Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3586296 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#466670
ordnade ner en björk i centrala Arvika idag, effektivt med grip såg.
sen flyttade vi lilla garaget hem till mig från samma tomt. Tack till Jarbros entreprenad som stod för hjälpen idag.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Hema  
#466682 Vad på ett ungefär kostade garageflytten?

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#466688
Hema skrev:Vad på ett ungefär kostade garageflytten?
vet inte riktigt än, men det tog exakt en timme, då hade jag varit där med Valtra å lyft upp det å ställt det på balk så det bara var att lyfta.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Delsbo  
#466690 Gått bakom jordfräsen HONDA FF550 effektiv tid 9 timmar på jordgubbslandet efter det att vi räfsat ut halmen i gångarna.. Lite drygt men nu är det gjort..

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Axl  
#466692 Försökt hålla jämna steg med mina söner en heldag på äventyrsbad. Helt slut efteråt och då satt jag ändå någon timme och tittade när dom hoppade trampolin...

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Axl  
#466696
Tåndemåla skrev:
Axl skrev:Klarat uppskjutningen! Frågan är om man ska börja jaga nu också...

Vi är nog några som kan hjälpa dig att komma igång! :-bd bara fråga så är vi med/jag med att hjälpa!


Tack men det får nog vänta lite. Har inte riktigt ekonomi för att köpa prylarna just nu. Men ska försöka ta mig ut lite i höst med några kompisar så får vi se om motivationen ökar.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#466704 Plockat in ett jobb idag.



Röja bort allt av träd och sly på ungefär 0,025 ha. :wink:
Kunden vill ha lite öppet på på sin stugtomt, så jag ska röja till gränsen.
Finns några ekar och fågelbär mellan rönn och annat, så
lite ved blir det ochså.

Men, jobbet SKA göras andra veckan i september när fruntimmeret
i grannstugan är bortrest.Hon lägger sig i allt, så om jag ska få
jobbat, så måste hon vara borta. :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Hema  
#466710
Kallkällene skrev:
Hema skrev:Vad på ett ungefär kostade garageflytten?
vet inte riktigt än, men det tog exakt en timme, då hade jag varit där med Valtra å lyft upp det å ställt det på balk så det bara var att lyfta.

Oki doki.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#466777 Flämt, pust, Phu.. :shock: 9 kilometer rask gång avverkad. Viktnedgång från 101,5 i måndags till 98,2 nu på morgonen. Ont i höft och fötter efter marschen.. :ymparty: :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466788
anersimyra skrev:Flämt, pust, Phu.. :shock: 9 kilometer rask gång avverkad. Viktnedgång från 101,5 i måndags till 98,2 nu på morgonen. Ont i höft och fötter efter marschen.. :ymparty: :-bd

Bra kämpat! :-)
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Nor-forest  
#466789 Fikk endelig installert litt med lys i garasjen og verksted i dag. God lys over arbeidsbenk ser jeg frem til. Alt blir lettere i godt lys! [emoji4]


Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#466793
Niking skrev:
anersimyra skrev:Flämt, pust, Phu.. :shock: 9 kilometer rask gång avverkad. Viktnedgång från 101,5 i måndags till 98,2 nu på morgonen. Ont i höft och fötter efter marschen.. :ymparty: :-bd

Bra kämpat! :-)
/Niklas
Tackar..vi får kanske anledning att starta en " träningstråd " och peppa varandra. Just nu har jag min sambo som till synes helt opåverkad går sträckan var dag, det tillsammans med grannfrun som just fyllt sjuttio. Åtta kilometer var inga problem, men den sista var lika ansträngande som att kvista en grovgrenad 25 meters gran i uppförslut.. :o

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466802
anersimyra skrev:
Niking skrev:
anersimyra skrev:Flämt, pust, Phu.. :shock: 9 kilometer rask gång avverkad. Viktnedgång från 101,5 i måndags till 98,2 nu på morgonen. Ont i höft och fötter efter marschen.. :ymparty: :-bd

Bra kämpat! :-)
/Niklas
Tackar..vi får kanske anledning att starta en " träningstråd " och peppa varandra. Just nu har jag min sambo som till synes helt opåverkad går sträckan var dag, det tillsammans med grannfrun som just fyllt sjuttio. Åtta kilometer var inga problem, men den sista var lika ansträngande som att kvista en grovgrenad 25 meters gran i uppförslut.. :o

Vi har ju Nu jävlar ska ja ner några kilo...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#466803 Ja då så.. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#466848 Ikea i två och en halv timma och senn en möbelaffär i en timme. #:-s #:-s

Men, det kunne ha tagit det dubbla. Yngstadottern som skulle ha möblar och
prylar till sitt nyrenovarade rum, visste exakt vad hon skulle ha, så det gick
undan. Hon är nästan elakt stukturerad, den fröknan :-o

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).