumet och vad passar bättre än att presentera mig med en (usel) bild och lite annan information?

Älskar skog och natur samt jobbar som sågverksoperatör (sågare) av klentimmer.

Hej @Kenya Cane
Välkommen på Forum :-bd

Det där med klentimmer såg jag gärna att du utvecklade lite för en nyfiken norrbagge - klentimmer
är ju oftast ved eller massa här om man får avsätning på det als :wink:

Användarvisningsbild

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

JensSkoog  
#499692
MilanJo skrev:Har smygit runt här på forumet i ett halvår nu och är så imponerad både av den enorma kunskapsbank som finns samlad här, liksom av det sunda debattklimatet.

@MilanJo - jättetrevligt att du har funnit vägen hit. :-bd

Forum behöver dig, och jag är så enig med dig i beskrivningen av Forum som
en enorm kunskapsbank. Det är just det Forum är, och senn är det ochså en jättetrevlig
sosial mötesplats för oss som möjligens är bara en liten smula skogsnördiga :lol:

Avatar Fallback

Re: Bildpresentation av oss på Skogsforum

husqvarna_med_sthil  
#499714 Där är jag och tar reda på vindfällen medan kompisen smygfotade för sitt facebookflöde :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).