Socialt (mer om oss)

Vad händer med alla moderatorer?

102 inlägg 21294 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Sture Andersson  
#760201 Hoppas verkligen detta forum lever vidare ,Torbjörn i Fredrik är suveräna ,man kan inte alltid ha samma åsikt ,
men det är inte ofta jag inte håller med dom. däremot finns det väl andra på detta forum jag ofta inte håller med .
Men det är ju bara hoppa över och gå vidare ,man lär ju sig efter ett tag vad man inte ska lägga tid på att läsa, käbbel leder ju sällan nån stans.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760204 ...
Senast redigerad av getost91 sön 05 feb 2023, 20:02, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760227 Man behöver ju inte dissa ett forum för att vissa trådar är rent av ostrypta meningsskiljaktigheter. Om man är helt störd på ex vis Ulf1 så kanske man inte ska låta sig bli berörd genom att uppsöka/läsa just dessa trådar, eller inlägg med krokiga åsikter och framförande. Klart Ulf1 bryter mot många regler och umgängeskonventioner men det ger ju ändå en inblick i tankar som finns ”där ute”. Jag säger inte att det är bra läsning men att censurera är också nåt som har ett högt pris.
Jag tycker, mätt med min måttstock, att Fredik/Torbjörn är superkompetenta att gräva fram, analysera och presentera omvärldsfakta vi aldrig skulle få del av annars på ett och samma ställe. Jag håller forumet MYCKET högt för den saken. Just Sfo nyheter, frågor och funderingar som ”vem-som-helst” faktiskt kan kommentera, fråga vidare om eller ifrågasätta tycker jag man ska vara tacksam för att det finns. Om SFo försvann och alternativet var 5-10 facebookgrupper eller några tidningar, så tycker jag det vore en stor förlust.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

isteskog  
#760228
Orsa skrev:Man behöver ju inte dissa ett forum för att vissa trådar är rent av ostrypta meningsskiljaktigheter. Om man är helt störd på ex vis Ulf1 så kanske man inte ska låta sig bli berörd genom att uppsöka/läsa just dessa trådar, eller inlägg med krokiga åsikter och framförande. Klart Ulf1 bryter mot många regler och umgängeskonventioner men det ger ju ändå en inblick i tankar som finns ”där ute”. Jag säger inte att det är bra läsning men att censurera är också nåt som har ett högt pris.
Jag tycker, mätt med min måttstock, att Fredik/Torbjörn är superkompetenta att gräva fram, analysera och presentera omvärldsfakta vi aldrig skulle få del av annars på ett och samma ställe. Jag håller forumet MYCKET högt för den saken. Just Sfo nyheter, frågor och funderingar som ”vem-som-helst” faktiskt kan kommentera, fråga vidare om eller ifrågasätta tycker jag man ska vara tacksam för att det finns. Om SFo försvann och alternativet var 5-10 facebookgrupper eller några tidningar, så tycker jag det vore en stor förlust.

Det är väl en sak när han startar en egen tråd och tjäbblar på i den.... desto tråkigare när han kommer in i andras trådar och "förstör" dom, för det är ju det som sker hela tiden...... 👎 Har ju ju följt både Malins SNF och Hermans Sveaskogs bloggar tidigare och han har ju varit inne där och förstört debatten där. Jag tror tyvärr ibland att det enda raka är att utesluta vissa personer som inte tillför det minsta... (min egen uppfattning) 😎

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760237 Isteskog, det håller jag med om. Men att ”vi andra” börjar dissa forumet är fel, enligt mej. Blir man så svårt berörd att man inte orkar längre är det bättre man bara lägger sej lågt ett tag. Det är synd om många värdefulla röster/medlemmar/kunskaper och erfarenheter försvinner och gör en stor sak av att lämna, eller hota lämna, samtidigt som man drar svärd mot sfo.
Ser man till typ Ulf1 så har ju en sån röst det goda med sej att man får bekräftat att man i stort kanske är hyfsad själv fastän man laddar ur då och då. Sen får man ju höra hur en eldsjäl och sanningssägare lever sitt skogsägarliv och grundar sitt tänk. Det är väl aldrig så att någon medmänniska har 100% fel sett ur sin egen synvinkel, utan det brukar vara närmare 100% rätt. Tänk vad mycket man lärt av att Lars Lundkvist och Ulf1 grillat mot varandra.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

tallen100  
#760274 Ja det där med "lämningshot" begriper jag mej inte på, tröttnar jag så loggar jag ut, svårare är det inte.
Man kommer inte att vara överens med alla, och många trådar och inlägg klarar man sej utan.
Bara att scrolla förbi och välja vilka diskussioner man vill vara med I.

Däremot vore det bra om inte vissa (en) får vräka ur sej och bete sej nästan hur som helst, medan andra blivit modererade och varnade för småsaker i jämförelse.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

jannee  
#760277 TACK tallen 100 för sanningens ord.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Torbjörn Johnsen  
#760279 För att undvika missförstånd så kan det ju vara på sin plats att framhålla att även denna person fått både varningar och avstängningar i enlighet med forumets regler.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760287 Det är modereringen som avgör vilken typ av fourm som det skall bli. Vill man att det skal vara som på Flashback, så visst. En del gillar det, andra inte. Vi får väl se om skogsforum är på väg att bli ett Flashback för skogen.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Taylor  
#760374 Har det raderats i tråden?

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Kse  
#760377 Ja det har modererats.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Taylor  
#760378 Ok,

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Mellberg  
#760380 Varför vinterröjarn blev avstängd för gott är mycket märkligt. Hade ju räckt att begränsa hans inlägg till max 5 per dygn.

Ulf1 skriver vad jag vet bara i sina egna trådar och hans tokerier blir bara ett exempel på en rättshaverists beteende. Hans inlägg blir mera underhållning men har inte mycket med verkligheten att göra. Hans angrepp på mig tål jag utan problem.

Tyvärr finns andra på forumet som är rent otrevliga och har kunnat angripa och håna mig som person utan att på något sätt modererats av någon moderator.

Så det var nog dax att avgå .... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Elmhult  
#760386 Man behöver inte inte engagera dumheter. Det häller ju bara bränsle på elden. Ignorera fungerar alldeles utmärkt.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tosca  
#760433 Ett forum som detta består ju av sina medlemmar, hurdana de än må vara.
Att vara moderator kan vara både tufft och tidskrävande, jag har inte koll på vad som har hänt under de senaste åren, men jag är imponerad av de som klarar av att sköta det, alltifrån att bromsa enskilda medlemmar till att justera inlägg som går över begränsningar som finns på forumet utan att trampa på alltför många tår.
Det är ju oundvikligt att det finns personer som gillar att sanda trådar med grus i maskineriet, eller krydda inlägg med sur grädde, ansvaret faller på oss alla medlemmar att om möjligt baka bröd på den sura grädden, eller styra sanden till de isiga vägar där den kan göra nytta.
Moderatorerna behöver finnas där för att ta tag i situationer där inte vanligt resonerande i trådarna räcker, som våra diplomater som har lite mer makt än vi övriga medlemmar.
Vi har även tidigare upplevt att moderatorer avslutat sina uppdrag, oavsett om det beror på ändrade hemförhållanden eller förändrade tillstånd i övrigt är det något som oundvikligen händer.

Jag säger tack till de moderatorer som utfört denna många gånger otacksamma uppgift, de har arbetat för allas bästa, även om det funnit de som känt sig ofördelaktigt behandlade i processen.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).